1992 OG900 cabrioletin keskuslukko toimimaan...(jatkuu)
1992 OG900 cabrioletin keskuslukko toimimaan...(jatkuu)
Article : Ohjauslaite
PartNo : 8591216
Usage : 1992-1993, CV
Kuljettajan puoli.
Ilman varashälytintä.
Article : Sähkömoottori Ovenlukko
PartNo : 8591224
Usage : 1992-1993, CV
Kuljettajan puoli.
Varashälyttimellä varustettu
Voisiko joku kertoa mitä eroa näillä on? Autossa on ollut alkuperäinen varashälytin, joka ei nyt toimi.
Konsolissa olevasta on/off nappulasta saa ovet ja takaluukun auki/kiinni, myös kuskinoven, mutta kuskin ovesta ei saa kaikkia ovia ja luukkuja avaimella lukkoon.
Minkä osan nyt hankin tuonne kuskin oveen?
Ja miten tuon varashälyttimen kanssa pitäisi toimia? Miksi on kaksi eri osaa?
PartNo : 8591216
Usage : 1992-1993, CV
Kuljettajan puoli.
Ilman varashälytintä.
Article : Sähkömoottori Ovenlukko
PartNo : 8591224
Usage : 1992-1993, CV
Kuljettajan puoli.
Varashälyttimellä varustettu
Voisiko joku kertoa mitä eroa näillä on? Autossa on ollut alkuperäinen varashälytin, joka ei nyt toimi.
Konsolissa olevasta on/off nappulasta saa ovet ja takaluukun auki/kiinni, myös kuskinoven, mutta kuskin ovesta ei saa kaikkia ovia ja luukkuja avaimella lukkoon.
Minkä osan nyt hankin tuonne kuskin oveen?
Ja miten tuon varashälyttimen kanssa pitäisi toimia? Miksi on kaksi eri osaa?
Viimeksi muokannut Huikko, Pe Kesä 29, 2007 00:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Jaahas...haulla löytyi esim. ihan itseni aloittama aihe tästä samasta asiasta (khöm)...
Eli siis tuossa varashälyttimellisessä mallissa on kummassakin ovessa kaksinapainen moottori ja ovessa jossakin (lukossa?) kytkin, jonka pitäisi lukita kaikki ovet ja luukut avaimesta kääntämällä?
En vain löydä EPC:stä tuollaista mikrokytkintä mistään.
Eli siis tuossa varashälyttimellisessä mallissa on kummassakin ovessa kaksinapainen moottori ja ovessa jossakin (lukossa?) kytkin, jonka pitäisi lukita kaikki ovet ja luukut avaimesta kääntämällä?
En vain löydä EPC:stä tuollaista mikrokytkintä mistään.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Ahaa...olisi kiva tietää mitä pitää laittaa tilalle, ennen kuin purkaa oven...Näillä tiedoilla ainoastaan puretaan ovi ja ehkä löydetään vika.
Onko tuolla kolme johtoa? Voiko sinne vaihtaa tavallisen moottorin tilalle?
Onko tuolla kolme johtoa? Voiko sinne vaihtaa tavallisen moottorin tilalle?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Siellä ei ole yhtään mikrokytkintä ovessa. Ei kahvassa, eikä lukossa. Myös USA-käyttöohjekirja kertoo, että auton saa lukkoon joko keskikonsolin nappulasta tai langattomalla lähettimellä. EI avaimella kuskin ovesta.
Millään muulla ei 1992 cabrioletin keskuslukkoa ohjata.
Täytyy tutkia tarkemmin tuo hälytin ja sen toimimattomuus. Saabilla sanoivat ettei lähettimiä saa erikseen, vaan pitää ostaa keskusyksikkö+2 lähetintä = 1500€
Yksi vaihtoehto on laittaa tuonne oveen normikatkaisija ja vaihtaa se kaksinapainen johto kuskinovessa kolminapaiseen. Sieltä puuttuu periaatteessa vain maa. Testaaminenkin on suhteellisen helppoa suoraan sulakerasian takana saranan vieressä olevaa kolminapaista liitintä kytkemällä. ts. toimivuuden voi testata ilman oven purkamista.
Tämä nyt muillekin tiedoksi, jos ei keskuslukko toimi toivotulla tavalla cabrioletissa.
Millään muulla ei 1992 cabrioletin keskuslukkoa ohjata.
Täytyy tutkia tarkemmin tuo hälytin ja sen toimimattomuus. Saabilla sanoivat ettei lähettimiä saa erikseen, vaan pitää ostaa keskusyksikkö+2 lähetintä = 1500€
Yksi vaihtoehto on laittaa tuonne oveen normikatkaisija ja vaihtaa se kaksinapainen johto kuskinovessa kolminapaiseen. Sieltä puuttuu periaatteessa vain maa. Testaaminenkin on suhteellisen helppoa suoraan sulakerasian takana saranan vieressä olevaa kolminapaista liitintä kytkemällä. ts. toimivuuden voi testata ilman oven purkamista.
Tämä nyt muillekin tiedoksi, jos ei keskuslukko toimi toivotulla tavalla cabrioletissa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Lisätutkimukset aiheuttivat taas päänvaivaa. Ei sitä noin vain vaihdetakaan kytkimeen sitä moottoria, koska keskuslukon yksikön nastat 1-3 menevät varashälyttimen keskusyksikölle.
Tuo mikrokytkin katosi kuskinovesta 1991. 1990 saakka siellä todellakin oli kytkin.
pitää miettiä vielä
Ilmoittelen sitten mihin ratkaisuun päädyin.
Tuo mikrokytkin katosi kuskinovesta 1991. 1990 saakka siellä todellakin oli kytkin.
pitää miettiä vielä

----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Hälyttimen kaukosäädin, joka ohjaa myös keskuslukkoa ei tosiaankaan ole erikseen saatavana oleva osa saabilta, vaan ne myydään keskusyksikkö+kaksi kaukosäädintä sisältävissä paketeissa. Maksaa noin 1500€
MUTTA kaukosäätimen voi ohjelmoida uudestaan auton hälyttimelle, kunhan vain löytää oikeanlaisen.
Oikeanlainen taas on Alpinen piirillä varustettu yksinappinen ja ledinen suorakaiteen muotoinen kaukosäädin jonka ID-numero on A269ZUA085.
Näitä on ollut Saabeissa, BMW:ssä ja Land Rovereissa. Eivät ole halpoja, mutta löytyy kyllä esim. ebaysta.
Tilasin yhden alkup. saabin kaukosäätimen. Kunhan saan sen suomeen niin kiikutan Saabille ihmeteltäväksi. Periaatteessa ei pitäisi olla hankala homma. Kun lähettimestä loppuu paristo, niin sama toimenpide pitää tehdä saabilla.
Piirissä kaukosäätimessä ja vastaanottimessa pitää olla sama numerosarja, joita on muutamia erilaisia. Eli ensimmäisellä ei ehkä onnistu, mutta tämä on se oikea tapa saada tuon cabrion keskuslukko toimimaan ja hälytin samalla.
Menipäs helpoksi
Toivottavasti tieto auttaa muitakin.
MUTTA kaukosäätimen voi ohjelmoida uudestaan auton hälyttimelle, kunhan vain löytää oikeanlaisen.
Oikeanlainen taas on Alpinen piirillä varustettu yksinappinen ja ledinen suorakaiteen muotoinen kaukosäädin jonka ID-numero on A269ZUA085.
Näitä on ollut Saabeissa, BMW:ssä ja Land Rovereissa. Eivät ole halpoja, mutta löytyy kyllä esim. ebaysta.
Tilasin yhden alkup. saabin kaukosäätimen. Kunhan saan sen suomeen niin kiikutan Saabille ihmeteltäväksi. Periaatteessa ei pitäisi olla hankala homma. Kun lähettimestä loppuu paristo, niin sama toimenpide pitää tehdä saabilla.
Piirissä kaukosäätimessä ja vastaanottimessa pitää olla sama numerosarja, joita on muutamia erilaisia. Eli ensimmäisellä ei ehkä onnistu, mutta tämä on se oikea tapa saada tuon cabrion keskuslukko toimimaan ja hälytin samalla.
Menipäs helpoksi

----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Hommaa osa 8591216 joka on siis moottorin näköinen katkaisia joka antaa keskuslukolle signaalin kun lukostä kääntää. Ilman varashälytintä olevissa autoissa jo 80-luvun alusta asti on ollut tuo sama osa ovessa (ilman moottoria tietty kun ei hälytintä vakiona). Satkun ovessa ei tietääkseni koskaan ole mikrokatkaisiaa ollut niinkuin tonnarissa, tuo 8591216 hoitaa sen asian. Eli tod näk katkaisia rikki tai piuha poikki oven läpiviennistä.
Kalle
Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Ei onnistu...tuon hälyttimen takia.
Pitäisi riisua hälytin pois ja laittaa kuskin ovelta eri johtosarja keskusyksikölle.
Tuo osanumero mitä tarkoitat on pelkkä katkaisija, joka vaatii kolme johtoa.
Oveen menee vain kaksi...ne kaksi taas saavat auki/kiinni -tiedon hälyttimen keskusyksikön kautta samoihin nastoihin, kuin mitä tuo ovikatkaisija ohjaa normaalisti.
Mietin kyllä tämänkin vaihtoehdon, mutta tehdään tuosta nyt sellainen kun sen kuului olla tehtaalta rullatessaan hälyttimineen päivineen.
Kiitos kuitenkin.
Pitäisi riisua hälytin pois ja laittaa kuskin ovelta eri johtosarja keskusyksikölle.
Tuo osanumero mitä tarkoitat on pelkkä katkaisija, joka vaatii kolme johtoa.
Oveen menee vain kaksi...ne kaksi taas saavat auki/kiinni -tiedon hälyttimen keskusyksikön kautta samoihin nastoihin, kuin mitä tuo ovikatkaisija ohjaa normaalisti.
Mietin kyllä tämänkin vaihtoehdon, mutta tehdään tuosta nyt sellainen kun sen kuului olla tehtaalta rullatessaan hälyttimineen päivineen.
Kiitos kuitenkin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Jos haluu keskuslukon toimimaan perinteisellä tyylillä niin ainooksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä että laittaa sen katkaisijan oveen ja lisää k-lukon ohjainyksikön varashälytinboksin viereen. Siihen sitten vaan kytkee olemassaolevat moottorit kiinni. Ja jos oveen jättää moottorin rinnalle (eli molemmat vierekkäin) niin saa myös keskikonsolin napin jätettyä toimimaan ja mahdollisen kaukosäätimen (jos sellainen toimiva löytyy). Moottori/katkaisia yhdistelmää on käytetty jälkiasennus häläreissä aikoinaan, toki voi laittaa 5-napaisen moottorin sinne suoraan mutta nuo saabin moottorit ovat vaan aika hyvä laatuisia ja toimivat hyvin.
Kalle
Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Jaahas...tämäkin projekti muka etenee, tai ainakin rahaa menee 
Nyt on hommattu kauhella rahalla jenkkilästä saabin alkuperäinen langaton keskuslukkoa ja hälytintä ohjaava härveli.
No eihän sitä uudelleenohjelmoitua saa, vaikka tällaista tietoakin löytyi.
Pitäisi löytää jostakin kaksi piiriä ja lykätä toinen hälyttimen keskusyksikköön ja toinen kaukosäätimeen
...kele.
Noita piirejä saa tilattua kolmen paketeissa ja niiden hinnalla saa kolme käyttösaabia ja yhden ruosteettoman turbon.
Projekti jatkuu, kun ensin keksin mihin suuntaan...

Nyt on hommattu kauhella rahalla jenkkilästä saabin alkuperäinen langaton keskuslukkoa ja hälytintä ohjaava härveli.
No eihän sitä uudelleenohjelmoitua saa, vaikka tällaista tietoakin löytyi.
Pitäisi löytää jostakin kaksi piiriä ja lykätä toinen hälyttimen keskusyksikköön ja toinen kaukosäätimeen

Noita piirejä saa tilattua kolmen paketeissa ja niiden hinnalla saa kolme käyttösaabia ja yhden ruosteettoman turbon.
Projekti jatkuu, kun ensin keksin mihin suuntaan...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992