Minkäs merkkiset kulkineet sikailee eniten liikenteessä?
Heh, varmasti haluavat, niin minäkin haluaisin. Ohitusta en koskaan ole millään tavalla estellyt, mutta kun ei niin ei.9-5T kirjoitti:Haluavat äkkiä pois skoodan ratista mutta ohikaan ei pääse.Julli kirjoitti:Myös skeidat on alkaneet ahdistamaan. Mikähän v***u niillä on, että pitää ajaa ihan kannassa?
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
Ai niinkö?nalleolut kirjoitti:ja eritoten pitkäkilpiset sellaiset...
Ne ohitukset varsinkin on jotain niin uskomatonta. Ja entäs kun ne näyttää ohitusmerkkiä... ei kannata lähtee ohi!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
nalleolut kirjoitti:automerkkejä en rupea luettelemaan mutta täällä lappeenrannassa kaikki muut paitsi saab ja kuplat merkkiset henkilöautot ja eritoten pitkäkilpiset sellaiset...
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autoa+ ... SI2YO01jl3
Pitkäkilpiset juu...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kovin tekisi mieli vastata V70.
Eilen Espoon Motonetille valot vilkuttivat keltaista. Olin kääntymässä oikealle ja annoin tietä fillaroijille, jotka tulivat oikealta. Eiköhän viereistä kaistaa vasemmalla pyyhällä tumma V70 huomattavaa ylinopeutta pyöräilijöiden edestä. Tais olla viidestä sentistä kiinni.
Viimeks tänä aamuna rautatientorin kulmalla pysähdyin antamaan tietä kävelijälle, niin eiköhän sama juttu. Nyt vain suht hiljasella nopeudella.
Oon huomannu, että parhaimmat tunnelmat kanssa-autoilijassa saa aikaan, jos sattuu pääsemään vaikka seuraaviin valoihin viereen, niin katsoo kuskia ja nostaa peukalon pystyyn
Eilen Espoon Motonetille valot vilkuttivat keltaista. Olin kääntymässä oikealle ja annoin tietä fillaroijille, jotka tulivat oikealta. Eiköhän viereistä kaistaa vasemmalla pyyhällä tumma V70 huomattavaa ylinopeutta pyöräilijöiden edestä. Tais olla viidestä sentistä kiinni.
Viimeks tänä aamuna rautatientorin kulmalla pysähdyin antamaan tietä kävelijälle, niin eiköhän sama juttu. Nyt vain suht hiljasella nopeudella.
Oon huomannu, että parhaimmat tunnelmat kanssa-autoilijassa saa aikaan, jos sattuu pääsemään vaikka seuraaviin valoihin viereen, niin katsoo kuskia ja nostaa peukalon pystyyn
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Mulle on tullut omien kokemusten perusteella sellainen käsitys, että itsellä oleva auto vaikuttaa ohitteluihin, siis huonoihin sellaisiin. Hopeanharmaalla VW Golf TDI:llä ajaessa ei tule mieleen yhtäkään oikein tyhmää ohitusta Lapua-Vaasa -välillä, mutta heti ku ostin vm 2002 hopeanharmaan C-sarjan farmarimersun niin johan on Saab 9-5, Volvo V70 ja Mazda 6 ym. halvemman luokan autoilla kulkevat kravattimiehet tappamassa itseään, kun pitää ihan väkisin mennä edelle huonossa paikassakin. Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että V70 -mies ja Mazdamies olivat järjettömyydessään omaa luokkaa Saabistin suoritukseen verrattuna. Ostaisivat vaikkapa kunnon Mersut niin voisivat ottaa rennommin liikenteessä eikä tarvisi ahdistua toisten ajopeleistä.
Olen lukenut, että talouden suhdanteilla olisi vaikutusta liikennekäyttäytymiseen, mutta onhan tässä nousukautta eletty jo kauan aikaa. En usko siis sen selittävän kravattimiesten kiirettä.
Olen lukenut, että talouden suhdanteilla olisi vaikutusta liikennekäyttäytymiseen, mutta onhan tässä nousukautta eletty jo kauan aikaa. En usko siis sen selittävän kravattimiesten kiirettä.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2007 16:36
Ja niistä Opeleista ja Mersuista pitää motarilla päästä oikealta ohi, että pääsee sen tytsyn kanssa nopeammin ABC:lle kahville?Money For Nothing kirjoitti:Kaitpa se tuo Bemari on (just joku kirjotteli toisel foorumil et oli jossai parkkiksel muija luistellu leikkiessään Bemarilla suoraa sen auton kylkee vahingoittaen useempaa autoa). Mutta jaloissa maantiellä tuntunut eniten pyörivän Opelit ja Mersut...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2007 16:36
Onnea vaan sen pikkumersun kanssa Saab 9-5:n ja Volvo V70:n kanssa. Ylös päin pitäis katsoa lakki rinnalle painettuna.Moukarimies kirjoitti:...mutta heti ku ostin vm 2002 hopeanharmaan C-sarjan farmarimersun niin johan on Saab 9-5, Volvo V70 ja Mazda 6 ym. halvemman luokan autoilla ...
Kaikki Saabbikuskit ainakin tietää, että mersut on pääasiassa ostettu _niin_ lompakon yläkanttiin, että kone on sitten 200D tai alkaen mallin bensakoneilla ja _nimenoimaan_ pikkumersuja wannabenousukkailla ja wannabenousukkaiksi haluavilla. Mersuhan ostetaan sen takia kun on kerran päästy pomon kanssa istumaan samaan pöytään ja pomo on sanonut, että se MERSU on hyvä auto. Mitään ei ymmärretä, mutta uskotaan pomoa, sen kanssa kannattaa olla samaa mieltä. Ostetaan sitten saman merkkinen, mutta pienempi, vanhempi ja lussummalla koneella. Noh, onhan se aina askel oikeaan suuntaan dieselgolfin jälkeen - tuon kaikkien pienempään keskiluokkaan kuuluvien perusautojen esikuvan - minkä maininta noissa pöydissä ei paljoa keskustelua viritä.
Ja se ohittelun halu ei johdu siitä, että pitäis näyttää sille mersukuskille vaan siitä, että se alitehoinen mersu on ajettu kiinni, eikä _millään_ viitsisi jäädä köröttelemään sen perään, haistelemaan nokisia katkuja ja tuijottamaan sen vuodessa vanhentunutta perääpään muotoilua.
Moukarimies: Tämä ei ole mitään henkilökohtaista, en tunne sinua. Pientä tarinaa näin perjantai-iltaan vaan. Jokainen saa päättää itse onko samaa mieltä vai ei
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tottahan tuo on, joka sana. Itsekin jäin M-B:llä 96:n Saabin jalkoihin, kuten yhdessä topicissa totesinpeinu kirjoitti:Onnea vaan sen pikkumersun kanssa Saab 9-5:n ja Volvo V70:n kanssa. Ylös päin pitäis katsoa lakki rinnalle painettuna.Moukarimies kirjoitti:...mutta heti ku ostin vm 2002 hopeanharmaan C-sarjan farmarimersun niin johan on Saab 9-5, Volvo V70 ja Mazda 6 ym. halvemman luokan autoilla ...
Kaikki Saabbikuskit ainakin tietää, että mersut on pääasiassa ostettu _niin_ lompakon yläkanttiin, että kone on sitten 200D tai alkaen mallin bensakoneilla ja _nimenoimaan_ pikkumersuja wannabenousukkailla ja wannabenousukkaiksi haluavilla. Mersuhan ostetaan sen takia kun on kerran päästy pomon kanssa istumaan samaan pöytään ja pomo on sanonut, että se MERSU on hyvä auto. Mitään ei ymmärretä, mutta uskotaan pomoa, sen kanssa kannattaa olla samaa mieltä. Ostetaan sitten saman merkkinen, mutta pienempi, vanhempi ja lussummalla koneella. Noh, onhan se aina askel oikeaan suuntaan dieselgolfin jälkeen - tuon kaikkien pienempään keskiluokkaan kuuluvien perusautojen esikuvan - minkä maininta noissa pöydissä ei paljoa keskustelua viritä.
Ja se ohittelun halu ei johdu siitä, että pitäis näyttää sille mersukuskille vaan siitä, että se alitehoinen mersu on ajettu kiinni, eikä _millään_ viitsisi jäädä köröttelemään sen perään, haistelemaan nokisia katkuja ja tuijottamaan sen vuodessa vanhentunutta perääpään muotoilua.
Moukarimies: Tämä ei ole mitään henkilökohtaista, en tunne sinua. Pientä tarinaa näin perjantai-iltaan vaan. Jokainen saa päättää itse onko samaa mieltä vai ei