Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Fred Scuttle kirjoitti:Tutkittujen oikeiden kolareiden mukaan ng 900 ja og 9-3 ovat turvallisia autoja.
Hieman tökerösti kirjoitettu, mutta asia varmaan ymmärretään.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Fred Scuttle kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Tutkittujen oikeiden kolareiden mukaan ng 900 ja og 9-3 ovat turvallisia autoja.
Hieman tökerösti kirjoitettu, mutta asia varmaan ymmärretään.

Niinpä ! Mikä siis estää tuota kiinan ihmettä olemasta myös turvallinen oikeassa kolarissa ?


Kaide
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kaide kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Tutkittujen oikeiden kolareiden mukaan ng 900 ja og 9-3 ovat turvallisia autoja.
Hieman tökerösti kirjoitettu, mutta asia varmaan ymmärretään.

Niinpä ! Mikä siis estää tuota kiinan ihmettä olemasta myös turvallinen oikeassa kolarissa ?


Kaide
Maalaisjärki..? :wink:
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Tri-Lo kirjoitti: Maalaisjärki..? :wink:

Ei, vaan se estää 90% itse oikeista kolareista


Kaide
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hirvi :?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Autoverotuksen vuoksi teillä liikkuu kaiken romun lisäksi "ihan itse" hitsailtuja ruostekasoja. Näitä löytyy myös Saabeista. Oikein hirvitti lähteä ajamaan -83 vuoden ruosteista satkua kun leimaa varten hitsattiin yksi paikka etupäähän. Vielä palottavampaa oli tosin Debrin sivuvaunussa...

Pointtina on se, että ruoste heikentää melko paljon autojen turvarakenteita.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minuteman kirjoitti:Hirvi :?
Missä :?: :)
Tuskin Saabin kumihirvellä pystytään simuloimaan aitoa hirvkolaritilannetta yhtä hyvin kuin noilla euroncapin testeillä normaalia kolaritilannetta, sinänsä ihan asiallista kuitenkin että ovat kiinnittäneet asiaan huomiota tuolla länsinaapurissa, eteläisemmässä euroopassa moisia luonnonoikkuja ei juuri liikuskele (niinkuin ei juuri pk-seudullakaan) niin ihan ymmärrettävää ettei kumihirvilaboratorioita ole joka autotehtailla :)
.
Mites nuo uudet autot joissa on julmetun kokoinen tuulilasi, onko lasi ja a-pilarit niin viistot että hirvi kaatuu katon yli vai tuleeko isosta klasista suoraan ohjaamoon?

Noiden kiinalaisten turvallisuudesta ei varmaankaan tarvitse pahemmin väitellä, ei mitään toivoakaan säilyä hengissä edes noista euroncapin testeistä :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

ng900aero kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Hirvi :?
Missä :?: :)
Tuskin Saabin kumihirvellä pystytään simuloimaan aitoa hirvkolaritilannetta yhtä hyvin kuin noilla euroncapin testeillä normaalia kolaritilannetta, sinänsä ihan asiallista kuitenkin että ovat kiinnittäneet asiaan huomiota tuolla länsinaapurissa, eteläisemmässä euroopassa moisia luonnonoikkuja ei juuri liikuskele (niinkuin ei juuri pk-seudullakaan) niin ihan ymmärrettävää ettei kumihirvilaboratorioita ole joka autotehtailla :)
.
Mites nuo uudet autot joissa on julmetun kokoinen tuulilasi, onko lasi ja a-pilarit niin viistot että hirvi kaatuu katon yli vai tuleeko isosta klasista suoraan ohjaamoon?
Mutta ainakin Saabilla ja Volvolla pyrkimys on hyvä kuitenkin.

Se että joku Renault pyrkii mainostamaan sitä että koko perheen tulisi matkustaessaan henkilöautolla kyetä katselemaan tähtiä lasikaton kautta toteutuu viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan törmätty siihen hirveen, kun koko perhe on rullautunut takakonttiin tämän kyseisen elähimen kanssa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

ng900aero kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Hirvi :?
Missä :?: :)
Tuskin Saabin kumihirvellä pystytään simuloimaan aitoa hirvkolaritilannetta yhtä hyvin kuin noilla euroncapin testeillä normaalia kolaritilannetta, sinänsä ihan asiallista kuitenkin että ovat kiinnittäneet asiaan huomiota tuolla länsinaapurissa, eteläisemmässä euroopassa moisia luonnonoikkuja ei juuri liikuskele (niinkuin ei juuri pk-seudullakaan) niin ihan ymmärrettävää ettei kumihirvilaboratorioita ole joka autotehtailla :
Ja kyllä täällä Maakunnissa ja Periferiassa, missä emme kaikki ole Ajoneuvoksia, ollaan totuttu siihen että niitä villieläimiä eli Hirviä saa parhaimmillaan ajaa jopa kävelyvauhtia takaa ja töötöttää että tajuaisivat lompsia alta pois.

Susista nyt puhumattakaan..
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ei se hirvi pelkkää kumia ole.

t. KumiKeijo
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Niin Saab käyttää omissa hirvitesteissään kaapeli kelaa. Ruotsin liikennetutkimusvirasto(vai miten nimi pitäisi suomentaa?) käyttää kumi-hirveä mutta painoa on 425 kg niin kyllä se jotain hyvin mallintaa.

Lasikatoista sen verran että Peugeotin myyjä väitti vaimon äidille autokaupassa että:"lasikatto on kaikissa tilanteissa turvallisempi kuin perinteinen". Mutta ei siellä peugeotin testeissä paljon hirvitörmäyksiä simuloida...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kaide kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Maalaisjärki..? :wink:

Ei, vaan se estää 90% itse oikeista kolareista


Kaide
No tietysti. Mutta kyllä sillä samalla ymmärtää senkin, etteivät kiinnitä mihinkään turvallisuuteen juurikaan huomiota tuollapäin maailmaa. Eivätkä tule koskaan kiinnittämään ainakaan enemmän huomiota kuin mitä vaaditaan, vrt. Saab. Eihän se ihmishenki ole siellä yhtään samanarvoinen..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

lk kirjoitti:Niin Saab käyttää omissa hirvitesteissään kaapeli kelaa. Ruotsin liikennetutkimusvirasto(vai miten nimi pitäisi suomentaa?) käyttää kumi-hirveä mutta painoa on 425 kg niin kyllä se jotain hyvin mallintaa.
Vielä tarkennuksena, että tuo Saabin hirvitestin "väline" on jylhä nippu parimetrisiä kaapeleita - ei kumia eikä kaapelikelaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

100km/t. Siinä ei kyllä EuroNCAP-tähdet paljon enää paina.. En haluaisi nähdä saman kiinalaisella. :roll:
Kuva

Kuva
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Tri-Lo kirjoitti:100km/t. Siinä ei kyllä EuroNCAP-tähdet paljon enää paina.. En haluaisi nähdä saman kiinalaisella. :roll:
Itseasiassa mä haluaisin nähdä saman kiinalaisella, niin ois vertailupohjaa. Vois briliance mennä kyllä aika kasaan :?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Vastaa Viestiin