Nykii seisottuaan jonkun aikaa ja tulpista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Nykii seisottuaan jonkun aikaa ja tulpista

Viesti Kirjoittaja venakko »

Eli ongelmana tonnarin nykiminen/puutuminen. Ongelma esiintyy voimakkaimmin auton seisottua hetken puolilämpimällä/kylmällä koneella. Välillä toimii kuin enkeli kunhan ajelee koneen lämpimäksi. Sen verran löysin haulla, että ruiskun lämpötila-anturi voisi aiheuttaa nykimistä tietyllä lämpötila-alueella. Tulpat ovat menossa vaihtoon, koska näytti olevan jotkin bosch tekeleet. Samalla täytynee vaihtaa myös muita sytytysosia. Meneekö sytytysyksikkö, joka sijaitsee lokasuojassa yleensä kerralla mykäksi vai voisiko se oireilla ainoastaan kylmänä. Minkä vuoksi täällä suositellaan ainostaan Ngk tulppia, vaikka ohjekirja antaa suosituksena jotain tyyppejä myös bosch ja champion tulpista? Autona siis vm 1988 vapaastihengittävä perinteisellä sytytyksellä (ei direkt)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii seisottuaan jonkun aikaa ja tulpista

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

venakko kirjoitti:Eli ongelmana tonnarin nykiminen/puutuminen. Ongelma esiintyy voimakkaimmin auton seisottua hetken puolilämpimällä/kylmällä koneella. Välillä toimii kuin enkeli kunhan ajelee koneen lämpimäksi. Sen verran löysin haulla, että ruiskun lämpötila-anturi voisi aiheuttaa nykimistä tietyllä lämpötila-alueella. Tulpat ovat menossa vaihtoon, koska näytti olevan jotkin bosch tekeleet. Samalla täytynee vaihtaa myös muita sytytysosia. Meneekö sytytysyksikkö, joka sijaitsee lokasuojassa yleensä kerralla mykäksi vai voisiko se oireilla ainoastaan kylmänä. Minkä vuoksi täällä suositellaan ainostaan Ngk tulppia, vaikka ohjekirja antaa suosituksena jotain tyyppejä myös bosch ja champion tulpista? Autona siis vm 1988 vapaastihengittävä perinteisellä sytytyksellä (ei direkt)
Ota lämpötila-anturin liitin irti ja kokeile ilman. Ruiskun ohjausyksikkö ottaa silloin oletusarvon käyttöön ja katkokset eliminoituvat.

Yleensä tuo sytkän pääteaste laukeaa kerralla, ellei sitten ole löysiä liitosnastoja , jotka temppuilevat. Näin oli mulla. Sytkävahvistimeen menevä liitin oli "solmussa"

Itse käytän ainoastaan noita NGK:n tulppia, ne toimivat. Katson ostaessani myös valmistusmaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kuluuko jäähdytinneste epänormaaliin tahtiin ?
Saab 9-5 Aero -00
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja venakko »

Kymppitonnin välein pitää vähän aina lisätä jäähdyttimen nestettä.
Vastaa Viestiin