Vika vai ominaisuus?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Vika vai ominaisuus?
Soitteli tuossa harrastaja ja kyseli, josko kajakissa on vika, kun vaatii parin viikon seisokin jälkeen pitkän vedon, että lähtee käyntiin. Samoin kuumalla kuulemma lähtee huonosti.
Kuumalla lähtö on enemmänkin ominaisuus, mutta mites tuo seisokki tallissa? Auto on -76 mallinen, kaasari lienee Fomoco ja käsiryyppy
Kuumalla lähtö on enemmänkin ominaisuus, mutta mites tuo seisokki tallissa? Auto on -76 mallinen, kaasari lienee Fomoco ja käsiryyppy
# 419 Vesa Pohjalainen
Mitens noi perusasiat,eli sytkäosat ja polttoainepuolella kaikki suurinpiirtein kunnossa?
Bensiinin vanhentuminen aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä ainakin.Omaa pommia en meinannut millään saada käymään alle vuoden vanhoilla lömpeillä.Tuntuu olevan paljon herkempää menemään pahaksi kun joskus muinoin.
Bensiinin vanhentuminen aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä ainakin.Omaa pommia en meinannut millään saada käymään alle vuoden vanhoilla lömpeillä.Tuntuu olevan paljon herkempää menemään pahaksi kun joskus muinoin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Jos yrittää pitkän seisokin jälkeen vaan kertapolkasulla käyntiin, niin voi olla heikkoa. Kannattaa kaasua vähän pumpata, että saa sinne imusarjaan jotain millä käynnistää.
Kannattais katsoa antaako kiihdytyspumppu kunnolla tavaraa kun polkasee.
Toisaalta voi olla, että kastelee jos saa liikaa polttoainetta ja/tai kipinä heikko. Yleensä kyllä haisee selkeesti bensa silloin.
Kannattais katsoa antaako kiihdytyspumppu kunnolla tavaraa kun polkasee.
Toisaalta voi olla, että kastelee jos saa liikaa polttoainetta ja/tai kipinä heikko. Yleensä kyllä haisee selkeesti bensa silloin.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Juurikin näin. Pumpussahan on kaksi läppä, jotka sulkee linjan.Mikko_H kirjoitti:Mulla osottautui bensapumppu syylliseksi, kun pääsi laskemaan takaperin linjan tyhjäksi auton seistessä kauemmin.
Mutta jos tankki on edes puolillaan, niin ei siinä tyhjene kuin
kaasuttimelta moottorinkorvan yläpuolelle tuleva väli.
Jos pumppu kunnossa, niin aika nopsaan pitäisi siitä nostaa
kaasuttimelle. (Eli läpät voipi falskata tai pumpussa likaa)
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Yleensä tuo pitkä vieteri pidemmän seisomisen jälkeen johtuu siitä, että kaasuttimen kohokammio vuotaa jostain syystä tyhjäksi, silloin edes kaasun pumppaaminen ei auta. Ensiapuna taskumattiin tms. bensaa ja siitä huikkaa kaasariin ennen ensimmäistä käynnistystä. Joskus voi tarvia toisenkin huikan, ennekuin jää käymään. Toinen vaihtoehto on tietysti sopivalla nokalla oleva taskumatti, mistä voi täyttää sen kohokammion suoraan bensaletkun kautta valmiiksi, ennen käynnistystä.
96 V4 -75
Kipinästä
Mitenkä herkkä muuten on tulppien lämpöarvoille, mulla on 96sessa eri tulpat kun alkuperäisohjeen mukaiset? eli pahentaako tässä viestiketjussa mainittuja ongelmia vaiko vallan eri osaston problematiikkaa...
onnellinen(?) 96 vm 70 haltia
Nokiset tulpat haittaavat käynnistystä. Nokeentuminen taas tapahtuu, jos tulpat ovat liian "kylmät" eli kovaan ajoon tarkoitetut ,hyvin jäähtyvät (pitkä kierre).
Tulppien lämpöarvoa kuvaili ainakin ennen vanhaan tyyppimerkintään liittyvä luku. Alunperin, ehkä vieläkin, luku ilmoittaa kuinka pitkän ajan kuluttua testiohjelmaa käyvässä moottorissa ko. tulppa alkaa nakuttaa eli sytyttää kuumana hehkumisen vuoksi. Isompi luku = kovemman ajon tulppa.
Jos taas tulpat ovat aivan väärät, "kuumat", niin, että kärjet palavat pilalle niin haittaahan se käyntiinlähtöä.
Tulppien lämpöarvoa kuvaili ainakin ennen vanhaan tyyppimerkintään liittyvä luku. Alunperin, ehkä vieläkin, luku ilmoittaa kuinka pitkän ajan kuluttua testiohjelmaa käyvässä moottorissa ko. tulppa alkaa nakuttaa eli sytyttää kuumana hehkumisen vuoksi. Isompi luku = kovemman ajon tulppa.
Jos taas tulpat ovat aivan väärät, "kuumat", niin, että kärjet palavat pilalle niin haittaahan se käyntiinlähtöä.
Eri valmistajilla lämpöarvoa kuvaava luku noudattaa eri logiikkaa, ainakin Boschin ja NGK:n lukemat kulkevat eri suuntiin.kostape kirjoitti:Tulppien lämpöarvoa kuvaili ainakin ennen vanhaan tyyppimerkintään liittyvä luku. Alunperin, ehkä vieläkin, luku ilmoittaa kuinka pitkän ajan kuluttua testiohjelmaa käyvässä moottorissa ko. tulppa alkaa nakuttaa eli sytyttää kuumana hehkumisen vuoksi. Isompi luku = kovemman ajon tulppa.
96 V4 -75