Yhden vai kahden iskarin vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Yhden vai kahden iskarin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Jos vain toinen iskareista on paskana, niin vaihdatteko te yleensä vain heikkotehoisen iskarin vai molemmat vaikka toinen pelittäisikin? :P
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Molemmat pitää vaihtaa, koska sen toisenkin teho on erilainen kuin uuden, vaikka olisi samanlainen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Iskarit on aina vaihdettava pareittain samalle akselille.
Jos vanhoilla on ajettu yli 50000, vaihtaisin kaikki neljä vaikka vain yksi olisi viallinen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Temmelsin pojan pappamobiilin iskarien kimpussa pari päivää, kun olivat alkuperäiset ja 18v. ikäiset. Kyllä tuli autosta jämerä ajettava, kun on uudet kaasut joka nurkassa.
# 419 Vesa Pohjalainen
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Laki ei määrää niitä pareittain vaihtamaan. Mutta se on suositeltavaa koska vaikuttaa ajo ominaisuuksiin varsin paljon tuo erilaisuus, siis jos kyseessä on vanhat iskarit joista toisessa on vielä toimitakuntoa jäljellä ja toisesta on öljyt tuleet pihalle.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ja samahan pätee jousiin kuin iskareihinkin..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Temmelsin pojan pappamobiilin iskarien kimpussa pari päivää, kun olivat alkuperäiset ja 18v. ikäiset. Kyllä tuli autosta jämerä ajettava, kun on uudet kaasut joka nurkassa.
Pajerossa oli myös orkkistakaiskarit, mittarissa reilu 460 000km :) En ole vielä saanut ajoon, joten ei kommentteja ominaisuuksien muutoksesta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Ajoin jo kauan sitten 9satkun Turun läpi tänne "muumimaahan" ilman takaiskareita :oops: Iskarit oli poistettu korjaustyön tieltä ja tuhottu. Vaikka oli vuorokauden hiljaisempia hetkiä niin oli se sellainen kengurumatka jota ei koskaan unohda. Ajon opetuksena tuli SUURI kunnioitus noita iskareita kohtaan. ON NE PIRUN TÄRKEÄT KAPINEET TUOSSA KULKINEESSA. Tämän reissun jälkeen on Saabien iskarit olleet moitteettomassa kunnossa! Niiden kunnossapidossa EI pidä säästää.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Iskareilla on vielä sellainen ilmiö, että ne heikkenevät ajan mittaan, niin ettei itse oikein huomaa. Kun pistää uudet alla, niin sittenpä huomaakin eron.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aika monet kerrat on pitänyt ottaa laiskanläksynä kahden iskarin vaihdon jälkeen myös niidenkin jäljellejääneiden toisen parin vaihto uusiin. Suosittelen kanssa kaikkien neljän vaihtoa kerralla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mertmi kirjoitti:Aika monet kerrat on pitänyt ottaa laiskanläksynä kahden iskarin vaihdon jälkeen myös niidenkin jäljellejääneiden toisen parin vaihto uusiin. Suosittelen kanssa kaikkien neljän vaihtoa kerralla.
sikäli kun lompakko sallii niin kyl :)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin