Steg 3 putkistot (9-5)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Steg 3 putkistot (9-5)

Viesti Kirjoittaja saabster »

Harkinnassa hommata Steg 3 9-5 Aeroon.. Putkistoista muutama kysymys.

Riittääkö jos hommaa esim. Ferritan 3" downpipe + racecat- osuuden ja jättää loput putkistosta vakioksi? Tästä löytyi vähän ristiriitaista tietoa..
Ahdistaako vai eikö ahdista?

Löytyykö suosituksia putkistoratkaisuksi kun en haluaisi turhia mölinöitä/röpinöitä vaan mahdollisimman sivistyneet pakoäänet ainakin rauhallisesti/cruisella ajellessa. Kiihdyttäessä sillä nyt ei ole väliä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos kokemukset muista (ng900/9-3) pätee tämänkin mallin loppupään putkistoihin, niin takapöntöt ovat mallia sik-sak, joten melkolaillahan nuo pakopainesta putkistossa nostaa ihan pienemmällä virtauksella ja ovat pahempi pullonkaula kun itse dp..

Vaihtamalla pöntöt vapaavirtaus pönttöihin vastapaineet putoaa ihan reilusti. ja spoolaus nopeutuu stage 1:llä (> eli stage 2..) selkeästi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllä mä ainakin laittaisin sen loppuosankin hieman paremmin virtaavaksi kuin tuo orkkis.
2,5" riittää sille loppupäälle vallan mainiosti ja tuo Ferrita 3/2,5" yhdistelmä taitaa ääniltäkin olla melko sivistynyt. Itsellä JT:n mölinäränni eikä sekään ole ollenkaan mahdoton cruisella ajettaessa. Kiihdytyksissä sitten sitäkin äänekkäämpi :P
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Viesti Kirjoittaja saabster »

Ok, kiitokset vastauksista! Parasta siis hommata se loppupätkäkin, Ferrita on vaan niin pirun kallis ja JT juttujen perusteella vähän turhan äänekäs mun makuuni. Toisaalta tuon Ferritan jälkeen ei varmaan tarvis enää putkistoa vaihtaa enää...

http://www.eurostainless.fi (Ferrita- putkien edustaja suomessa) listahinta koko putkistolle 2200 euroa 8O.. en tiedä tiedä sisältyykö tähän edes asennus..

http://www.ferrita.com tai http://www.maptun.com löytyy sama satsi suunnilleen hintaan 1400e (+rahti). Jäisi sitten ~700-800 e asennukselle verrattuna tuohon eurostainless- hintaan... :?

Osaatteko vielä suositella kohtuuhintaista paikkaa pääkaupunkiseudulla jossa putkiston voisi asennuttaa?
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

pade kirjoitti:Kyllä mä ainakin laittaisin sen loppuosankin hieman paremmin virtaavaksi kuin tuo orkkis.
2,5" riittää sille loppupäälle vallan mainiosti ja tuo Ferrita 3/2,5" yhdistelmä taitaa ääniltäkin olla melko sivistynyt. Itsellä JT:n mölinäränni eikä sekään ole ollenkaan mahdoton cruisella ajettaessa. Kiihdytyksissä sitten sitäkin äänekkäämpi :P
Näin juuri. Mulla siis tuo Ferritan koko satsi ja pitkää matkaa ajettaessa cruisella en enää edes tiedosta koko putkiston olemassaoloa. Ohittaessa/muuten vain polkiessa sitten taas mölyä kuuluu.

Ja tosiaan unohda tuo eurostainless ja katsele muualta. Itse tilasin PCS:ltä eli periaatteessa speedpartsilta.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kannattanee kysyä putkea vielä myös PCS:ltä sekä Trolli.nu:sta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Ja onhan vielä toinenkin vaihtoehto jos rosteriputken haluat: http://www.a-alt-avgassystem.fi/
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Ei tuo JT mitään ääntä pidä, ei edes polkiessa. Tai sitten mulla on kuulossa vikaa. Verrokkina og900 T8 3" itse tehdyllä putkella + yhdellä vaimentajalla.

Mutta ei se oikeastikaan mikään paha ääninen ole.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin