Aitoko 0g900 Aero?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Aitoko 0g900 Aero?

Viesti Kirjoittaja AM »

Voisiko joku kertoa yksiselitteisen tavan, miten pystyn tunnistamaan aidon og900 Aeron? Lukeeko rekisteriotteessa maininta mallin kohdalla? Vai varusteisteiden perusteella?
Saab 9-5 Aero MY01
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

sitä asiaa ei todennäköisesti voi kovinkaan helposti todeta.

Ainakin ensimmäinen tunnistus orginaaliin on rekisteri otteen malli kohdassa teksti AERO, mutta jos sitä ei ole niin ei kannata luopua toivosta.

Joinakin vuosina tais olla kaikki muu vakiota paitsi ilmastointi ja nahkapenkit.

Ja vaikka autossa olis kaikki varusteet viininpunasta koelautaa myöten niin se ei välttämättä ole aito, tampereen suunnalla on kuulemma ollut aika paljon rakentajia jotka on tehny Aeron näkösiä 900sia.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eikös nahat oo ollu aina vakiovarusteena, vaihtoehtoisesti sai tilata ilman...

Varmin konsti on isolla rahalla hommata varmistus maahantuojan arkistoista,.....


JOs löytyykään enää ???
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

900aero-84 kirjoitti:sitä asiaa ei todennäköisesti voi kovinkaan helposti todeta.

Ainakin ensimmäinen tunnistus orginaaliin on rekisteri otteen malli kohdassa teksti AERO, mutta jos sitä ei ole niin ei kannata luopua toivosta.

Joinakin vuosina tais olla kaikki muu vakiota paitsi ilmastointi ja nahkapenkit.

Ja vaikka autossa olis kaikki varusteet viininpunasta koelautaa myöten niin se ei välttämättä ole aito, tampereen suunnalla on kuulemma ollut aika paljon rakentajia jotka on tehny Aeron näkösiä 900sia.
No tuota AERO tekstiä ei rekisteriotteessa ollut ja tämä hieman herätti epäilyksiä. Lähes kaikki varusteet oli nahkapenkkejä myöten. Tiedä sitten...

Eipä täällä Tampereen seudulla noita Saab rakentajia mielestäni nyt niin paljoa ole. Nokialla on yksi paja josta noita AERO kopioita on kai jonkin verran tullut.

Osaako kukaan antaa arvioita millainen loppupään (viistokeulaisten) Aerojen hintataso tällähetkellä oikein on?
Saab 9-5 Aero MY01
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hintataso 2000€-8000€

Keskitaso 4500€ tohon irtoaa -80 lopun ja -90 alun aero...
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

saabracing kirjoitti:eikös nahat oo ollu aina vakiovarusteena, vaihtoehtoisesti sai tilata ilman...

Varmin konsti on isolla rahalla hommata varmistus maahantuojan arkistoista,.....


JOs löytyykään enää ???
Mitä? 8O Ottaako ne jonkun tähtitieteellisen summan rahaa siitä, että viitsivät tsekata koneeltaan onko kyseinen auto aito aero?
Saab 9-5 Aero MY01
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Osaako kukaan antaa arvioita millainen loppupään (viistokeulaisten) Aerojen hintataso tällähetkellä oikein on?
Eipä noita oo kauheesti myytävänä näkyny.. Siis Suomessa.
No tuota AERO tekstiä ei rekisteriotteessa ollut ja tämä hieman herätti epäilyksiä. Lähes kaikki varusteet oli nahkapenkkejä myöten. Tiedä sitten...
Mullakaan ei rekisteri otteessa lue sitä aeroa, mutta valttutetun saab myymälän toimesta tarkisteettu, että auto on ns. aitoAero.. Ja katsastus konttorilla sanottiin, että sitä aero merkintää ei voi jälkikäteen rekisteriotteeseen lisätä.. Mutta kyllä mä sen tekstin siihen otteeseen viellä saan, makso mitä tahansa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

AM kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:sitä asiaa ei todennäköisesti voi kovinkaan helposti todeta.

Ainakin ensimmäinen tunnistus orginaaliin on rekisteri otteen malli kohdassa teksti AERO, mutta jos sitä ei ole niin ei kannata luopua toivosta.

Joinakin vuosina tais olla kaikki muu vakiota paitsi ilmastointi ja nahkapenkit.

Ja vaikka autossa olis kaikki varusteet viininpunasta koelautaa myöten niin se ei välttämättä ole aito, tampereen suunnalla on kuulemma ollut aika paljon rakentajia jotka on tehny Aeron näkösiä 900sia.
No tuota AERO tekstiä ei rekisteriotteessa ollut ja tämä hieman herätti epäilyksiä. Lähes kaikki varusteet oli nahkapenkkejä myöten. Tiedä sitten...

Eipä täällä Tampereen seudulla noita Saab rakentajia mielestäni nyt niin paljoa ole. Nokialla on yksi paja josta noita AERO kopioita on kai jonkin verran tullut.

Osaako kukaan antaa arvioita millainen loppupään (viistokeulaisten) Aerojen hintataso tällähetkellä oikein on?




Ja ihan loppuvuosien aerot oli turbo S -malleja, joku ihme GM -sotku, osti saabin ja oli varannut aero -nimen jollekkin opel rysälle ilmeisesti ja saab ei saanut käyttää sitä...

Oliko se -87\88 mitä kävit kattoon ?? musta ???
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

niin ja värejäkään ei varmaan ollu hirveen paljoo mitä sai valita.

ainakin musta, hopee, punanen ja muita ei tuu nyt mieleen.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Aeroa on myös harmaana :)

Minkä vuosimallin "aero" se oli?
Ruiskuboxin numerot paljastaa ainakin. http://www.scotsglen.com/saab/ecu/ tuolta voit tarkastella.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

saabracing kirjoitti: Oliko se -87\88 mitä kävit kattoon ?? musta ???
Ei. Sait yv:tä.
Saab 9-5 Aero MY01
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Ruiskuboxin numerot paljastaa ainakin. http://www.scotsglen.com/saab/ecu/ tuolta voit tarkastella.
Tyhmä kysymys, mutta mitä se ruiskuboxin numero paljastaa..?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

FI ECU#= 547 LH Vers= 2.2 Model SAAB 900Aero 2.0T EPROM#= 2287355764 Checksum= 7257
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Paitsi jos on Lucasin ruiskulla...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Tässä tuli vähän selviteltyä auton identiteettiä.

Rekisteriotteessa auton malli on: 2D Sedan Turbo-sm. Eikös oikeassa Aerossa pitäisi lukea tuossa kohtaa jotain tähän tyylin: 3D CC Turbo 16 valve Aero? Eli tiedä sitten mikä räpellys onkaan.

Ja ihan vinkkinä, jos olette og 900 Aeroa ostamassa, olkaa tarkkana. Ei ne kylkimuovit vielä tee Aeroa! :wink:
Saab 9-5 Aero MY01
Vastaa Viestiin