Elikkäs täs kaverin autoa tulin just räpläämästä täs sopivasti 3aikaan yöl kotii.
Silmät seisoo pääs ku kolibril ja muutenki aika tööt.
no sis asiaan.
Eli 2.0 Turbo 16v tekniikanvaihto paska.
Kaveril ollu auto 3päivää.
Näin ymmärsin et kävi
Välillä luukuttaessa kovempaa CE valo välähti yht äkkiä.
Sit yks kaks niin auto ns hyytyi ja nyt ollaa koitettu täs keksii vikaa.
Tilanne on se että saat kyllä sen ottamaan kieroksia jos tosi hitaasti painaa kaasua.
Painaessa kaasu heti pohjaan se vaan lörpöttää ja kuolee.
Konehuoneessa jonkunäköinen makea haju.
samalla kun tää sammui eka kerran ajossa niin irtosi turbosta imuputki mikä sit suuren vaivan myötä saatiin takas paikalleen. johtuen siitä et oli vähä kärsinyt.
Olen autosta kattonut läpi tulpat, sytkä, bypass, sytkänjohdot.
Kun kattelin sitä tekniikkaa niin näyttää siltä että joku kunnankeksijä on rakentanut sen tekniikan (ihme kyl katsastettu tänä vuonna)
esim bypassista lähtevä alipaineletkuhan pitäisi ymmärtääkseni mennä magneettiventtiilille. näin se tekee mutta siinä venttiilissä ei esim ole sähköjä kytkettynä.
Toiseks. Siinä ei ole minkäänlaista ilmansuodatinta. Otin bypassin irti ja vähä tutkiskelin sitä niin vaikutti olevan jonkun verran "hiekkaa" sisällä.
Lieneeköhän turbo hajalla vai voisko olla bensan syöttö ongelma?
Auto on nähtävästi viritetty jollai konstil ja ahdot jotain 1.5baria.
2.0 Turbo ja täys kaasu ongelmia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
2.0 Turbo ja täys kaasu ongelmia
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ