Normaaliahan tuo jälkinäyttöön pyyntö vanhan Saabin kanssa on.
Kaasarin kalvo kyllä yleensä aiheuttaa totaalista voimattomuutta, seoksia ei ole tullut mitattua koskaan sellaisesta autosta mutta eihän noissa strömbergeissä kauhean montaa vikapaikkaa ole. Eihän ryyppy ole jumittanut päälle?
Kaasarissa vika jokatapauksessa on, joten vaihtoehdot taitavat olla perushuolto ja säätö (kalvo ja neula ainakin) tai kaasarin vaihto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Itse lähtisin liikkeelle ilmansuodattimen, öljyjen ja sytytystulppien vaihdosta, olettaen siis, että näitä ei ole aivan lähiaikoina vaihdettu. Varsinkin likainen ilmansuodatin rikastaa seosta huomattavasti.
Tämän jälkeen seoksen säätö jossain osaavalla korjaamolla / vastaavalla.
Jos ei auta, niin sitten kaasari todennäköisesti kaipaa jonkinlaisia toimenpiteitä osakseen.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Saa nähdä jaksanko alkaa korjaamaan. Auton arvo on kuitenkin varmaan alle 500 euroa katsastettunakin. Harmittaa kyllä, kun pelaa niin hyvin. Kilometrejäkin vain 245tkm.
En istunut itse kyydissä, mutta eikai se katsastusmies niin mooses ole, että olisi vetänyt ryypun päälle. Kone ei kyllä ollut mikään lämmin, kun pari kilsaa ajelin katsastusasemalle ja viimeksi ajoin muutama päivä sitten...
Kyllähän nyt noin pieni vika kannattaa korjata, jos meinaa siitä jäädä kiinni. Ruosteet sitten eri asia, mutta ei noita 99:iä liikaa ole. Tänään muuten tuli nähtyä konttorilla käydessä hieno vaaleansininen 4-ovinen 99, kyllä ne aina erottuvat edukseen nykyautoista.
Eiköhän tuo kohtuullisen edullisesti kuntoon tulisi ihan vain säätämällä, tuskin pariakymppiä enempää ottaa korjaamo/huoltamo pakokaasuanalysaattorin nokassa ruuvin pyörittämisestä. Se ilmanputsari kannattaa toki myös vaihtaa jos on vähänkin tukkoisen näköinen. Purkuautosta kaasarinkin saisi varmaan sillä parilla kympillä, mutta onhan sen vaihdossa pikkuisen enemmän hommaa, joskaan ei mitenkään älyttömästi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Niin joo kyllä se tietenkin noiden päästöjen puolesta kannattaa korjauttaa. Tuli vaan aika paljon hitsaushommiakin ja itsellä ei ole siihen kalustoa. Tässä hitsihommat:
Vasemmalla edessä x1 reikä
Vasemmalla takana x1 reikä
Pitkittäinen runkopalkki vasemmalla edessä
Ovi vasemmalla edessä
Onhan se tyylikäs peli 4-ovinen 99 ja ihan mahtava istua ratissa. Varmaan näit tänään tämän kyseisen yksilön, jos se Oulussa oli...
Joo Oulussahan se oli. Kappas sattumaa.
Kävin itse tosiaan Kaakkurin konttorilla hakemassa leiman vaimon valkoiseen 900c:hen.
Katselinkin uteliaana näkyikö ikkunoissa klubitarroja, kun oli niin siistin näköinen yksilö. Nuo reiät kuulostavat aika peruspaikoissa olevan, varmaan pyöränkoteloissa nuo edessä ja takana olevat paikat?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ihan täysin perusvehje se valkoinen on, takapöntöstä tainnut villat vaan kadota niin on hiukan röheämpi ääni.
Oma allekirjoituksessa oleva auto on sitten hiukan eri tarina.
Valitettavasti ei ole hitsauspajaa Oulussa tiedossa, olen käynyt omat hitsaukset kauempana hoitamassa. Kannattaisi ehkä kysellä täältä foorumiltakin, jos joku paikallinen harrastaja jolla on hitsausvehkeet voisi hitsailla kuntoon.
Jos kaasarin kanssa tarvitsee apua niin autan mielelläni (ilmaiseksi tietenkin).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Josko sitä kuitenkin yrittäs vielä pelastaa tämä harvinaisen neliovisen yksilön tieliikenteeseen. Onneksi on kesä, niin pärjää ilman autoakin jonkun aikaa.
Voit kyllä vapaasti tiedustella jos harrastajapiireissä on mielenkiintoa kyseiseen yksilöön, niin nyt varmaan lähtis aika halvalla.
Saa nähdä jaksanko alkaa korjaamaan. Auton arvo on kuitenkin varmaan alle 500 euroa katsastettunakin. Harmittaa kyllä, kun pelaa niin hyvin. Kilometrejäkin vain 245tkm.
En istunut itse kyydissä, mutta eikai se katsastusmies niin mooses ole, että olisi vetänyt ryypun päälle. Kone ei kyllä ollut mikään lämmin, kun pari kilsaa ajelin katsastusasemalle ja viimeksi ajoin muutama päivä sitten...
Tv,
Sami
missä päin suomea vaikutat? minulla on motonetista ostettu seoksensäätöavain jolla voi tuohon vaikuttaa. poikkea hyvinkäällä niin katsellaan. tosin emme pysty mittaamaan samantien sen vaikutusta, mutta voithan itsekin hankkia sellaisen ja kun olen näyttänyt sinulle miten sitä käytetään, niin konttorilla sitten pyydät että saat ruuvata säädöt kohdalleen kun on mittari kytkettynä.
nyt kesälomalla tavoittaa parhaiten puhelimesta.
ps. ehkä auton myyntiarvo on vain sen 500, mutta käyttöarvo lienee enemmän? ei noin pienen vaivan takia kannata vaihtaa autoa. niitä samanlaisia pikkuvaivoja on kaikissa alle 5000 euron autoissa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
illias kirjoitti:Kiitos vinkeistä!
En istunut itse kyydissä, mutta eikai se katsastusmies niin mooses ole, että olisi vetänyt ryypun päälle. Kone ei kyllä ollut mikään lämmin, kun pari kilsaa ajelin katsastusasemalle ja viimeksi ajoin muutama päivä sitten...
Sattuu sitä paremmissakin piireissä. Kerran ihmeteltiin inssin kanssa kevättalvella, kun ei tahdo satkun päästöt asettua millään. Ryyppyhän siellä oli jäänyt päälle, ei paljoa, mutta vähäkin vaikuttaa heti päästöihin. Myöhemmin samaa ongelmaa oli, kun ryyppy ei mennyt pois päältä vaikka oli kahva pohjassa.