Niin ja aamutuimaan vaihdoin myös hypoidit pois laatikosta ja tilalle vaihtui Nesteen Special 10w-30 mineraalimoottoriöljy. Laatikkohan mulla on tuossa täysin ylösrakennettu projektin alkutaipaleella ja synkkarenkaitakin uusittiin. Tuntuu, että tälläiseen uudennihkeään tuo hypoidi on liian tarttuvaa tavaraa. Sillä kankealla 90w versiolla ei kakkosta saanut alaspäin vaihtaessa päälle ollenkaan. Tunnetusti toimivalla 75w versiolla jotenkuten välikaasulla. Nyt tuolla moottoriöljyllä laatikko toimii taas kuten varmaan on toiminut vuonna -88. Todella kivasti molempiin suuntiin ilman mitään narahteluja. Muuta selitystä en keksi kuin, että olisiko tuo laatikko "tehty" moottoriöljylle laatikon rakentajan toimesta. Erityisesti pyysin huomioimaan kakkosen laatikkoa rakentaessa, mutta käytettävästä öljystä ei ollut mitään puhetta. No nyt kuitenkin sekin huoli on takana päin. Enää pitäisi liimailla kylkilistat oviin niin auto alkaisi olla taas "kokonainen".
Kyllä se musta og900 on vaan kaunis. Tuossa Satkuissa joka on ilman kylkilistoja, näyttää aika korkealta. Nuo puskimet todella näyttää priimoilta
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Joo vakio jousilla ja 15" pyörillä vielä aika korkean näköinen. Molemmat on hankintalistalla. Myös ovien alaosien ollessa kiiltävät maalauksen jälkeen hämää silmää jotenkin kummasti. Ja kylkilistoja tuo kyllä vielä kaipaa, kunhan vain sitä teippiä jaksaisi etsiä jostain...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Pisti noista kuvista silmään, että sulta puuttuu konepellistä tuo saab-merkki. Tänään kaivelin varastoja ja löysin priiman merkin mutta ilman kiinnitystappeja. Hae pois jos tarvit.
Miika79 kirjoitti:Pisti noista kuvista silmään, että sulta puuttuu konepellistä tuo saab-merkki. Tänään kaivelin varastoja ja löysin priiman merkin mutta ilman kiinnitystappeja. Hae pois jos tarvit.
Hienoa homma! Olisin jo ostanut, mutta nousi karvat pystyyn kun tiskiltä kysyin lokasuojan kaariin niitä levikelistoja.... 33e tiukka hinta/kpl....
Laitappa vaikka yv:nä yhteystietoja niin käyn hakemassa pois.
Pitäisihän tuohon vielä laittaa ne kylkilistatkin, mutta sopivaa teippiä ei ole vielä löytynyt. Orjala on viimeinen orjenkorsi.... Samalla teipillä tuo merkkikin pysyy varmasti ihan kivasti....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
[quote="e0000333
Pitäisihän tuohon vielä laittaa ne kylkilistatkin, mutta sopivaa teippiä ei ole vielä löytynyt. Orjala on viimeinen orjenkorsi.... Samalla teipillä tuo merkkikin pysyy varmasti ihan kivasti....[/quote]
Käyppä kysymässä 3M tuotteita myyvästä liikkeestä juuri tuohon hommaan tarkoitettua kaksipuoliteippiä.
Itse sitä joskus ostin. Ei ollut mitään älyttömän kallista, helppo asentaa ja pysyi hyvin.
Kokkolassa ainakin TKA, joka on nyt Pohjan Pultin kanssa samassa hallissa Patamäentiellä ja olikohan Moto-Diesel Eteläväylän varressa vissiin Kosilankadulla myyvät 3M-tuotteita. Sen kiveniskuteipin ostin aikoinaan Moto-Dieselistä.
Joo meni tosiaan ristiin.... Vanhasta muistista surffasin menemään.
No ehtiihän tuon.... Kesäloma on rakentelun kulta-aikaa, kun ehtii käydä kaupoissa ilman minuuttia aikataulua..... Kumma kun tuolta Kälviän keskitysleiriltä edes ehtii minnekkään ennen sulkemisaikaa.....
Kokkolan Jon Hydro antoi muuten hinnaksi säädettävälle varoventtiilille (aka. rajapaineventtiilille) n.100e....
Kävin siellä samalla keikalla. Tilaustavaraa vielä kaiken muun lisäksi. Sähköohjattuja olisi ollut kyllä tarjolla.....yök yök....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Perhana kun on muuten kelit taas huonona. Tunnin syklillä sataa ja on satamatta.... Pitäis ne pienet muovirimat puskurin jatkeissa käydä sikaamassa kiinni, ennenkuin putoavat tielle....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
e0000333 kirjoitti:Niin ja aamutuimaan vaihdoin myös hypoidit pois laatikosta ja tilalle vaihtui Nesteen Special 10w-30 mineraalimoottoriöljy.
Samanlaiset liemet laitoin omaan, kun öljyn tiedot täsmäsivät Official service manualin tietoihin. Aikasta tummaa tuli laatikosta ulos joten taidan tihentää vaihtovälin puolestatoista yhteen vuoteen.
Ja paremmin tuo minun auto noilla toimii kuin SAE 75W ja vielä GL-4-öljyillä. 99 pelittää kylläkin niillä paremmin.