jäykkä kytkinpoljin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siis puolen litran ruisku? Onko niinkin isoja, lähiapteekista kun kysyin niin isoin oli jotainkymmenesosan tuosta. Tuo Sensonicin kytkin on niin kurja ilmata normaalilla tavalla että pakko kokeilla tuota jippoa jos vain jostain löytyisi tuollainen iso ruisku.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Clas Ohlsonilta löytyy ainakin myös noita viemärinaukaisuun tarkoitettuja pumppuja/ruiskuja, pitäisi olla aika samalainen laite. Oon itse käyttänyt tuota tonnarin laatikkoöljyn imemiseen, sellaisiin missä ei ole tulppaa. (eikä maksa kuin n.kympin, ei mikään kallis ainakaan ollut)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Apteekissa isoin oli 100ml huuhteluruisku, ostin sellaisen. Kyllä tuo G-miehen keino on ainoa oikea tapa ilmata Saabin kytkin, toivottavasti GM:n tyypit jotka tätäkin palstaa selaavat, lähettävät huoltotiedotteen välittömästi kaikille korjaamoille ja tietenkin autonomistajalle pahoittelun siitä ettei heillä ole ollut mitään tietoa kuinka Saabin kytkin ilmataan oikeaoppisesti ja siksi ovat suositelleet yhäältä alaspäin ilmausta vaikka ilma kulkee luonnellisestikin alhaalta ylös. Sitä se teettää kun eivät tunne omia tuotteitaan.

Tuossa sensonicissa vaan homma ei onnistunut niinkään päin ennenkuin irrotti pääsylkän ja pujotteli sen 150 letkun ja johdon ohi pakosarjan korkeudelle jotta ei letkumutkia olisi ja jotta sylkkä olisi selkeästi alempana kuin nestesäiliö.

En tiedä tuliko kaikki ilma vieläkään pois mutta paljon kuplia tuli säiliöstä.
Lisäksi tuo tapa on siinäkin mielessä ainoa oikea koska kytkin ottaa vain pienen määrän nestetä säiliöstä ja se loppuu samantien yläkautta ilmatessa ja imee taasen ilmaa sisään.


Tattikset G-miehelle erinomaisesta keksinnöstä!!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

...tuo on muuten ihan paska toi jarruneste säiliö systeemi miten ottaa kytkimelle nestettä tyyliin vain max merkin korkeudelta. Mikä siinä on ideana?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jos kytkin hajoaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

j0ne kirjoitti:...tuo on muuten ihan paska toi jarruneste säiliö systeemi miten ottaa kytkimelle nestettä tyyliin vain max merkin korkeudelta. Mikä siinä on ideana?
Jos kytkimen nestepiiri hajoaa, niin ei häviä jarrut :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

ng900aero kirjoitti:Tattikset G-miehelle erinomaisesta keksinnöstä!!
Älkää minua kiittäkö, laitoin vain eteenpäin hyväksi todetun keinon tonnarin kytkimen ilmaukseen. Pääasia, että hommat saadaan hoidettua :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin