jakopään ketjun lukko (ei niitattava malli)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

jakopään ketjun lukko (ei niitattava malli)

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ajattelin laittaa pariksi kuukaudeksi tuonne pelkän uuden ketjun, kun se vanha on "hiukan" venynyt. Aiheesta oma topicci.

Tuo ketjulukko alkoi vain epäilyttämään, kun se on sen välilevyn ja lukkosokan kanssa silloin leveämpi kohta ketjussa, kuin muu ketju.

En tiedä osasinko nyt selittää...mutta siis siinä on siis pidemmät tapit, kuin muissa lenkeissä.

Pelottaa, että se mosauttaa itsensä poikki johonkin laahaimen kylkeen.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisen ketjulukon käytöstä?
Vai laitanko suosiolla niitattavan mallin. Sellainen on kädessä huomenna.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miun oma mielipide = huom.

laitat sen uuden ketjun sen liitoksen kanssa sinne ja vaihdat sen niitattavan tilalle lopulliseen asennukseen. eli asennus sillä mopon ketjun lukolla. se ei kuulu sinne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mä mietin aivan samaa...Että näin se on tehtävä. pitäisi vaan keksiä joku oikeasti toimiva patentti millä saan sen niitattavan kunnolla kiinni rikkomatta mitään, kuten esim tuulilasia vasaroidessani...

Ei saa ikinä ala-arvioida kuinka käsi ihminen voikaan olla...on tullut huomattua, kun laskin konepellin volvosta katolle kansirempan ajaksi ja unohdin sen sinne koeajolle lähtiessä. Khöm...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Morphing
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 04:31

Viesti Kirjoittaja Morphing »

Ite jätin vanhan ketjun paikalleen kun oli kone auki muista syistä ja olin ostanut lukollisen ketjun (en tiennyt että Motonetin ketju on lukolla) Lukollinen ketju ei kulkenut nätisti laahaimissa ja meinasin että ennemmin se lukko laukee kun vanha ketju poikkee. Eli kokemusta ei ole kun en laittanut laahaimet se olis varmasti syönyt. Jos laitat sen lukollisen niin katso että lukon kiinteä pää menee ekana ketjun kulkusuunnan mukaan.
900i -90
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin