2.3t 125kW -> 147kW
2.3t 125kW -> 147kW
Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
Re: 2.3t 125kW -> 147kW
Eiku maptun:lle vaan.sewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?


Halvimmalla tietysti pääsee jos jostain saat 147kw mallin ECU:n ja sitten mankkuvena paikalleen ja pitäs rokata..
Kytkimestä
9000 kytkimen koko on vaihtunut 96 vuonna (tietty runko/moottori numero). Sitä uudemmissa 2.0t ja 2.3t on käytetty isompaa kytkintä. Itselläni 96 alkuvuoden malli (2.0t) ja siinä on pienempi kytkin (215mm)
.
Pienempikin kytkin kestää kunnossa ollessaan steg 1 tehot, mutta ainakin itselläni ensimmäinen kytkin meni 10tkm jälkeen
ja toinen tuntuisi oleva jo luiston rajoilla
. Tosin ollaan jo steg 3 tasolla ja velipoika poltti nykyisen kytkimen kertaalleen muuttotouhuissa
.

Pienempikin kytkin kestää kunnossa ollessaan steg 1 tehot, mutta ainakin itselläni ensimmäinen kytkin meni 10tkm jälkeen



Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2.3t 125kW -> 147kW
Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarillasewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?

Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
Re: 2.3t 125kW -> 147kW
sewe-HKI kirjoitti:Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarillasewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!

Re: 2.3t 125kW -> 147kW
JouniCSE kirjoitti:sewe-HKI kirjoitti:Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarillasewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!Jep mulla on kans automaatti, oli alkujaan kanssa 125kw. Nyt on maptunin stage 1. ja piristi mukavasti. Ei se viäkään mikään ohjus oo mutta mukavasti kerkiää. Chippauksen asennus on todellakin helppo, noin puol tuntia.

Niin on mullakii !!! 2.3 turbo automaatti vm -90 kyllä lähtee ja ehtii.
Koneella on ajettu 260.000 km ja vielä toimii ja kukkuu kuin uusi !