bensatankin pannat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kaivaja
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 07:47
Paikkakunta: orivesi

bensatankin pannat

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Voi kele tätä saabia...v...mäisen iskari rempan jälkeen tankin pannat.Haulla löysin aiheesta jotain,mutta... Tietenkin ei auennut ne pitkät pultit eli poikki vaik kuinka rasvasin ja putsasin.Joku oli muka yläpuolelta porannut auki????Miten ????mulla ei kannat ainakaan ole tavaratilassa...No jäi siihen pari senttiä kierrettä pitääpi viritellä jotain!!!ON tää vaikee auto.Taidan kohta luopua 25 vuotisesta saab urasta ja hommata yksinkertaisen saksalaisen.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Itselläni oli myös pantojen takapään kiinnityspulttien mutterit ruostuneet muodottomiksi, niitä kai noilla "pitkillä pulteilla" tarkoitit? Pulttien yläpää tulee tosiaan kontin puolelle, mutta niissä ei ole kuusiopäätä vaan pää on litteä ja pyöreä, pultin kiertyminen on estetty booreilla (näin ainakin -89, tuskin rakennetta on sen jälkeenkään muutettu?). Jollen väärin muista, pitää bensapumpun kohdalla oleva suojakansi irrottaa, että ainakin toiseen pultinpäähän pääsee käsiksi.

Itse ratkaisin tilanteen rikkomalla mutterit ja antamalla tämän jälkeen vasaraa pulttien perään, jonka jälkeen ne pomppaavat kontin puolelle ja voidaan korvata uusilla.
#1970
kaivaja
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 07:47
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Auto on 9000CD -95,ei kyllä ole mitään kantoja kontin puolella.Siellä on yksi sellainen kanta joka on todennäköisesti sen vakaajan pultin pää.Ne pultit on siellä alla aellaisessa n.3cm korkeassa kotelossa(umpinaisessa).No sain sen pannan kyllä paikalleen.Tein 3mm x30mm latasta pitäs kyllä kestää....Odotellaan vain seuraavaa insinöörien pommi kohdetta....
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Noissa pulttien ja ruosteisten kiinnitysten irroituksessa on
CRC-Penetration öljy parasta irroitinta mitä tiedän,,lekan ja rälläkän jälkeen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin