pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)
Onko tullut mieleen, että magneettiventtiili olisi rikki? Toisin sanoen manku jumittaa ja päästää paineet liian korkeaksi, mutta tuo paineiden palautuminen normaaleiksi viittaisi jumittavaan hukkaporttiin/hukkaportin kelloon. Eli kannattaa kokeilla turbon hukkaportin toimivuus ja vaikka laittaa hitusen CRC:tä tai vastaavaa ja renkata porttia auki/kiinni. Jos irrotat hukkiksen tangon portista, älä hukkaa sitä pientä lukkoprikkaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Siis tuo sampan auton konehuone on rakenneltu aivan omituisesti kun sinne kurkkasin vahingossa yks päivä, ylimääräinen pensanpaineensäädin?, mappi siirretty vasempaan laitaan ja alipaineletkun pituus kymmeniä senttejä + haarotettu matkanvarrella jonnekkin muualle myös, eli MAP ei saa oikeaa tietoa reaaliajassa, Paten dunppi näytti olevan asennettuna ja alipaineletkut oli aika hauraita, yks oli rikki/halki. Työmaata riittää että tuon sais edes lähelle alkuperäistä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Joo kyllä noilla tiedoilla on selvää että ne ranetukset on ensin otettava pois ja sitten alettava ihmetteleen mikä on vikana. Kaikki alipaineletkut samantien uusiksi.9000cst kirjoitti:Siis tuo sampan auton konehuone on rakenneltu aivan omituisesti kun sinne kurkkasin vahingossa yks päivä, ylimääräinen pensanpaineensäädin?, mappi siirretty vasempaan laitaan ja alipaineletkun pituus kymmeniä senttejä + haarotettu matkanvarrella jonnekkin muualle myös, eli MAP ei saa oikeaa tietoa reaaliajassa, Paten dunppi näytti olevan asennettuna ja alipaineletkut oli aika hauraita, yks oli rikki/halki. Työmaata riittää että tuon sais edes lähelle alkuperäistä.
ETENKIN SE MAP OIKEALLE PAIKALLE JA MAHD. LYHYELLÄ ALIPAINELETKULLA, ELI NOIN 15CMJouniCSE kirjoitti:Joo kyllä noilla tiedoilla on selvää että ne ranetukset on ensin otettava pois ja sitten alettava ihmetteleen mikä on vikana. Kaikki alipaineletkut samantien uusiksi.9000cst kirjoitti:Siis tuo sampan auton konehuone on rakenneltu aivan omituisesti kun sinne kurkkasin vahingossa yks päivä, ylimääräinen pensanpaineensäädin?, mappi siirretty vasempaan laitaan ja alipaineletkun pituus kymmeniä senttejä + haarotettu matkanvarrella jonnekkin muualle myös, eli MAP ei saa oikeaa tietoa reaaliajassa, Paten dunppi näytti olevan asennettuna ja alipaineletkut oli aika hauraita, yks oli rikki/halki. Työmaata riittää että tuon sais edes lähelle alkuperäistä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Sekoitetaampas pakkaa...
1. Mulla ollut aina nykimistä kylmänä pienillä kierroksilla, bensa haissut ja kulutus ollut 11,5 l/100km. Täyskiihdytyksissä ei nykimistä, mutta tehonpuutetta. Kohdistin vian DI-kasettiin. Nykyinen kasetti on punainen.
2. Lainasin tuttavaltani käytetyn DI-kasetin (musta). Kylmänä nykiminen loppui, kulutus palasi 9 l/100km tasolle, MUTTA: Kun kierrokset kolmessa tonnissa ja painaa kaasun pohjaan=>ahdot punaiselle=>nykiminen alkaa. Pienissä kiihdytyksissä ei nykimistä. Tehoja kuitenkin enemmän kuin punaisella kasetilla.
3. Ostan lähiaikoina uuden punaisen DI:n ja vertailen eroja.
4. Tiedän, ettei värejä saa sekoittaa, mutta kun on kokeilunhaluinen.
1. Mulla ollut aina nykimistä kylmänä pienillä kierroksilla, bensa haissut ja kulutus ollut 11,5 l/100km. Täyskiihdytyksissä ei nykimistä, mutta tehonpuutetta. Kohdistin vian DI-kasettiin. Nykyinen kasetti on punainen.
2. Lainasin tuttavaltani käytetyn DI-kasetin (musta). Kylmänä nykiminen loppui, kulutus palasi 9 l/100km tasolle, MUTTA: Kun kierrokset kolmessa tonnissa ja painaa kaasun pohjaan=>ahdot punaiselle=>nykiminen alkaa. Pienissä kiihdytyksissä ei nykimistä. Tehoja kuitenkin enemmän kuin punaisella kasetilla.
3. Ostan lähiaikoina uuden punaisen DI:n ja vertailen eroja.
4. Tiedän, ettei värejä saa sekoittaa, mutta kun on kokeilunhaluinen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Mitäs tulppia käytät ja kuinka useen vaihdat?jarmop kirjoitti:Sekoitetaampas pakkaa...
1. Mulla ollut aina nykimistä kylmänä pienillä kierroksilla, bensa haissut ja kulutus ollut 11,5 l/100km. Täyskiihdytyksissä ei nykimistä, mutta tehonpuutetta. Kohdistin vian DI-kasettiin. Nykyinen kasetti on punainen.
2. Lainasin tuttavaltani käytetyn DI-kasetin (musta). Kylmänä nykiminen loppui, kulutus palasi 9 l/100km tasolle, MUTTA: Kun kierrokset kolmessa tonnissa ja painaa kaasun pohjaan=>ahdot punaiselle=>nykiminen alkaa. Pienissä kiihdytyksissä ei nykimistä. Tehoja kuitenkin enemmän kuin punaisella kasetilla.
3. Ostan lähiaikoina uuden punaisen DI:n ja vertailen eroja.
4. Tiedän, ettei värejä saa sekoittaa, mutta kun on kokeilunhaluinen.
Mustalla kasetilla ei voi korvata punaista !!!, syy: nakutuksen tunnistus ei toimi oikein, joku viisaampi voi selvittää pilkulleen tän...jarmop kirjoitti:Sekoitetaampas pakkaa...
1. Mulla ollut aina nykimistä kylmänä pienillä kierroksilla, bensa haissut ja kulutus ollut 11,5 l/100km. Täyskiihdytyksissä ei nykimistä, mutta tehonpuutetta. Kohdistin vian DI-kasettiin. Nykyinen kasetti on punainen.
2. Lainasin tuttavaltani käytetyn DI-kasetin (musta). Kylmänä nykiminen loppui, kulutus palasi 9 l/100km tasolle, MUTTA: Kun kierrokset kolmessa tonnissa ja painaa kaasun pohjaan=>ahdot punaiselle=>nykiminen alkaa. Pienissä kiihdytyksissä ei nykimistä. Tehoja kuitenkin enemmän kuin punaisella kasetilla.
3. Ostan lähiaikoina uuden punaisen DI:n ja vertailen eroja.
4. Tiedän, ettei värejä saa sekoittaa, mutta kun on kokeilunhaluinen.
Mustalla kasetilla voit ajaa normaalisti mutta kovissa ja täysvedoissa menee pasmat sekaisin (seokset mm), koska kaseteissa on eroa elektroniikassa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Joo, ymmärrän kyllä kasettien erot ja ettei niitä saa sekoittaa.
Tulipahan kuitenkin todettua, että nykyinen kasetti on viallinen.
Tulipahan kuitenkin todettua, että nykyinen kasetti on viallinen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Niin... siskon kakkosautossa (tonttu -98, 2.3T) kohta 200tkm ollut musta kasetti kiinni ja kenkää se on saanut ihan normaalisti. Ei ongelmia. Itse ajelin vuodenpäivät mustalla ilman kasettihuolia. Nyt punainen kun mustan takuu loppui - nyt varalla kontissa. Varmaan niissä jotain eroa on, mutta kukaan ei oikein osaa varmasti sanoa mitä.9000cst kirjoitti: Mustalla kasetilla ei voi korvata punaista !!!, syy: nakutuksen tunnistus ei toimi oikein, joku viisaampi voi selvittää pilkulleen tän...
Mustalla kasetilla voit ajaa normaalisti mutta kovissa ja täysvedoissa menee pasmat sekaisin (seokset mm), koska kaseteissa on eroa elektroniikassa.
"ranetukset pois.."
Ottasinhan minä kun tietäs mitä siellä pitää olla ja miten päin..
Anyway, se MAP on nyt oikealla paikalla ja lyhyellä letkulla. Se haarotus mikä siellä oli: samasta lähdöstä oli otettu letku MAP:lle ja kabiinin mittarille.
> Purettu. Ei juuri vaikutusta. (mutta ei varmasti haittaakaan)
Seuraavaksi sitten se mankku ja wastegate syyniin. Molempien särkemiseen täällä ja tuolla olikin hyvät ohjeet.
Oli se PA suodatinkin mielessä mutta ne on lykänneet sen tuonne saban pohjaan.. daa-a..
Se "vika" tosiaan tuntuu johtuvan siitä että ahdot nousee liian korkealle ja siten loppuu bensan tulo.
Toisaalta kun sen tietää millon sen tekee sen niin ainakin rekasta pääsee vielä ohi kun huolehtii että kun pistää pedaalin pohjaan että sisässä on pienempi vaihde ja vaikka 4000 kierrosta, niin sillon kärsii juntata pohjaan ihan huoletta.
Eli ei tuo nyt sitten ajoa haittaa kun ei oo ikinä tarvinnu viivalle lähtiä, tuskin lähenkään.
Tuo dumpin tarkotus on vielä vähän hämärässä, että mikähän virka sillä on, kuulemma jos siitä ottaa yhden letkun irti niin tulee komeat äänet kun pykältää, mutta onko sillä ko. "vikaan" vaikutusta. >tiedä häntä.
No mutta vaihe kerrallaan mennään, saatiin sitä vanhankin remontit korjattua vaikka usko meinasi välillä loppua.
Ottasinhan minä kun tietäs mitä siellä pitää olla ja miten päin..
Anyway, se MAP on nyt oikealla paikalla ja lyhyellä letkulla. Se haarotus mikä siellä oli: samasta lähdöstä oli otettu letku MAP:lle ja kabiinin mittarille.
> Purettu. Ei juuri vaikutusta. (mutta ei varmasti haittaakaan)
Seuraavaksi sitten se mankku ja wastegate syyniin. Molempien särkemiseen täällä ja tuolla olikin hyvät ohjeet.
Oli se PA suodatinkin mielessä mutta ne on lykänneet sen tuonne saban pohjaan.. daa-a..
Se "vika" tosiaan tuntuu johtuvan siitä että ahdot nousee liian korkealle ja siten loppuu bensan tulo.
Toisaalta kun sen tietää millon sen tekee sen niin ainakin rekasta pääsee vielä ohi kun huolehtii että kun pistää pedaalin pohjaan että sisässä on pienempi vaihde ja vaikka 4000 kierrosta, niin sillon kärsii juntata pohjaan ihan huoletta.
Eli ei tuo nyt sitten ajoa haittaa kun ei oo ikinä tarvinnu viivalle lähtiä, tuskin lähenkään.
Tuo dumpin tarkotus on vielä vähän hämärässä, että mikähän virka sillä on, kuulemma jos siitä ottaa yhden letkun irti niin tulee komeat äänet kun pykältää, mutta onko sillä ko. "vikaan" vaikutusta. >tiedä häntä.
No mutta vaihe kerrallaan mennään, saatiin sitä vanhankin remontit korjattua vaikka usko meinasi välillä loppua.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Dumpissa pitää olla kaikki letkut kiinni mitä onkin, sulla oli joku bensanpaineesäädin lisätty ja sen toimintaa nyt ei tiedetä että paljonko se antaa ja onko kunnossa. Osta ahtopainemittari vaikka polar autosta heinäpäästä ja sillä nähdään paljonko oikeasti on ahtoja + toimiiko esim mankkuvena oikein.samppa9k kirjoitti:"ranetukset pois.."
Ottasinhan minä kun tietäs mitä siellä pitää olla ja miten päin..
Anyway, se MAP on nyt oikealla paikalla ja lyhyellä letkulla. Se haarotus mikä siellä oli: samasta lähdöstä oli otettu letku MAP:lle ja kabiinin mittarille.
> Purettu. Ei juuri vaikutusta. (mutta ei varmasti haittaakaan)
Seuraavaksi sitten se mankku ja wastegate syyniin. Molempien särkemiseen täällä ja tuolla olikin hyvät ohjeet.
Oli se PA suodatinkin mielessä mutta ne on lykänneet sen tuonne saban pohjaan.. daa-a..
Se "vika" tosiaan tuntuu johtuvan siitä että ahdot nousee liian korkealle ja siten loppuu bensan tulo.
Toisaalta kun sen tietää millon sen tekee sen niin ainakin rekasta pääsee vielä ohi kun huolehtii että kun pistää pedaalin pohjaan että sisässä on pienempi vaihde ja vaikka 4000 kierrosta, niin sillon kärsii juntata pohjaan ihan huoletta.
Eli ei tuo nyt sitten ajoa haittaa kun ei oo ikinä tarvinnu viivalle lähtiä, tuskin lähenkään.
Tuo dumpin tarkotus on vielä vähän hämärässä, että mikähän virka sillä on, kuulemma jos siitä ottaa yhden letkun irti niin tulee komeat äänet kun pykältää, mutta onko sillä ko. "vikaan" vaikutusta. >tiedä häntä.
No mutta vaihe kerrallaan mennään, saatiin sitä vanhankin remontit korjattua vaikka usko meinasi välillä loppua.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Käytin mittaria kiinni.
Tyhjäkäynnillä -0.85 laskee sinne heti kun starttaa?
Jos lähtee alusta asti lämä tiskissä ja pykältää vähän ennen 6000rpm niin mittari näyttää max. 1 - 1.1 tasasesti. > ei juuri nyki. (mitätön aavistus arpomisesta)
Jos lähtee härnäämään vaikka kolmosella 2500rpm > lämä tiskiin. Mittari nakuttaa 1.2 - 1.3 > stock mittari heiluu punaselle. RYNK!
Eikö tää MAP katkase bensan viimestään 1.3:ssa? Mittari oli 20€ joten sen tarkkuus voi vähän heittää mutta sen lukemat korreloi stock mittarin kanssa. > Viimeistään kun nakkelee sinne punaselle niin bensan tulo loppuu.
Eli sehän toimii ihan oikein, no miksi se säikäytettynä sitten nakkelee punaselle.. tuo tasanen 1 riittäs ihan hyvin. (selviää se lopulta)
Pitäskö paineiden laskea tuosta yhdestä kun lämä on pohjassa, mulla ne pysyy siellä 5900rpm asti joka vaihteella? (poislukien vaihto) Kertovat tuolla thredeissä että ahdot hiljalleen hiipuu sieltä tapista?
Hukkaportin tanko liikkuu sormilla ainakin sentin, onko tarpeeksi? Vai rapataanko lisää.
Joo-o, pitää lukea ne mankku jutut vielä, mutta osat yleensä rikkoutuu kun niitä aletaan "korjaamaan"
PA suodatin on kontissa vaihtoa vaille.
No haynes sanoo että tyhjäkäynnin säätö T5 kat mallissa on mahdotonta.. en tiedä vielä mitä tehtiin väärin mutta meni siinä 1min 650rpm > 900rpm.. varmaan kansi halki.
Vitsit sama vika vaikka kuinka monella, eli saban kun säikäyttää 2500rpm > lämä > ahdot kaakkoon > fuel cut.
Voin jatkaa cst sulle PM jos muut ei jaksa aihetta mun johdolla.
Tyhjäkäynnillä -0.85 laskee sinne heti kun starttaa?
Jos lähtee alusta asti lämä tiskissä ja pykältää vähän ennen 6000rpm niin mittari näyttää max. 1 - 1.1 tasasesti. > ei juuri nyki. (mitätön aavistus arpomisesta)
Jos lähtee härnäämään vaikka kolmosella 2500rpm > lämä tiskiin. Mittari nakuttaa 1.2 - 1.3 > stock mittari heiluu punaselle. RYNK!
Eikö tää MAP katkase bensan viimestään 1.3:ssa? Mittari oli 20€ joten sen tarkkuus voi vähän heittää mutta sen lukemat korreloi stock mittarin kanssa. > Viimeistään kun nakkelee sinne punaselle niin bensan tulo loppuu.
Eli sehän toimii ihan oikein, no miksi se säikäytettynä sitten nakkelee punaselle.. tuo tasanen 1 riittäs ihan hyvin. (selviää se lopulta)
Pitäskö paineiden laskea tuosta yhdestä kun lämä on pohjassa, mulla ne pysyy siellä 5900rpm asti joka vaihteella? (poislukien vaihto) Kertovat tuolla thredeissä että ahdot hiljalleen hiipuu sieltä tapista?
Hukkaportin tanko liikkuu sormilla ainakin sentin, onko tarpeeksi? Vai rapataanko lisää.
Joo-o, pitää lukea ne mankku jutut vielä, mutta osat yleensä rikkoutuu kun niitä aletaan "korjaamaan"
PA suodatin on kontissa vaihtoa vaille.
No haynes sanoo että tyhjäkäynnin säätö T5 kat mallissa on mahdotonta.. en tiedä vielä mitä tehtiin väärin mutta meni siinä 1min 650rpm > 900rpm.. varmaan kansi halki.
Vitsit sama vika vaikka kuinka monella, eli saban kun säikäyttää 2500rpm > lämä > ahdot kaakkoon > fuel cut.
Voin jatkaa cst sulle PM jos muut ei jaksa aihetta mun johdolla.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k