Mistäs se katsastussetä sen tietää...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Mistäs se katsastussetä sen tietää...

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eli mistä katsastusukko tietää, että onko satku ollut tehtaalta tullessaan 8 vai 16 venttiilinen? Yhtäkkiä ei tuosta otteesta selvinnyt.... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

No just... Ja taitaapa se näkyä tietokoneellakin niillä, kun auton tietoja syöttävät... Dääm..
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Viimeks kun kävin ei konepeltiä avattu. Vuosikatsastuksessa siis. Rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa saattavat katsoa tarkemmin, mutta ei mun Saabeja ole koskaan käyty tarkemmin syynäämään vk:ssa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Samahan tuo auto on muutoskatsastaakin, ei siitä isompia ongelmia luulisi koituvan. Ettei laittomalla tarvitse ajella...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo eipä tuossa rakenteellisia muutoksia tarvitsisi tehdä muualle kuin konehuoneen puolelle. Ja kannen vaihto on yhtäkuin koneenvaihto joten sama vaikka rakentelisi tallinlattialla uuden 16v yläkerran+alakerran ja nostaisi sen sitten paikalleen. Taitaa olla helpoin tie muutenkin, kuin että ostaisi osan sieltä toisen täältä. Noita 16v og turbon koneita saa ilmeisen huokeasti ja ihan sellaisenaan käypiä rakenteluun. Joku 200 000km ei tunnu missään, jos on normaalia kohtelua saanut osakseen.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Varmasti osaltaan vaikuttaa muutoskatsastuksen sujumiseen tuokin työn jälki. Eipä juurikaan katsastusmies ees tonkanut tuota meikäläisen 99cc:n konehuonetta muutoskatsastuksessa, vaikka koneen tyyppikin oli vaihtunut B:stä H:ksi. Tuonne konehuoneeseen kun kurkkaa, niin hätäisempi voisi kuvitella, että tuo kone kuuluu tonne ihan vakiona.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin