Joo kun kaikki katsastusasemat toimisivat noin kun sun kohdallasi.. Mun tietämät asemat eivät ainakaan kovin vapaaehtoisesti ala toimittaa todistuksia ruotsin päähän.Oltsa kirjoitti:Joo itsekin huomasn tuon kun hieman tarkemmin katselin eikä tarvinnut lähetellä kilpiä mihinkäänOlikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet
Auton osto yksityiseltä(swe)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kaikkien katsastusasemien tulee toimia juuri noin jos ruotsista tuodussa autossa on uudenmallinen ns. EU-rek todistus sillä sen voi silloin poistaa rekisteristä suomesta käsin.Tasapaino akseli kirjoitti:Joo kun kaikki katsastusasemat toimisivat noin kun sun kohdallasi.. Mun tietämät asemat eivät ainakaan kovin vapaaehtoisesti ala toimittaa todistuksia ruotsin päähän.Oltsa kirjoitti:Joo itsekin huomasn tuon kun hieman tarkemmin katselin eikä tarvinnut lähetellä kilpiä mihinkäänOlikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet
Ongelmaksi on lähes jokaisen tuomani auton kohdalla muodostunut myyjän pelot siitä että hän ei saa autoa pois rekisteristä ruotsissa ja se että ostaja voi niillä kilvillä huoletta törttöillä ja ottaa vaikka sakkoja ym.... ja myyjä on vastuussa ainakin osaksi kilvistä jotka hänen nimissään on.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 23:11
Mun auton kohdalla sanottiin näin, että Vägvärket näkee että auto on viety maasta silloin, kun verot on maksettu ja se saa Suomen kilvet.
Katoin tossa, että auto on vieläkin sen liikkeen nimissä, mistä auton ostin.
Ehkä lähetän laput ja kilvet vägvärketille, mutta kun kopiot ei kelpaa niille niin kannattaako lähettää mitään edes??
Voiko sille liikeelle syntyä jtn ongelmia, jos se auto on vieläkin niiden nimissä? Joutuuko liike maksamaan jtn vakuutuksia tms siitä?
Katoin tossa, että auto on vieläkin sen liikkeen nimissä, mistä auton ostin.
Ehkä lähetän laput ja kilvet vägvärketille, mutta kun kopiot ei kelpaa niille niin kannattaako lähettää mitään edes??
Voiko sille liikeelle syntyä jtn ongelmia, jos se auto on vieläkin niiden nimissä? Joutuuko liike maksamaan jtn vakuutuksia tms siitä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Joo ja jos meet Stokikseen jos/kun siellä on taas se ruuhka-aluemaksu päällä niin ruuvaat ne Finskikilvet siksi aikaa...Tri-Lo kirjoitti:Kärryyn vaan ja ajat, säästä verorahoja.Oltsa kirjoitti:ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tjenare pojkar,
Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx
Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)
Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?
Tv,
Sami
Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx
Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)
Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?
Tv,
Sami
Ethän sie voi auton myyjän vakuutuksilla ajella mihinkään. Tai meikäläinen ei ainakaan aivan oudolle antais autoa jos sattuu jotain niin joutuu maksaan autosta jonka on jo periaattessa myyny.illias kirjoitti:Tjenare pojkar,
Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx
Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)
Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?
Tv,
Sami
Myyjän ei tarvitse välittää mitä tehet autolle sen jälkeen ku lyöt sille rahat käteen. Auton omistaja vaihtuu heti kun auton myyjä tiputtaa lapun postilaatikkoon. Tehet kaupat ja paperit autosta jonka jälkeen ajelet tulliin josta saat väliaikaset kilvet joissa on vakuutus. Katsastus asema sitte lähettää ruotsi kilvet vägverketille.
Auton vakuutuksesta en oikein tiedä. Kaveri osti vasta auton ruotsista ja se ajeli ilman vakuutuksia suomen tullin. Se ei ole kovin viisasta jos pitemmän matkan kurvailee. Eikö sinun omalla vakuutusyhtiöllä ole tarjota jotain liikkenne\siirto vakuutusta?
Audi A4 2.0TFSIq
Moro,illias kirjoitti:Tjenare pojkar,
Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx
Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)
Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?
Tv,
Sami
Toivottavasti ei olla samaa saabia ostamassa
Ei meinaa kaupanteosta tulla mitään, kun myyjä on viennistä niin perkuleen huolissaan, että että
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
- Tottakai voi, niin olen joka kerta ajanut.JouniH kirjoitti:
Ethän sie voi auton myyjän vakuutuksilla ajella mihinkään. Tai meikäläinen ei ainakaan aivan oudolle antais autoa jos sattuu jotain niin joutuu maksaan autosta jonka on jo periaattessa myyny.
Myyjän ei tarvitse välittää mitä tehet autolle sen jälkeen ku lyöt sille rahat käteen. Auton omistaja vaihtuu heti kun auton myyjä tiputtaa lapun postilaatikkoon. Tehet kaupat ja paperit autosta jonka jälkeen ajelet tulliin josta saat väliaikaset kilvet joissa on vakuutus. Katsastus asema sitte lähettää ruotsi kilvet vägverketille.
Auton vakuutuksesta en oikein tiedä. Kaveri osti vasta auton ruotsista ja se ajeli ilman vakuutuksia suomen tullin. Se ei ole kovin viisasta jos pitemmän matkan kurvailee. Eikö sinun omalla vakuutusyhtiöllä ole tarjota jotain liikkenne\siirto vakuutusta?
- Minkä lapun?
Jatketaan kysymyskierrosta. Olisiko jollakin tietoa kuinka tuo vaitoehto 1 toteutetaan? Suoraan sanoen v****taa, kun meni kauppa sivu suun yksityisenmyyjän vatvoessa kuinka hän voi auton myydä Suomeen
Onko Ruotsin puolelta mahdollista saada mistään nopeasti väliaikaista siirtolupaa autoon?
Onko Ruotsin puolelta mahdollista saada mistään nopeasti väliaikaista siirtolupaa autoon?
smuurine kirjoitti:Nyt mä oon kyllä ihan pihalla tosta "oikeaoppisesta" menettelystä ruotsin puolella. Ovatko kummatkin ao. vaihtoehdoista hyväksyttäviä, vaihtoehtosia menetelmiä uittaa auto maahan?
1. Poistaa auton rekisteristä ruottissa. Pyytää kopion rekisteristä poistosta virallisen leiman kera suomen paperipyörityksiin ja ottaa tietty kaikki rek.paperit mukaan. (kysymys: ajetaanko auto ilman kilpiä ja vakuutuksia laivaan? joku "uitto"-lupa?)
2. Ajaa myyjän kilvillä ja vakuutuksilla suomeen. Lähettää postissa kilvet ja todistuksen suomeen uitosta entiselle omistajalle (Eiks ykkösen mukaan kuitenkin tarvittais toi rekisteristä poisto todistus suomen päässä? joutuisko tällöin odottamaan että myyjä saa aikaseksi rekisteristä poiston, jonka jälkeen auto ois rekisteröitävissä Suomessa jne...)
Osaiskohan joku selventää? Useammasta jutusta rakentelin nämä vaihtoehdot
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Oma reissu meni niin että auton tarkastettuani tehtiin kaupat, täytettiin viralliset paperit ja lisäksi erillinen kauppakirja. Ajoin myyjän kilvillä auton lautalle ja suomen päässä satamassa tulliin josta sain ne tarrakilvet ja otin vanhat kilvet pois. Postitin vanhat kilvet Ruotsiin ja katsastin auton Suomessa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Näinhän mä ehdotin, mutta myyjä oli perskules ottanut Vägverketiin yhteyttä ja selvitellyt "ominpäin" kuinka auto "oikeaoppisesti" luovutetaan ulkomaille. Sitä setviessä saabbi vaihtoi omistajaa toisaalle.Rafu kirjoitti:Oma reissu meni niin että auton tarkastettuani tehtiin kaupat, täytettiin viralliset paperit ja lisäksi erillinen kauppakirja. Ajoin myyjän kilvillä auton lautalle ja suomen päässä satamassa tulliin josta sain ne tarrakilvet ja otin vanhat kilvet pois. Postitin vanhat kilvet Ruotsiin ja katsastin auton Suomessa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Omallakin kohdalla hakureissu Ruotsiin näyttää todennäköiseltä.
-Onko Ruotsilla omaa luovutuskirjan tapaista todistusta, jonka voi jättää myyjälle niin, että uskaltaa antaa auton vientiin vanhoilla kilvillä?
-Ed. tuontipeli tuli Saksasta, rekisteröitäessä tarvittiin alkup. rekisteriote (molemmat osat), tullaustodistus sekä rekisteröintikatsastustodistus. Unohtuiko jotain?
-Jos ostan auton Tukholmasta, niin onko siinä jotain ongelmia jos ruotsalaiset rekisterikilvet revitään pois ja a) auto ajetaan laivaan ja b) sitä aletaan tullaamaan ja ensirekisteröimään Suomeen?
-Kuinka herkästi ruotsalaiset myyjät myyvät autojaan Suomeen / vientiin?
-Onko Ruotsilla omaa luovutuskirjan tapaista todistusta, jonka voi jättää myyjälle niin, että uskaltaa antaa auton vientiin vanhoilla kilvillä?
-Ed. tuontipeli tuli Saksasta, rekisteröitäessä tarvittiin alkup. rekisteriote (molemmat osat), tullaustodistus sekä rekisteröintikatsastustodistus. Unohtuiko jotain?
-Jos ostan auton Tukholmasta, niin onko siinä jotain ongelmia jos ruotsalaiset rekisterikilvet revitään pois ja a) auto ajetaan laivaan ja b) sitä aletaan tullaamaan ja ensirekisteröimään Suomeen?
-Kuinka herkästi ruotsalaiset myyjät myyvät autojaan Suomeen / vientiin?