Aero 3"dp:n asennuksen jälkeen CE
Aero 3"dp:n asennuksen jälkeen CE
Eli kysessä -02 aero johon asennettu 3" downpipe, sportkatti ja 2,5" katback. vajaan 30 km ajon jälkeen syttyi CE ja vikakoodi on kuulemma katalysaattorin viallinen toiminta. Ei anna lambdoille vikakoodia.
Tuossahan on vakiona 2 kattia ja kaksi lambdaa, nyt molemmat lambdat heti peräkkäin heti turbon jälkeen. Mikäköhän voisi aiheuttaa kyseisen vikakoodin. Sekä BSR steg3:lla että vakio-ohjelmalle sytyttää CE valon muutaman 10km ajon jälkeen. Tapahtuu joka kerta samalla tavalla jos ottaa akunkengän hetkeksi pois. Voiko vuoto turbon ja dp:n välillä aiheuttaa kyseistä ongelmaa vai mikä neuvoksi. Ei mielestäni vuoda eikä säksätä, mutta rupee neuvot oleen vähissä.
Tuossahan on vakiona 2 kattia ja kaksi lambdaa, nyt molemmat lambdat heti peräkkäin heti turbon jälkeen. Mikäköhän voisi aiheuttaa kyseisen vikakoodin. Sekä BSR steg3:lla että vakio-ohjelmalle sytyttää CE valon muutaman 10km ajon jälkeen. Tapahtuu joka kerta samalla tavalla jos ottaa akunkengän hetkeksi pois. Voiko vuoto turbon ja dp:n välillä aiheuttaa kyseistä ongelmaa vai mikä neuvoksi. Ei mielestäni vuoda eikä säksätä, mutta rupee neuvot oleen vähissä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kai niiden kahden lambdan tarkoitus on nimenomaan tuo katin toiminnan tarkistaminen ja jos lambdat antavat samat arvot(pakokaasuissa ei ole tapahtunut suodatusta), niin tottakai silloin oletetaan katin olevan sökö. Eli jälkimmäisen pitäisi antaa erilaista tietoa, jotta tuo toimisi normaalisti. Tämä näin pääteltynä... edelleenkän ei ole wissiä koneella asennettuna.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tietenkin joo, mutta antaa CE vaikka BSR:n ohjelmisto on boksissa. Kaiken järjen mukaan tämän ohjelman tulisi olla confattu niin että lambdat ovat peräkkäin. Meinaan kun tämä on BSR:n putki..G-mies kirjoitti:Kai niiden kahden lambdan tarkoitus on nimenomaan tuo katin toiminnan tarkistaminen ja jos lambdat antavat samat arvot(pakokaasuissa ei ole tapahtunut suodatusta), niin tottakai silloin oletetaan katin olevan sökö. Eli jälkimmäisen pitäisi antaa erilaista tietoa, jotta tuo toimisi normaalisti. Tämä näin pääteltynä... edelleenkän ei ole wissiä koneella asennettuna.
Matti
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tietty näinhän sen olettaisi... mutta kannattaa varmistaa asia BSR:n edustajalta tai suoraan paikan päältä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Katti
9000LPT kirjoitti:Katti pitää olla Lambdojen välissä, kuten alkuperäisessäkin. Alkuperäisessä on vielä lisäksi toinen katti molempien lambdojen jälkeen.
Kyllä aivan niin, itse asensin putken, mutta kun tämä putki ja ohjelmisto kuuluu BSR:n steg3 pakettiin.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Ainakin
Ainakin Aeron steg 1 vaatii katin lambdojen väliin. Ihmettelen, jos ovat muuttaneet softaa niin paljon, että ei tarvitsisi.
Ilmeisesti putkessa oli Lambdojen reijät valmiina?
Ainakin SP:n sivuilla olevassa putkessa on toisen Lambdan reikä katin jälkeisessä putkessa. SP.n boksihan on BSR:n tekele.
Ilmeisesti putkessa oli Lambdojen reijät valmiina?
Ainakin SP:n sivuilla olevassa putkessa on toisen Lambdan reikä katin jälkeisessä putkessa. SP.n boksihan on BSR:n tekele.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ainakin
Reijät valmiina dp:ssä9000LPT kirjoitti:Ainakin Aeron steg 1 vaatii katin lambdojen väliin. Ihmettelen, jos ovat muuttaneet softaa niin paljon, että ei tarvitsisi.
Ilmeisesti putkessa oli Lambdojen reijät valmiina?
Ainakin SP:n sivuilla olevassa putkessa on toisen Lambdan reikä katin jälkeisessä putkessa. SP.n boksihan on BSR:n tekele.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin speedpartsilla on bsr:n ppc käytössä mutta ohjelmisto on kyllä oma, ei BSR..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vahvasti vaikuttais siltä että toinen lambda on siirrettävä katin jälkeen. Toinen reikä dp:ssä on näköjään valmis reikä laajakaistalambdalle tai vastaavalle. No tulipahan tuokin selvitettyä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575