Tuplis-threadin aika
B-moottorissa on siinä pakosarjan puolella moottorikannakkeiden takana lohkolämmitin tai sen paikka. Sieltä voi tippasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Oranssi x2
Kävinpä tuossa hakemassa itselleni toisen oranssin 2d vm. 74 tupliksen. Tämä tuplis on mallia LEA, joten moottori on jo 2-litrainen ruisku automaagilaatikolla. Autolla on ajettu 101 tkm ja se on seissyt monta vuotta. Auton pellit ja maalipinta ovat siihen nähden yllättävän hyvässä kunnossa. Lieneekö sillä jotain osuutta asiaan, että autoa on seisomiseen asti pidetty kuin kukkaa kämmenellä, se on ollut samassa perheessä uudesta asti. Tämä yksilö on osittain paremmassa kunnossa kuin toinen oranssi tuplikseni.
Kirjoitan autosta lisää tarinaa, kun olen nopeampien yhteyksien päässä muutaman viikon kuluttua. Myös kuvia hakuretkeltä tulossa.
Kirjoitan autosta lisää tarinaa, kun olen nopeampien yhteyksien päässä muutaman viikon kuluttua. Myös kuvia hakuretkeltä tulossa.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
kiinnostuneena odotellen kuvia Peterin taltioinnista.
aamulla ilahduttava näky moottoritiellä. vastakkaisella kaistalla tosi siisti valkoinen viimeisten vuosimallien 99 veti asuntovaunua!
nettiauton tarjontakin on taas oikein otollista kesäfiilistelyä kaipaavalle. noita neliovisia olisi hyvä nyt taltioida kun niitä vielä on, vaikkeivät niin sporttisen näköisiä olekaan 2-oviseen verrattuna.
edit: täytyy vielä hehkuttaa miten hienoa että joku jaksaa vielä käydä hakemassa noita ei-ajokuntoisiakin wanhuksia talteen.
aamulla ilahduttava näky moottoritiellä. vastakkaisella kaistalla tosi siisti valkoinen viimeisten vuosimallien 99 veti asuntovaunua!
nettiauton tarjontakin on taas oikein otollista kesäfiilistelyä kaipaavalle. noita neliovisia olisi hyvä nyt taltioida kun niitä vielä on, vaikkeivät niin sporttisen näköisiä olekaan 2-oviseen verrattuna.
edit: täytyy vielä hehkuttaa miten hienoa että joku jaksaa vielä käydä hakemassa noita ei-ajokuntoisiakin wanhuksia talteen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ei nää tuplikset ihan ongelmitta ole näihin päiviin selvinneet. Tässä yksi tarina korjauskuittien pohjalta kerrottuna: 99 GLSuper CC '78 korjauskulut.xls
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Luca; jos ostit uuden akun niin käy vaihtamassa. Parempi olla oikea kuin ranettaa, kun akku kyllä ampuu sellaista valokaarta jos se menee oikoseen, että heikompia hirvittää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ei tuo uusi ole. klubilaiselta vastaanotettu. päätin käyttää rälläkkää. minkä arvosanan tämä implementaatio saa? meneekö katsastuksesta läpi?dimebak kirjoitti:Luca; jos ostit uuden akun niin käy vaihtamassa. Parempi olla oikea kuin ranettaa, kun akku kyllä ampuu sellaista valokaarta jos se menee oikoseen, että heikompia hirvittää.
http://tinyurl.com/ywuv84
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
nyt tarttis jostain löytää 77-80vm ratin sämpyläkeskiön kiinnitysruuvit 3kpl. pirun pitkät ja ohuet. kaivakaahan laatikkojanne!
mistähän muuten johtuu että jarrut toimii ihan hyvin mutta jarrupoljin ei palauta kunnolla, jousiko sieltä puuttuu?
mistähän muuten johtuu että jarrut toimii ihan hyvin mutta jarrupoljin ei palauta kunnolla, jousiko sieltä puuttuu?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Itse purin 99:stä jarrujen työsylinterin ja vaihdoin tiivisteet. Jousissa en usko olevan vikaa, kun ovat niin vankkaa tekoa mutta tiivisteet voi olla kohta puoliin tiensä päässä.
Mulla ku alko päästämään paineita pois toisesta jarrupiiristä ja parhaimmillaan oli "Pumppaa, pumppaa, kolmannella toppaa!!!"-jarrut. Loppujen lopuksi hirtti kiinni joten ei auttanut ku vaihtaa tiivisteet ja nesteet.
Mulla ku alko päästämään paineita pois toisesta jarrupiiristä ja parhaimmillaan oli "Pumppaa, pumppaa, kolmannella toppaa!!!"-jarrut. Loppujen lopuksi hirtti kiinni joten ei auttanut ku vaihtaa tiivisteet ja nesteet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
työsylinteri? tarkoitat siis sitä nestesäiliön alla olevaa sylinteriä?
btw aika jännät vanteet tässä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=55858853
sopisi mielestäni aika hyvin johonkin rakenneltuun ysiysiin
btw aika jännät vanteet tässä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=55858853
sopisi mielestäni aika hyvin johonkin rakenneltuun ysiysiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ah, kiitos
eli siis joudun arvaamaan että mikä neljästä jarrusatulasta? parasta kai olisi että etujarrut kävis läpi. just sitä mitä rakastan niin paljon
edit:
takatolppien verhoilu: onkos 2-ovisissa ja 4-ovisissa samanlainen pala kyseessä? (siis se mihin takaturvavyön ohjain on kiinni. )
osaako kukaan ulkomuistista sanoa sopisiko em. verhoilut -78 2-ovisesta -84 4-oviseen? katselin omien autojeni kuvia ja äkkiseltään näyttää siltä että 4-ovisessa tuo pala on leveämpi.
eli siis joudun arvaamaan että mikä neljästä jarrusatulasta? parasta kai olisi että etujarrut kävis läpi. just sitä mitä rakastan niin paljon
edit:
takatolppien verhoilu: onkos 2-ovisissa ja 4-ovisissa samanlainen pala kyseessä? (siis se mihin takaturvavyön ohjain on kiinni. )
osaako kukaan ulkomuistista sanoa sopisiko em. verhoilut -78 2-ovisesta -84 4-oviseen? katselin omien autojeni kuvia ja äkkiseltään näyttää siltä että 4-ovisessa tuo pala on leveämpi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tässä kuvia lähtötilanteesta, 99LEA -74 on juuri kiskottu pois seisontapaikaltaan metsän laidalta ja saatu trailerille tonnarin perään. Kunto ei ole ollenkaan niin paha, kuin miltä nämä huonot kuvat näyttävät. Auto on jo nyt tyystin eri näköinenlucaf kirjoitti:kiinnostuneena odotellen kuvia Peterin taltioinnista.
Lisää kuvia, kunhan päästään lomilta kotiin...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
eipä se noissakaan kuvissa pahalta näytä, vaan ihan normaalilta pesu-vahaus-imurointi-leimalle projektiltaPeter A kirjoitti: Tässä kuvia lähtötilanteesta, 99LEA -74 on juuri kiskottu pois seisontapaikaltaan metsän laidalta ja saatu trailerille tonnarin perään. Kunto ei ole ollenkaan niin paha, kuin miltä nämä huonot kuvat näyttävät. Auto on jo nyt tyystin eri näköinen
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)