Pyyhkijöissä vikaa, moottoriko?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jasseri
"Koeajolla"

Pyyhkijöissä vikaa, moottoriko?

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Hei vaan kaikille! :)

900:sen kanssa on ilmennyt ongelma että pyyhkijät toimivat hyvin huonosti.
Pari viikkoa sitten mökkireissulla tämä alkoi oireilemaan, siten että pyyhkijät jumittuivat yläasentoonsa. Viikonlopun aikana sitten kokeilin useaan kertaan josko olisi ongelma ratkennut, mutta ei. Välillä suostuivat nytkähtämään sentin pari. Vaan annapas olla kun maanantaina lähdettiin mökiltä, niin nätisti toimivat taas.

Autuaasti unohdin koko homman, kunnes olin tänään tekemässä viime hetken tsekkausta katsastusta varten. Eipä tietenkään toimineet. Ja leima pitäisi huomiseksi saada :?

Voiko tuollainen ongelma johtua pyyhkijöiden moottorista? Joskus nuorna miesnä kun viimeksi pyyhkijöiden moottorin kanssa temppuilin, niin kyseessä oli lada. Ja silloin pyyhkijöiden moottori oli kyllä useampaan otteeseen täysin sökö. Ei tällälailla että toimii/ei toimi.

Jaa, lisäyksenä että em. mökkireissulla valojen pyyhkimet kyllä toimivat, nyt nekin ovat kaputt. Sulakkeet ovat ok.

Tuska on tosiaan kova, kun huomenna on viimeinen mahdollinen katsastuspäivä, että kaikki neuvot ovat tarpeeseen. Kiitoksia!
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Rele?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V.I.P
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja V.I.P »

Pyyhkijöiden mekanismin holkkeihin pääsyt kosteutta ja hapettuneet jumiin?
Huikko
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mulla teki samaa kun oli hapettuneet kontaktit viiksessä. Jäi rele jotenkin vetämään ilmeisesti. Vaihdoin turhaan releenkin.

Koitapas kontaktisprayta sinne viiksen kontakteihin.

Sain järkeiltyä sen tuohon viikseen, koska lampunpesimetkin jumivat ja niillä on eri ohjausrele.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

tahtoo ne akselit jumittua mekanismistä. Varret irti ja koko koneisto hoitoon. Pääsee helpommalla. kolmella ruuvilla kiinni koko höskä. Tarkasta hiilet samalla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jasseri
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Ei se moottori näköjään kokonaan kuollut ole, koska surina kuuluu ja yrittää pyörittää varsia kuitenkin. Pitänee purkaa koneisto ja putsata ja rasvata.
Mites toi kontaktispray, ilmeisesti mun pitää purkaa sitä viikseä? Mistäpäin se onnistuu? Osaisikohan joku neuvoa miten tarkastan onko releessä vikaa?

Sori tyhmät kysymykset, mutta olen aika avuton näissä hommissa. Ainakin vielä:) .
900 I 16 Kat
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jasseri kirjoitti:Ei se moottori näköjään kokonaan kuollut ole, koska surina kuuluu ja yrittää pyörittää varsia kuitenkin. Pitänee purkaa koneisto ja putsata ja rasvata.
Mites toi kontaktispray, ilmeisesti mun pitää purkaa sitä viikseä? Mistäpäin se onnistuu? Osaisikohan joku neuvoa miten tarkastan onko releessä vikaa?

Sori tyhmät kysymykset, mutta olen aika avuton näissä hommissa. Ainakin vielä:) .
Helpommalla pääset kun vaihdat sen koko paketin....mulla jyväskylässä löytyy hyvä koko koneisto...
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Monesti tuosta moottorista voima loppuu kun hiilet loppuu.....
Omastakin rasvailin remontin aikana tuon mekanismin, kun kylmillä keleillä ei sulat tahtonut jaksaa kulkea lasilla ollenkaan. Tekohengitystä, mutta nyt edes hiukan paremmin jaksaa sutia...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Vastaa Viestiin