kauko-ohjaus keskuslukitukseen?
kauko-ohjaus keskuslukitukseen?
Pitäisi laittaa kauko-ohjaus, mutta onko se helppo itse siihen laittaa?
Ainakin sellainen kauko-ohjaus jonka aikanaan laitoin -86 malliseen oli sikäli hankala että kun kauko-ohjauksesta tuli vain lock/unlock impulssit, joutui tekemään lisäkytkennän jolla rele on vetäneenä tai päästäneenä viimeisestä impulssista riippuen. Myös lukosta tulevan kytkimen otin tuolloin kokonaan pois käytöstä ja siis releen kärjet sen paikalle. Kytkennästä tuli myös sikäli hankala että laittaessa akkukaapelin kiinni veti ovet lukkoon. Homma saattaisi olla parempi toteuttaa niin että impulsseilla ohjattaisiin vain suoraan kuskin oven lukkoa ja muut kytkennät pidettäisiin muuttamattomina.
Tuossa minun laittamassa oli unlock/lock impulssit tarkoitettu suoraan jenkkityylisten nappien rinnalle antamaan muistaakseni melko lyhyen impulssin maahan joten jos siihen olisi halunnut tehdä em. tavalla ohjauksen moottorille olisi pitänyt laittaa releet tai joku muu kytkentä jolla vaihdetaan virran suunta moottorille ja lisäksi viivettä impulssin pidentämiseksi.9-5T kirjoitti:Vuosimallin kertomalla saisi heti oikean vastatuksen mutta jos esim weskun kertoma systeemi, riittää kun vaihtaa kuljettajan oven "moottorin" moottoriksi ja ohjausboksista katkaisee 2 johtoa joidenka poksin puoleiseen päähän kytketään lock/unlock inpulssit ja katkaistut johdot liitetään toisiin piuhoihin samassa liittimessä, numerot löytyy haulla
Mitenkähän minulla kannattaisi toteuttaa tuo hälyn laitto -> Historia; on ollut DEFA:n hälytin kiinni keskuslukon kanssa yms... Noh, hälyttimen ohjainyksikkö porsi kokonaan, jolloin jouduttiin kytkemään se pois. Eli käytännössä kaikki tarpeellinen on vissiin tehty ja vieläkin paikallaa, mutta ei käyttökuntoisena.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Tai näin...
Vaihdoin keskuslukitusboksin tilalle halppismallisen kauko-ohjattavan lukituksen boksin, muistaakseni 35 euroa posteineen, jossa kaksi sisäänrakennettua relettä sekä ylimääräinen ohjaus takaluukulle. (esim. saksan Ebayssä riittää valinnanvaraa). Boksista lähtevät johdot liitin auton johtosarjan liittimelle 2,8 mm lattaliittimillä. Takaluukun avausta varten piti lisätä vaihtava rele jota ohjataan boksin lähdöllä.
Kääntyvää avainta ei sitten kannata ottaa, koska pyyhkijän viiksi törmää perään avaimen ollessa virtalukossa
Kääntyvää avainta ei sitten kannata ottaa, koska pyyhkijän viiksi törmää perään avaimen ollessa virtalukossa

-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41