Ai se on sielläkin.. En vieläkään ole tottunut siihen että Saabissa käyttöohjekirjastakin on hyötyä.9-3Tid kirjoitti:Käyttöohjekirjasta selviää reitti parhaiten.
Moniurahihnan vaihto
Tulipas tänään sitten itsekkin vaihdettua toi moniurahihna + vasen ja keskimmäinen rulla. Hihnan ja vasemman rullan kanssa ollut mitään ongelmia, mutta ilmasuodatinkotelon otto meinasi blokata koko homman + keskimmäisen rullan takaisin laitto vaati todellakin teippiä ja taltan.
Ilmansuodatinkotelon kolmas mutteri on kyllä tosi hankalassa paikassa, eikä sinne kiintolenkillä oikein yllä. Räikkään ei tahtonut löytyä sopivaa jatkovartta, että yltäs/ei ottaisi kiinni johonkin vihreeseen putkeen. Apinan raivolla se lopultakin sitten irtosi.
Keskimmäisen rullan kiinni laittamisessa todellakin käytin maalarinteippiä (ei jessee, jotta sen saisi irtikkin) ja talttaa. Teipillä laitoin rattaan suojalevyn kiinni ja taltalla painoin pulttia reikää vasten samalla kun sormilla pöyrittelin sen hollilleen.
Vaihto poisti ennen niin kuuluvan ujelluksen kokonaan pois + entisessä hihnassa oli haurastumisen merkkejä.
Ilmansuodatinkotelon kolmas mutteri on kyllä tosi hankalassa paikassa, eikä sinne kiintolenkillä oikein yllä. Räikkään ei tahtonut löytyä sopivaa jatkovartta, että yltäs/ei ottaisi kiinni johonkin vihreeseen putkeen. Apinan raivolla se lopultakin sitten irtosi.
Keskimmäisen rullan kiinni laittamisessa todellakin käytin maalarinteippiä (ei jessee, jotta sen saisi irtikkin) ja talttaa. Teipillä laitoin rattaan suojalevyn kiinni ja taltalla painoin pulttia reikää vasten samalla kun sormilla pöyrittelin sen hollilleen.
Vaihto poisti ennen niin kuuluvan ujelluksen kokonaan pois + entisessä hihnassa oli haurastumisen merkkejä.
Kuules BIORAM ...
Keskimmäinen rulla lienee se kiristysrulla ?
Onko sen kiinnitys pultissa oikein päin kierteet?
Ja miten mahduit irroittamaan sen? Sorkkarauta tekniikallako?
Vasen taittorulla oli minullakin laakeri vikainen..
Kiristysrullakin pitää ääntä.
Muistatko muuten näiden hintoja?
Pikkasen olen hidas, kun tammikuussa asiaa kyselin ja tänään vasta
hihnan irroitin ...hiljaa hyvä tulee
Keskimmäinen rulla lienee se kiristysrulla ?
Onko sen kiinnitys pultissa oikein päin kierteet?
Ja miten mahduit irroittamaan sen? Sorkkarauta tekniikallako?
Vasen taittorulla oli minullakin laakeri vikainen..
Kiristysrullakin pitää ääntä.
Muistatko muuten näiden hintoja?
Pikkasen olen hidas, kun tammikuussa asiaa kyselin ja tänään vasta
hihnan irroitin ...hiljaa hyvä tulee
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Anteeksi kun kesti vastata, mutta olin melkein 4 viikkoa pohjoisessa lomailemassa
Vasen rulla on se kiristyrulla ja keskimmäinen hihnan ohjainrulla.
Kaikissa rullissa oli ihan oikeet kierteet, eikä niin sanottuja ryssänkierteitä.
Mahduin irottamaan kaikki lenkkiavainta käyttämällä. Missään vaiheessa ei tarvinnut hakata vasaralla tmsv lenkkiä, mutta voimaa piti kumminkin käyttää.
Hinnat (nämä ovat sitten ruiskukoneelle, missä EI ole ilmastointia):
- hihnan kiristysrulla 45,00 €
- hihnan ohjainrulla 19,00 €
- moniurahihna 6x1995mm 20,86 €
Työaikaa tuohon meni työkalujen puutteiden vuoksi hiukan enempi kuin mitä olisi ollut tarvis, mutta heti kun oli oikee työkalu ilmasuodatinkotelon irroitukseen, niin aikaa meni työhön noin 45 minuuttia.
Vasen rulla on se kiristyrulla ja keskimmäinen hihnan ohjainrulla.
Kaikissa rullissa oli ihan oikeet kierteet, eikä niin sanottuja ryssänkierteitä.
Mahduin irottamaan kaikki lenkkiavainta käyttämällä. Missään vaiheessa ei tarvinnut hakata vasaralla tmsv lenkkiä, mutta voimaa piti kumminkin käyttää.
Hinnat (nämä ovat sitten ruiskukoneelle, missä EI ole ilmastointia):
- hihnan kiristysrulla 45,00 €
- hihnan ohjainrulla 19,00 €
- moniurahihna 6x1995mm 20,86 €
Työaikaa tuohon meni työkalujen puutteiden vuoksi hiukan enempi kuin mitä olisi ollut tarvis, mutta heti kun oli oikee työkalu ilmasuodatinkotelon irroitukseen, niin aikaa meni työhön noin 45 minuuttia.
Taitaa kuitenkin olla 8mm:n pultilla jossa 13mm:n kantaBioram kirjoitti:Tuossa 900 vm -95 ilman turboa + ilmastointia se kiristysrulla on 13 millin pultilla. Kiristintä ei tarvinna irrottaa, vaan kyllä sinne sormet nippa nappa väliin mahtuu, vaikkakaan ei siellä yhtään turhaa tilaa kyllä ole.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nimenomaan, vedin käsin hihnan pois paikoiltaan ja vaihdoin kiristysrullan. Ja vedin käsin hihnan myös paikoilleen, viimeisexi nostin sen tietysti ohjaustehostajan rullan päälle. Eli onnistuu ilman ns. työkaluuuuuturpiini900 kirjoitti:Kyllä se kiristyy automaattisesti. Muutenkaan toi vaihtohomma ei todellakaan ole kovin kummonen homma kunhan vaan painaa mieleen mitä reittiä hihna kulkee.
9-3.1972
Ei oo koskaan tullu kokeiltuu, mut yhtenä ideana on ollu sorvata nylonista rullat johon voisi tuon tehdäTuumer kirjoitti:Jatketaan tähän olemassa olevaan topicciin, eli tietääkö kukaan onko noihin moniurahihnan rulliin mahdollista vaihtaa vain laakerit?
Nehän taitaa olla 6203 malliset, eli stanu kamaa.
9-3.1972
Siihen kiristäjän peltipyörään varmaan pystyis vaihtaan, jos purkaa ne niittaukset ja halkaisee sen rullan.Tuumer kirjoitti:Jatketaan tähän olemassa olevaan topicciin, eli tietääkö kukaan onko noihin moniurahihnan rulliin mahdollista vaihtaa vain laakerit?
Nehän taitaa olla 6203 malliset, eli stanu kamaa.
Muissa laakeri on valettu muoviin.
Re: Moniurahihnan vaihto
Huomenna pitäis alkaa kaverin -98 vuotisen bensa turbo 9-3 kanssa tähän jumppaan, sanokaas nyt tyhmälle og harrastajalle et mitä noista motonetin kilkkeistä tarvii ostaa ja mikä tää KESKI ohjainpyörä oikein on:
9-3 bensa VL. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6800 14.86
9-3 bensa VL+ILM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6352 33.30
GM-900/9-3 --99 VASEN Ohjainrulla/bensamoott (Ø23/63mm). . 30-0519 45.00
9-3 99-- VASEN Ohjainrulla/bensamoott (Ø17/68mm). . . . . 30-0572 45.00
GM-900/9-3 KESKI Ohjainpyörä/bensamoott (Ø17/80mm). . . . . 30-0520 19.00
GM-900/9-3 KIRISTIN/bensamoott (jalalla)
9-3 TiD KIRISTIN+LAITE (sileä/Ø90mm). . . . . . . . . . . . 30-0542 59.90
Ite lähtisin liikkeelle hihnalla ja vasemmalla ohjainrullalla, mites se kiristimen rulla? Auto on tietenkin kaikilla mahdollisilla vehkeillä eli ilmastoinnit ja muut löytyy...
9-3 bensa VL. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6800 14.86
9-3 bensa VL+ILM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6352 33.30
GM-900/9-3 --99 VASEN Ohjainrulla/bensamoott (Ø23/63mm). . 30-0519 45.00
9-3 99-- VASEN Ohjainrulla/bensamoott (Ø17/68mm). . . . . 30-0572 45.00
GM-900/9-3 KESKI Ohjainpyörä/bensamoott (Ø17/80mm). . . . . 30-0520 19.00
GM-900/9-3 KIRISTIN/bensamoott (jalalla)
9-3 TiD KIRISTIN+LAITE (sileä/Ø90mm). . . . . . . . . . . . 30-0542 59.90
Ite lähtisin liikkeelle hihnalla ja vasemmalla ohjainrullalla, mites se kiristimen rulla? Auto on tietenkin kaikilla mahdollisilla vehkeillä eli ilmastoinnit ja muut löytyy...
KTM SD