DI-kasetti ja vesipumppu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

DI-kasetti ja vesipumppu

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Kävipä tai oikeastaan meinasi käydä DI-kasetille hassusti. Epäilin autossani hieman, että vesipumppu on hajoamassa ja ravotin hiukan konepeltiä. Pienehkö yllätys oli se, että DI-kasetin kiinnitys ruuveista 2 oli melkein kokonaan auenneet... Ovat muuten Saabin huollossa Porissa ne viimeksi avanneet tarkistaessaan onko tuota jo vaihdettu. :roll:

Onko noissa 9-5 aeroissa yleensä esiintynyt tarvetta vaihdella vesipumppuja? Jos on niin minkälaisilla kilometreillä?
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Alkaahan se tihkuttamaan jossain vaiheessa, tietysti ajan hengen mukaan 100tkm aikaisemmin kuin vanhoissa Saabeissa. Itselläni meni n.100tkm kohdalla. Uusi pumppu Saabilla 160€. Motonetissa 60€ mutta jos vaihdatat sen motonet pumpun saabilla niin ottavat sen erotuksen välistä ylimääräisenä työnä.
Vaihdata sinäkin pumppu samalla sitten kun jakopää menee uusiksi ja paikat on levällään muutenkin.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin