Eipä mitään.. Tuo oli siis koko setin hinta?Huikko kirjoitti:Kiitoksia Turbo16:lle vinkistä.
Tuossa on vastaus sähköpostikyselyyn, joka auttaa varmaan muitakin:
"Moi
Eipä ole koskaan tullut niveliä laskettua. Mutta sama
ketju menee kuin 2,0 16v koneeseen.
Jakopään sarjaa saadaan tilaamalla ja rahteineen
tampereelle hinta on n.210,-.
T:Riku Seijari
PRO-Carservice Oy
Jyväskylä
p.014-282200"
Kysyin siis samalla sitä, että onko 126 vai 130-lenkkinen 1993 B212-koneessa. Myös Saabilla olivat sitä mieltä, että ketju on sama.
Tuo motonetin 130-lenkkinen tarkoittanee vain NG:n ketjua, kun niillä on siellä se vuosimallijako, eikä mallisarjajako?
Kiristin 19mm ulkona...ei hyvä (kuvia patenteista)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Koko setin hinta lähetyskuluineen juu.
Laitan nyt ensin tuonne pelkän uuden ketjun, että näen venymän eron ja tilaan tuon satsin myöhempää ajankohtaa varten = kun olen ratkaissut moottoripukkiongelman
Laitan nyt ensin tuonne pelkän uuden ketjun, että näen venymän eron ja tilaan tuon satsin myöhempää ajankohtaa varten = kun olen ratkaissut moottoripukkiongelman

----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
http://www.tehonsiirto.com/
Tiedoksi kaikille, että tuolta saa 5€/kpl ketjulukkoja 3/8" suorakylkiseen ketjuun, joka on siis saabin jakokettinki.
Kyseessä on vielä se helpompi "ei-niitattava" malli.
Noita pitäisi tilata pussillinen ja jakaa kokoontumisissa jäsenmaksun maksaneille
Tiedoksi kaikille, että tuolta saa 5€/kpl ketjulukkoja 3/8" suorakylkiseen ketjuun, joka on siis saabin jakokettinki.
Kyseessä on vielä se helpompi "ei-niitattava" malli.
Noita pitäisi tilata pussillinen ja jakaa kokoontumisissa jäsenmaksun maksaneille

----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Homma nipussa.
Saa sen näköjään tehtyä yksinkin tuon ketjunvaihdon.
En vielä nostanut moottoria pois, kun sain halvalla jatketun ketjun.
Venymä muuttui 13mm uudellakin ketjulla, eli laahaimet ovat aika loppu.
Nokkien ketjupyörät olivat ihan hyvännäköiset, mutta alimmasta ei voi sanoa.
Ei rallata enää, mutta väliaikaisratkaisuhan tää oli. Pitää kerätä rahaa, että saa kone ylhäällä tehtyä sitten kaiken mitä haluaa samalla kertaa.
Saa sen näköjään tehtyä yksinkin tuon ketjunvaihdon.
En vielä nostanut moottoria pois, kun sain halvalla jatketun ketjun.
Venymä muuttui 13mm uudellakin ketjulla, eli laahaimet ovat aika loppu.
Nokkien ketjupyörät olivat ihan hyvännäköiset, mutta alimmasta ei voi sanoa.
Ei rallata enää, mutta väliaikaisratkaisuhan tää oli. Pitää kerätä rahaa, että saa kone ylhäällä tehtyä sitten kaiken mitä haluaa samalla kertaa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Kappas...tutkin hiukan tarkemmin tuota vanhaa kiristintä kun oli eri mallinen kuin uusi - NIIN tuohon päähän on joku hitsannut jatkoksi tavaraa!!
Oli vaan sen verran hyvin tehty, että en heti huomannut.
Eli oikeasti kiristin oli ulkona 23mm, eikä edes kiristänyt ketjua enää.
Aika taitavaa toimintaa...
Tee-se-itse-mies oli taas iskenyt.
Oli vaan sen verran hyvin tehty, että en heti huomannut.
Eli oikeasti kiristin oli ulkona 23mm, eikä edes kiristänyt ketjua enää.
Aika taitavaa toimintaa...
Tee-se-itse-mies oli taas iskenyt.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Kiitos vinkistä, en tullut ajatelleeksikaan että noinhan sen ketjun venyneisyyden voi kompensoidaHuikko kirjoitti:Kappas...tutkin hiukan tarkemmin tuota vanhaa kiristintä kun oli eri mallinen kuin uusi - NIIN tuohon päähän on joku hitsannut jatkoksi tavaraa!!
Oli vaan sen verran hyvin tehty, että en heti huomannut.
Eli oikeasti kiristin oli ulkona 23mm, eikä edes kiristänyt ketjua enää.
Aika taitavaa toimintaa...
Tee-se-itse-mies oli taas iskenyt.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
http://personal.inet.fi/koti/tero.huikko/kiristin.jpg
http://personal.inet.fi/koti/tero.huikko/ketjulukko.jpg
Huonoakin huonommalla kännykkäkameralla
http://personal.inet.fi/koti/tero.huikk ... F6kalu.jpg
Tuollaisen tein vanhasta ikkunannostimen kiskosta, popniiteistä ja alumiinirimasta.
Tuolla pystyi jakkaralla istuen pyörää pyörittäen pitämään ketjusta samalla kiinni ja tekemään homman yksin.
Kouluttamaton simpanssi ei olisi pystynyt tekemään noin hienoa työkalua
Tuo siis painaa ketjua nokkapyöriä vasten.
Jakokaan ei pompannut, joten tuo jopa toimii.
Sorry huonot kuvat.
http://personal.inet.fi/koti/tero.huikko/ketjulukko.jpg
Huonoakin huonommalla kännykkäkameralla

http://personal.inet.fi/koti/tero.huikk ... F6kalu.jpg
Tuollaisen tein vanhasta ikkunannostimen kiskosta, popniiteistä ja alumiinirimasta.
Tuolla pystyi jakkaralla istuen pyörää pyörittäen pitämään ketjusta samalla kiinni ja tekemään homman yksin.
Kouluttamaton simpanssi ei olisi pystynyt tekemään noin hienoa työkalua

Tuo siis painaa ketjua nokkapyöriä vasten.
Jakokaan ei pompannut, joten tuo jopa toimii.
Sorry huonot kuvat.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992