Musiikkia Aeroon
Onko soitin ehjä? Pääteasteen palaminen tekee juuri tuon että soitin toimii normaalisti linjalähtöjen kautta, mutta kaiutinlähdöt ovat mykkänä.j0ne kirjoitti:Onko veikkauksia että missä kohdin tonnarin kaiutin johdot on niin oikkarissa että soitin sammuttaa oman vahvarinsa?
Onko alkuperäinen soitin ja kaiuttimet / johdot?
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Soitin on ehjä kun kokeilin pitää ylimääräistä kaiutinta kytkettynä rinnalla ja sitten ku tyrkkäs kaiutin liittimen paikalleen nii pimeni ja kun taas ottaa liittimen irti nii soi. Orkkista ei ole muuta kuin kaiutin johdot ja etukeskiäänet.
Taisin paikantaa viankin. Etukaiuttimien johdot aika epäilyttävän näköisiä, niitä siirtelin, vääntelin ja teippailin niin nyt kuuluu. Oisko noi jälkiasennus diskantit/ahtopainemittari murjonu noi orkkis johdot tai oikeastaan ne keskiäänisen liittimet oikkariin.
Taisin paikantaa viankin. Etukaiuttimien johdot aika epäilyttävän näköisiä, niitä siirtelin, vääntelin ja teippailin niin nyt kuuluu. Oisko noi jälkiasennus diskantit/ahtopainemittari murjonu noi orkkis johdot tai oikeastaan ne keskiäänisen liittimet oikkariin.
Re: Musiikkia Aeroon
Laittelin tänään omaan kiesiini myös 5,25" tuumaset erillissarjat eteen, joku täällä oli jo esitellykin joskus poraamalla peltitelineen irti ja suurentamalla. Itse koin että siitä on liikaa vaivaa ja päätin suurentaa kaiutin reiät pellit paikallaan.
Hommaan käytin perustyökalujen lisäksi dremeliä ja aikaa tuhraantui muutama tunti.

Uusi aukko kannattaa piirtää 1-2 milliä isommaksi mitä ohje sanoo riittäväksi, helpottaa hommaa. Toteutin homman niin että leikkasin peltisaksilla pellin täyteen vekkejä, ne mitä ei saksilla saanut niin pienellä rautasahalla tai vaihtoehtoisesti dremelin katkaisulaikalla. Ja kannattaa leikata hieman yli merkatun viivan.

Pallovasaralla ja tuurnalla naputtelin halkaistut lärpäkkeet alas, kaiuttimen liittimen kohdalta katkaisin lärpäkkeet kokonaan ettei ole tiellä.

Siinä uusi paikka valmiina, uudet kiinnitysreiät tein dremelin kaiverrusterällä, tepsii peltiin mistä tahansa asennosta ja sai tosi näppärästi uudet reiät. Uusi ämyri on siis vain kolmella ruuvilla kiinni, riittää minun mielestäni.

Siinä komeus paikallaan, suunnitellessa kannataa jo ämyri asemoida niin että kiinnityskorvat eivät tule kojelauden kiinnityskohdan tielle kuten aikaisemmissa viesteissä jollain oli ongelmana.
Diskantit sopi kuin nyrkki perseeseen kun kietasi pari kierrosta sähköteippiä ympärille. Jäi tosi piukkaan.
Erkkasatsi oli Focal ISS 130
Hommaan käytin perustyökalujen lisäksi dremeliä ja aikaa tuhraantui muutama tunti.

Uusi aukko kannattaa piirtää 1-2 milliä isommaksi mitä ohje sanoo riittäväksi, helpottaa hommaa. Toteutin homman niin että leikkasin peltisaksilla pellin täyteen vekkejä, ne mitä ei saksilla saanut niin pienellä rautasahalla tai vaihtoehtoisesti dremelin katkaisulaikalla. Ja kannattaa leikata hieman yli merkatun viivan.

Pallovasaralla ja tuurnalla naputtelin halkaistut lärpäkkeet alas, kaiuttimen liittimen kohdalta katkaisin lärpäkkeet kokonaan ettei ole tiellä.

Siinä uusi paikka valmiina, uudet kiinnitysreiät tein dremelin kaiverrusterällä, tepsii peltiin mistä tahansa asennosta ja sai tosi näppärästi uudet reiät. Uusi ämyri on siis vain kolmella ruuvilla kiinni, riittää minun mielestäni.

Siinä komeus paikallaan, suunnitellessa kannataa jo ämyri asemoida niin että kiinnityskorvat eivät tule kojelauden kiinnityskohdan tielle kuten aikaisemmissa viesteissä jollain oli ongelmana.
Diskantit sopi kuin nyrkki perseeseen kun kietasi pari kierrosta sähköteippiä ympärille. Jäi tosi piukkaan.
Erkkasatsi oli Focal ISS 130
9000 cs 2.3T -92