Uusi cooleri ?
Uusi cooleri ?
Nyt olen taas vähän pihalla. Samalla kun tuohon tonnariin tulee uusi softa , on ajatuksena vaihtaa cooleri. Mitäs vaihtoehtoja olette pulttailleet kiinni ? Tarvitseeko sen coolerin olla yhtä iso kuin tuo alkuperäinen , eikös paremmin virtaava / peinempi / paksumpi kelpaa myös ? Antakaas ihan konkreettisia vinkkejä, kiitos
Kaide
Kaide
Pieni kokoneinkin viricooleri on mitä luultavammin parempi kuin orkkis cooleri vaikkakin tonnarissa se on on kookas. En silti kuitenkaan nää järkeväksi asentaa mitään pientä cooleria kun samalla vaivalla asentaa niin ison kuin sinne mahtuu ja kun ei siinä hinnassakaan ole paljon eroa. Ja nyt on puhe kiina coolereista.
esim.
280x300x76mm
Hinta €229.00
600x300x76mm
Hinta €199.00
esim.
280x300x76mm
Hinta €229.00
600x300x76mm
Hinta €199.00
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
menee
Menee CS:n keulille ja ilmeisesti mitään rikkomatta. Ruotsin foorumeilta löytyy juttua ja myös jokunen Suomessa on ilmeisesti laittanut. Tilaan omaan tonnariin heti kun löytyy tuon verran ylimääräistä valuuttaa
.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
mites kova homma toi aeron/jubin puskurin irroittaminen on? Täytyykö coolerille tehdä uudet kiinnikkeet?raiveh kirjoitti:Alkuperäisen coolerin alakiinnikkeet täytyy katkaistaolli9000CDturbo kirjoitti:Meneekö toi 600x300x76mm cooleri heittämällä tonnarin keulille?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Kyllähän siinä aikaa tuhraantuu .Alasuojamuovit on irrotettava ja etuvalot sekä vilkut että pääsee irrottamaan sivusta ruuvit (lokasuojan sisältä) itse puskuri on sitten kahdella pultilla kiinni .Itse tein coolerille vain yläkiinnikkeen (palkki lampunkiinnikkeiden väliin) ,ja ilmastoinnin kennokin mahtuu vielä olemaan mutta sen joutuu siirtämään moottorin jäähdyttimen kennon yhteyteen
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
JahasJahas ... laitetaanko samantien 2 cooleria tilaukseen ja asennustalkoot pystyyn ?olli9000CDturbo kirjoitti:mites kova homma toi aeron/jubin puskurin irroittaminen on? Täytyykö coolerille tehdä uudet kiinnikkeet?raiveh kirjoitti:Alkuperäisen coolerin alakiinnikkeet täytyy katkaistaolli9000CDturbo kirjoitti:Meneekö toi 600x300x76mm cooleri heittämällä tonnarin keulille?
Kaide
raiveh kirjoitti:Alkuperäisen coolerin alakiinnikkeet täytyy katkaistaolli9000CDturbo kirjoitti:Meneekö toi 600x300x76mm cooleri heittämällä tonnarin keulille?
Osaisitko kaivaa muistista tietoa alkup. letkujen sopivuudesta ja mahdollisista lisätarpeista . Sitten kiinnostaa tarkempi coolerin malli / ostopaikka jos olet tuollaisen hommannut ?
Kiittäen

Kaide
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=68&t=1
Itse olen miettinyt että maihtuisikohan tuollainen keulille siihen etupuskurin alle. Etupuskurin alaosan kun ajattelin uusia, niin laittaisi samalla coolerin sinne alas ja kunnolla näkysälle..
Itse olen miettinyt että maihtuisikohan tuollainen keulille siihen etupuskurin alle. Etupuskurin alaosan kun ajattelin uusia, niin laittaisi samalla coolerin sinne alas ja kunnolla näkysälle..
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Omani oli 3" lähdöillä eli 90 asteen supistus mutkia kaksi kappaletta laitoin silikoonimutkat ,toinen 3"-2" (turbon ja coolerin välinen) olikohan toinen 3"-2,5" tämä coolerilta ahtoputkeen, sekä vaatii pienen pätkän putkea turbon ja coolerin väliin koska uuden coolerin pääty on leveämmällä. Oikeastaan alkuperäistä jäi turbon kumimutka ja alumiini mutka ..Cooleri on mallia kiina ostin saksan ebaysta tuli jonkin verran halvemmaksi postikuluineenkin .
Toivottavasti tästä sepustuksesta saa jotain selvää
Toivottavasti tästä sepustuksesta saa jotain selvää
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Itse tilaan juurikin tuommoisen 600x300x76mm kunhan saan ton putkisto projektin päätökseen. Tuota mutkien toteutusta pitää vielä suunnitella että käyttääkö rosteria, silikonia vai jotain muuta. Perk*leen kalliita vaan noi silikonipätkät.
Vakio mutkat taitaa olla jotai yli 90 asteisia jos en ihan väärin muista? Ja onko tosiaan näin että turbon puolen putki on 2" ja toisella puolella 2.5"? Äkkisiltään luulis et ois kokonaisuudessaan 2".
Vakio mutkat taitaa olla jotai yli 90 asteisia jos en ihan väärin muista? Ja onko tosiaan näin että turbon puolen putki on 2" ja toisella puolella 2.5"? Äkkisiltään luulis et ois kokonaisuudessaan 2".
Laittelin viime viikolla 600x300x76 kiinni. Kaksi päivää meni, suoraan duunista auton kimppuun. Aikaa toki vei se, että osa liikkeistä jo oli kiinni, kun sai tietää mitä tarvitsi.
Kyllä siinä hommaa oli, mutta ei mahdoton
Itselläni on vielä ilmastointi, niin se vaikeutti sopivasti, koska halusin IC:n keulalle ja tällä hetkellä oli ollut ilmastoinnin kenno edessä, joten se piti sovitella keskelle.
Kyllä siinä hommaa oli, mutta ei mahdoton

BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Oliko kriittisin mitta tuo coolerin paksuus vai mikä ? Hommasitko niitä saakelin kalliita silikonisia mutkia, vai onko jotain muuta tarjolla ?Maximus kirjoitti:Laittelin viime viikolla 600x300x76 kiinni. Kaksi päivää meni, suoraan duunista auton kimppuun. Aikaa toki vei se, että osa liikkeistä jo oli kiinni, kun sai tietää mitä tarvitsi.
Kyllä siinä hommaa oli, mutta ei mahdotonItselläni on vielä ilmastointi, niin se vaikeutti sopivasti, koska halusin IC:n keulalle ja tällä hetkellä oli ollut ilmastoinnin kenno edessä, joten se piti sovitella keskelle.
Kaide