Venttiilit pois kannesta (16V)???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Venttiilit pois kannesta (16V)???

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ei kukaan tietäisi kätevää keinoa ottaa venttiilit pois 16v kannesta, puristin/hylsy systeemiä eilen kokeilin, mutta ei onnistunut. Mahtaako bilteman siihen tarkoitettu työkalu olla mistään kotoisin??
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Onnistuu varmaan ihan ok sillä Bilteman kalleimmalla puristimella.
Sillä halvemmalla saa kaksi venttiiliä...
Ei kovin paha homma.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Siihen tarvii olla semmonen venttilipuristin, missä on aika pitkä, ja avonainen osa millä venttilijousta puristetaan. Ja ne kiilat ei sitten kovin helpolla aluksi irtoa :lol: ja kasaus on varmaan ekan venan kohdalla yhtä tuskaa. Kunnes homman tajuaa/oppii. Itse tuskailin ekan venttilin irroituksessa tunnin, ja sitten kasaus vaihessa kun ensimmäistä asenteli, meni toinen tunti. loput meni 15min yhteensä :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkos tässä tarpeeksi pitkä ja avonainen tuo pää?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=192253
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

jus kirjoitti:Onkos tässä tarpeeksi pitkä ja avonainen tuo pää?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=192253
Tonnarin kansiremppaa tehdessä mulla oli just tuon näköinen kapistus lainassa ja hyvin pelitti..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Haza kirjoitti:
jus kirjoitti:Onkos tässä tarpeeksi pitkä ja avonainen tuo pää?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=192253
Tonnarin kansiremppaa tehdessä mulla oli just tuon näköinen kapistus lainassa ja hyvin pelitti..
No pitää vissiin jostain tuommonen käydä lainaamassa. Takaisin laitto onnistuu vissiin sitten samalla vehkeellä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

hewidero kirjoitti:
Haza kirjoitti:
jus kirjoitti:Onkos tässä tarpeeksi pitkä ja avonainen tuo pää?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=192253
Tonnarin kansiremppaa tehdessä mulla oli just tuon näköinen kapistus lainassa ja hyvin pelitti..
No pitää vissiin jostain tuommonen käydä lainaamassa. Takaisin laitto onnistuu vissiin sitten samalla vehkeellä.
Juu onnistuu tietysti.

Eikä tuo nyt näköjään mikään mahdottoman hintainenkaan ole, voisi jopa ostamista harkita..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin