900 turbo projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

900turbo3d kirjoitti:jooh, on nimittäin saabissa ruostetta...voisin sanoa että jollain lailla tulee pelastettua tuokin yksilö, vielä kun olisi pari vuotta katsastuspaikkoja laiteltu ja kovaa ajoa ajeltu niin olis paalaamo oottanu maalaamon sijaan...no mutta mää lähden hitsaamaan...
Joo, ei muuta kuin tsemppiä projektiin. Pitäis kans aloittaa oma saab projekti jossain vaihees. Tässä jotain kuvia jo hommatuista rojuista:
1
2(turbo ennen)
3(ja jälkeen :lol: )
4
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

hewidero kirjoitti:Joo, ei muuta kuin tsemppiä projektiin. Pitäis kans aloittaa oma saab projekti jossain vaihees. Tässä jotain kuvia jo hommatuista rojuista:
1
2(turbo ennen)
3(ja jälkeen :lol: )
4
Onkos toi sun tuleva intercooleri Scaniasta peräisin? :D Kokoa ainakin löytyy!!

Oletko jo katsonut ton KKK:n hukkaportille paikan? Sekin näyttäis olevan pienen ahtimen kokoinen...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pitäs kanssa kesän aikana" pelastaa" äiteen -89 16V 900:n ajettu vasta 350tkm 8) Uudet suht ruestoottomat ovet ja konepelti hommattu, pari reikää helmoista ja kaarista paikata jonka jälkeen maali koko auton päälle ja näin saatin äitimuori tyytväiseksi "sillä on niin hyvä ajaa,että ei sitä voi vaihtaa :wink: "
Saab 9-3 TTID Vector 2008
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mun kontti, osa pohjasta ja osa keulasta näyttää tälle...

Ääh, eihän tota suoraan saa laitettua mutta tolta se löytyy sivun lopusta...

http://www.angelfire.com/crazy/tombster ... ojekti.htm

No onneksi on tota pohja/hiomamaalia varattu 6,5 litraa, sekä sopivan verran peltiä...

Voi olla että tovi vierähtää ennenkuin nuita puskureita, konetta ym pääsee jatkamaan, pakkohan noi ruosteet on pois ottaa, mitäs järkeä sitä on muuten tehä/maalata

hewidero:
Teetko itse pakosarjan vai teetätkö sen jossain? Mitä kustantaa... Kaveri kun saisi töissä tehtyä laipan mutta noitten putkien vääntämisen kera voi olla vähän vaikeempaa, ja jostain kun sais jonkun sortin mitat että minkä pituisia putkia sinne pitäs saada. On nääs pakosarjakin halki ja aattelin että jos....
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ti Touko 18, 2004 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hewidero
"Hölösuu"

900turbo3d kirjoitti:hewidero:
Teetko itse pakosarjan vai teetätkö sen jossain? Mitä kustantaa...
Hullunako sä mua pidät, itte tietenkin tuollaaset väsätään :lol: , ihan lukio pohjalla :wink:. Laippaa oon jo alotellu piirtämään, ja jos jossain vaiheessa sais semmosen poltettua. Kuvissa näkyy muuten imusarjankin poikasta, sekin olis tarkoitus tehdä mallia "home made".
900turbo3d
"Hölösuu"

:)

No yrittänyttä ei laiteta, luulis että itse kun tekee niin se ainakin mulla paremmin pelais kun toi vuotava originaali...eli ei muuta kun vääntämään... osaako joku sanoa mistä löytäisi edes vähän teoriaa miten nuo pakosarjan putket tulisi mitoittaa, ei nyt ihan hatusta viitsisi vetää...
hewidero
"Hölösuu"

900turbo3d kirjoitti::)

No yrittänyttä ei laiteta, luulis että itse kun tekee niin se ainakin mulla paremmin pelais kun toi vuotava originaali...eli ei muuta kun vääntämään... osaako joku sanoa mistä löytäisi edes vähän teoriaa miten nuo pakosarjan putket tulisi mitoittaa, ei nyt ihan hatusta viitsisi vetää...
Tuommosta eka aattelin, mutta saa nähdä, jos samalla laittais tuon KKK:n vähän parempaan asentoon.
2,3T sport kirjoitti:Onkos toi sun tuleva intercooleri Scaniasta peräisin?
Scaniastahan tuo on, ja kokoa riittää vaikka koko kylälle 8)
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Pääasia että jokainen putki on samanmittainen, jotta sykäykset tulee samanlailla...

Ja ei niitä putkia kannata ihan lyhyiksi jättää, jottei ahtimen siivet syö kokoajan tulta...

Muuten on oikeastaan ihan sama, jotkut tekee 30cm pitkiä, toiset sitten alle ja yli,...
saabracing
"Hölösuu"

hewidero kirjoitti:

Tuommosta eka aattelin, mutta saa nähdä, jos samalla laittais tuon KKK:n vähän parempaan asentoon.

Tolleen, jos mahtuu...

Kuva
hewidero
"Hölösuu"

saabracing kirjoitti:
hewidero kirjoitti:

Tolleen, jos mahtuu...

Kuva
Kone pysyy kylläkin vinossa. Joku tuon tyylinen vois olla aivän pätevä. Pitäis vaan saada laipat tehtyä, ja hommata jostakin vesijohtokäyrää. Sitten pitää miettiä kuinka tuolle hukkikselle vetää putken, ja vetääkö sen poistoputken suoraan ulos, se se vasta olis RACE 8)
saabracing
"Hölösuu"

Kuva

Kyllä niitä on kaikenlaisia variaatioita.
900turbo3d
"Hölösuu"

Mä ja funtsailin että jos tekis sen pakosarjan silleen että sais sen turbon siihen koneen sivuun niin ei tarttis lykkää akkuu takapaksiin ja sais suoremman downpipen, lootan öljytikulle pitäs vaan keksiä jotain. Kun ic tulee kuitenkin keulalle niin kaikki ahtoletkut joutuu kuitenkin tekeen uusiks, niin ei se paikan vaihto silleen olis mikään ongelma. Jollain palstalla oli esitelty teorioita että olisi hyvä jos putket olisi hieman erimittaisia, en enään muista mikä tarkoitus sillä oli, mutta kyllähän niitä minun tietääkseni on aina mahd. saman pituisia yritetty tehdä. No aika näyttää.
hewidero
"Hölösuu"

900turbo3d kirjoitti:Mä ja funtsailin että jos tekis sen pakosarjan silleen että sais sen turbon siihen koneen sivuun niin ei tarttis lykkää akkuu takapaksiin ja sais suoremman downpipen, lootan öljytikulle pitäs vaan keksiä jotain. Kun ic tulee kuitenkin keulalle niin kaikki ahtoletkut joutuu kuitenkin tekeen uusiks, niin ei se paikan vaihto silleen olis mikään ongelma. Jollain palstalla oli esitelty teorioita että olisi hyvä jos putket olisi hieman erimittaisia, en enään muista mikä tarkoitus sillä oli, mutta kyllähän niitä minun tietääkseni on aina mahd. saman pituisia yritetty tehdä. No aika näyttää.
Kyllä se akun paikka tuninki autossa on takakontissa :lol:. Mun mielestä on parempi tehdä hyvin muotoiltu pakosarja, ja akku konttiin kuin yrittää sulloa niitä samaan rakoon :!:.
saabracing
"Hölösuu"

Mittailkaapas mahtuisiko akku sinne orkkiskoolerin paikalle...

Itse kun zoomailin sitä, niin menis loppujen lopuksi oikein kivuttomasti...

No, jotuuhan sitä vetään konttiin poppivehkeillekkin melkein isompaa kaapelia kuin mitä akkuun menee :wink:
hewidero
"Hölösuu"

saabracing kirjoitti:Mittailkaapas mahtuisiko akku sinne orkkiskoolerin paikalle...

Itse kun zoomailin sitä, niin menis loppujen lopuksi oikein kivuttomasti...

No, jotuuhan sitä vetään konttiin poppivehkeillekkin melkein isompaa kaapelia kuin mitä akkuun menee :wink:
Mä ostin kaverilta semmosta peukalon paksuista kaapelia, ja vedin "piuhan" takakonttiin. Ei ollu ongelmia sen kanssa, sulakkeen olis ehkä kaiken varalta voinut laittaa :wink:.
Vastaa Viestiin