2.3t 125kW -> 147kW

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

2.3t 125kW -> 147kW

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3t 125kW -> 147kW

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

sewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Eiku maptun:lle vaan. 8) . Manuaalivaihteisissa on käsittääkseni kytkimessä eroa, 125kw mallissa sama kytkin kun vaparissa. :?:
Halvimmalla tietysti pääsee jos jostain saat 147kw mallin ECU:n ja sitten mankkuvena paikalleen ja pitäs rokata..
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000 kytkimen koko on vaihtunut 96 vuonna (tietty runko/moottori numero). Sitä uudemmissa 2.0t ja 2.3t on käytetty isompaa kytkintä. Itselläni 96 alkuvuoden malli (2.0t) ja siinä on pienempi kytkin (215mm) :cry: .

Pienempikin kytkin kestää kunnossa ollessaan steg 1 tehot, mutta ainakin itselläni ensimmäinen kytkin meni 10tkm jälkeen :oops: ja toinen tuntuisi oleva jo luiston rajoilla :cry: . Tosin ollaan jo steg 3 tasolla ja velipoika poltti nykyisen kytkimen kertaalleen muuttotouhuissa :evil: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

Re: 2.3t 125kW -> 147kW

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

sewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarilla :-)

Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3t 125kW -> 147kW

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

sewe-HKI kirjoitti:
sewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarilla :-)

Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!
:) Jep mulla on kans automaatti, oli alkujaan kanssa 125kw. Nyt on maptunin stage 1. ja piristi mukavasti. Ei se viäkään mikään ohjus oo mutta mukavasti kerkiää. Chippauksen asennus on todellakin helppo, noin puol tuntia.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Re: 2.3t 125kW -> 147kW

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

JouniCSE kirjoitti:
sewe-HKI kirjoitti:
sewe-HKI kirjoitti:Onko kuinka simppeli homma saada matalapaine 2.3:seen täyspaineet? Vai pitääkö kääntyä suoraan Meptunen puoleen ja laittaa steg1? Mitä siis 125 ja 147 malleissa on eroja vai onko muuta kuin turbon viritys?
Siis minun Saabini on automaatti ja tuo 125kW tuntuu hiukan "laiskalta" vaikka kyllä tälläkin 215 meni Salon motarilla :-)

Tai siis eihän noi lujaa saa ajaa yleisellä tiellä...paitsi ehkä sunnuntai aamusta, kun kukaan ei ole näkemässä!
:) Jep mulla on kans automaatti, oli alkujaan kanssa 125kw. Nyt on maptunin stage 1. ja piristi mukavasti. Ei se viäkään mikään ohjus oo mutta mukavasti kerkiää. Chippauksen asennus on todellakin helppo, noin puol tuntia.
:D

Niin on mullakii !!! 2.3 turbo automaatti vm -90 kyllä lähtee ja ehtii.
Koneella on ajettu 260.000 km ja vielä toimii ja kukkuu kuin uusi !
Vastaa Viestiin