Mitenkäs vaihdeloota irrottautuu moottorista? Mitä ilmisemmin kytkintä pitää purkaa?
Ei huvittais opiskella purussa

Löytyykö Alfamerista fiksuja ohjeita ko. operaatioon?
Vaikka kuinka moni on Alfamerin kirjoja haukkunut, niin kannattaa minusta se silti ostaa kun se ei nyt järkyttävän kallis ole..DIggItaLLr kirjoitti:Onko jotain mitä pitäisi erityisesti varoa tai tietää. Tarkoituksena on vaihtaa vaihdeloota, ja kone han on silloin pakko nostaa pois?
Mitenkäs vaihdeloota irrottautuu moottorista? Mitä ilmisemmin kytkintä pitää purkaa?
Ei huvittais opiskella purussa![]()
Löytyykö Alfamerista fiksuja ohjeita ko. operaatioon?
Työsylinteri täytyy myös irroittaa, mutta varsinaista kytkinpakettia ei tarvitse ruuvata irti.Turbo16 kirjoitti:Kytkimen akseli pitää ottaa irti, mielestäni kytkimen voi jättää muuten paikalleen?
Kuten yläpuolella todettiin jo niin ei kytkintä tarvitse irroittaa ellei tietysti itse halua?Suppari kirjoitti:Jos on tarkoitus kerran moottori ottaa pois laatikosta,niin kytkin kannattaa tosiaan purkaa pois autossa paikoillaan.Paljon kivampi painaa poljinta,kun sitten lattialla keksiä jotain vippaskonsteja,joilla saisi purettua..
Moottoria kun irroittaa laatikosta,kannattaa tarkkaan katsoa että kaikki pultit on auki,niitä on meinaan uskomaton määrä ja mitä uskomattomammissa paikoissa.
Kytkinsylinteri pitää ottaa pois,asetelma,levy ja vp saa olla paikoillaa,työsylinterin irroittamiseksi pitää asetelma olla puristettuna.Turbo16 kirjoitti:Kuten yläpuolella todettiin jo niin ei kytkintä tarvitse irroittaa ellei tietysti itse halua?Suppari kirjoitti:Jos on tarkoitus kerran moottori ottaa pois laatikosta,niin kytkin kannattaa tosiaan purkaa pois autossa paikoillaan.Paljon kivampi painaa poljinta,kun sitten lattialla keksiä jotain vippaskonsteja,joilla saisi purettua..
Moottoria kun irroittaa laatikosta,kannattaa tarkkaan katsoa että kaikki pultit on auki,niitä on meinaan uskomaton määrä ja mitä uskomattomammissa paikoissa.
Jokatapauksessa tarvitsee se rautalanka sinne väliin laittaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta miksi toistelet täällä jo sanottuja asioitaSuppari kirjoitti:Kytkinsylinteri pitää ottaa pois,asetelma,levy ja vp saa olla paikoillaa,työsylinterin irroittamiseksi pitää asetelma olla puristettuna.Turbo16 kirjoitti:Kuten yläpuolella todettiin jo niin ei kytkintä tarvitse irroittaa ellei tietysti itse halua?Suppari kirjoitti:Jos on tarkoitus kerran moottori ottaa pois laatikosta,niin kytkin kannattaa tosiaan purkaa pois autossa paikoillaan.Paljon kivampi painaa poljinta,kun sitten lattialla keksiä jotain vippaskonsteja,joilla saisi purettua..
Moottoria kun irroittaa laatikosta,kannattaa tarkkaan katsoa että kaikki pultit on auki,niitä on meinaan uskomaton määrä ja mitä uskomattomammissa paikoissa.
Jokatapauksessa tarvitsee se rautalanka sinne väliin laittaa.
Supparin pointti taisi alunperin olla, että jos irroittaa kytkimen niin se kannattaa tehdä ennen koneen irroitusta. Allekirjoitan sen täysin. Ja mielestäni hyvä siitä muistuttaa. Sitähän ei kukaan muu ole vielä kirjoittanut.Turbo16 kirjoitti:Anteeksi nyt vaan, mutta miksi toistelet täällä jo sanottuja asioitaSuppari kirjoitti:Kytkinsylinteri pitää ottaa pois,asetelma,levy ja vp saa olla paikoillaa,työsylinterin irroittamiseksi pitää asetelma olla puristettuna.Turbo16 kirjoitti: Kuten yläpuolella todettiin jo niin ei kytkintä tarvitse irroittaa ellei tietysti itse halua?
Jokatapauksessa tarvitsee se rautalanka sinne väliin laittaa.