Bensapumppu levahti! Katsastus... HYLÄTTY, Kansipahvi kusee
Bensapumppu levahti! Katsastus... HYLÄTTY, Kansipahvi kusee
Elikkäs paisarissa on öljyä, ja kuplii jonku verran. Mutta öljyn seassa ei ole jäähytysnestettä. Voiko autolla ajaa? Tarkoitus olisi ajaa suunnilleen 30km... Auto on 900i -90.
Viimeksi muokannut Joni900, Pe Heinä 13, 2007 00:16. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Kannattaa ottaa vettä 10-20litraa mukaan kaikenvaralta ja tarkkailla moottorinlämpömittaria. Kun maltat ajella 70-80km/h, niin tuskinpa tulee mitään ongelmia. Paisuntasäiliön korkin voi jättää raolleen, niin ei lähde kehittämään painetta jäähdytysjärjestelmään ja sitäkautta veden paine ei työnnä vettä vääriin paikkoihin. Ilmeisesti tuosta on kansipahvi palanut vai kuinka?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
sinulla taitaa olla pahvi rikki sylinterin ja vesikanavan välistä. Eli kehittää päästää paineet sylkysta vesikiertoon.
Juu kyllä siellä ajella vielä voi. Kunhan ei kengi ja pitkiämatkoja ajele.
Lähteekö auto kylmänä 3:ella käyntiin? jos näin on, niin vekki pahvissa on jo niin iso että vesi pääsee valumaan sylinteriin... Silloin EI kannata enään remppaa lykätä, eikä oikeastaan ajellakkaan.
Juu kyllä siellä ajella vielä voi. Kunhan ei kengi ja pitkiämatkoja ajele.
Lähteekö auto kylmänä 3:ella käyntiin? jos näin on, niin vekki pahvissa on jo niin iso että vesi pääsee valumaan sylinteriin... Silloin EI kannata enään remppaa lykätä, eikä oikeastaan ajellakkaan.
Kylmänä käy ontuen ja tyhjäkäynti seilaa. Mutta kaikki tulpat ovat samanvärisiä (tummassa karstassa). Eikö jokin tulppa kirkastu jos siihen pyttyyn menee vettä? Mutta ajelen varovasti ja otan vesitynnyrin mukaanDIggItaLLr kirjoitti:sinulla taitaa olla pahvi rikki sylinterin ja vesikanavan välistä. Eli kehittää päästää paineet sylkysta vesikiertoon.
Juu kyllä siellä ajella vielä voi. Kunhan ei kengi ja pitkiämatkoja ajele.
Lähteekö auto kylmänä 3:ella käyntiin? jos näin on, niin vekki pahvissa on jo niin iso että vesi pääsee valumaan sylinteriin... Silloin EI kannata enään remppaa lykätä, eikä oikeastaan ajellakkaan.


Joo pensapumppu meni rikki, auto sammahteli ja ryki aiva hirviästi. Nilkutin auton jotenkuten talliin, auto sammui juuri kun pääsin tallin sisälle. Ja kun sen jälkeen laitoin virrat päälle tuttua hurinaa takaa ei kuulunut ollenkaan
Ja yhistin navat, eikä vieläkään mitään. Sitten kun pummpua hakkasi meisselillä se rupesi hurisemaan. Eliikkäs bensapumppu on rikki.
Voiko tuo kaikki rykiminen ja huono tyhjäkäynti johtua tosta bensapumpusta?
Matkan aikan kierroslukumittari heräsi henkiin
Se kyllä heilui välillä miten sattuu, mutta osan matkaa toimin tosi hyvin.

Voiko tuo kaikki rykiminen ja huono tyhjäkäynti johtua tosta bensapumpusta?
Matkan aikan kierroslukumittari heräsi henkiin

Kyllä tuo voi johtua bensapumpusta. Öljyinen jäähdytysvesi ei tietenkään johdu siitä.Joni900 kirjoitti: Voiko tuo kaikki rykiminen ja huono tyhjäkäynti johtua tosta bensapumpusta?
Matkan aikan kierroslukumittari heräsi henkiinSe kyllä heilui välillä miten sattuu, mutta osan matkaa toimin tosi hyvin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Entäs se öljy syylärin nesteissä?
Mulla on sellainen T16 jossa aikaisemmalla omistajalla kansi halkesi ja hän jolta auton ostin oli vaihtanut siihen ehjän kannen. Paisaria ei kuitenkaan ollut pesty, ja lohkossakin varmaan on vielä töfnää. Kysymys kuuluukin, miten hyvin jäähdyttäjän neste putsaa tota paisaria, on meinaan edelleen joka puolelta ton vaahdon peitossa. Toiseksi voiko lohkon ym. paikat putsata jollain nesteen sekaan lisättävällä aineella?
Taisi mennä OT.
Mulla on sellainen T16 jossa aikaisemmalla omistajalla kansi halkesi ja hän jolta auton ostin oli vaihtanut siihen ehjän kannen. Paisaria ei kuitenkaan ollut pesty, ja lohkossakin varmaan on vielä töfnää. Kysymys kuuluukin, miten hyvin jäähdyttäjän neste putsaa tota paisaria, on meinaan edelleen joka puolelta ton vaahdon peitossa. Toiseksi voiko lohkon ym. paikat putsata jollain nesteen sekaan lisättävällä aineella?
Taisi mennä OT.
Saab 900 Turbo 16i -84
King merkkisellä halvalla radiator cleanerillä otin joskus volvosta töhnät liikkeelle. Paisuntasäiliön pesin liuottimella ja annoin haihtua kuivaksi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
En tidä mistä kuplat tuli paisariin mutta niitä ei ainakaan enään tule vaikka seuraisi kuinka kauan. Mutta jäähytysneste on edelleen todella kuraista, oikeastaan mustaa
Mutta sitä ei vissii valu pyttyy kun käynnistyy ihan hyvin ja kulkee todella hyvin. Huomenna ajattelin viedä auton katsastukseen, katsotaan miten käy?
Vänkärin puoleinen etujarru laahaa. Koitan saaha sen kuntoon huomenna ennen katsastusta.

Vänkärin puoleinen etujarru laahaa. Koitan saaha sen kuntoon huomenna ennen katsastusta.
Katsastustulos:
Edessä vas. ja oik. jarruvoimien ero liian suuri :HYLKÄYS
Edessä oikealla, laahaa
Suuntavalon lasi,Edessä oikealla vaurioitunut :Korjauskehotus
Avain mahdollista poistaa moottorin käydessä (Toinen avain meni poikki kun lähdin katsastuksesta) :Korjauskehotus
Huurteenpoisto ei toimi (Toimi taas kun lähdin katsastuksesta, tekkeekö tuo pirruutta tahallaan....
) :Korjauskehotus
PS: ostetaan suuntavalon lasi eteen oikealle (vänkärin puolen).
Edessä vas. ja oik. jarruvoimien ero liian suuri :HYLKÄYS
Edessä oikealla, laahaa
Suuntavalon lasi,Edessä oikealla vaurioitunut :Korjauskehotus
Avain mahdollista poistaa moottorin käydessä (Toinen avain meni poikki kun lähdin katsastuksesta) :Korjauskehotus
Huurteenpoisto ei toimi (Toimi taas kun lähdin katsastuksesta, tekkeekö tuo pirruutta tahallaan....

PS: ostetaan suuntavalon lasi eteen oikealle (vänkärin puolen).
Voi prkl!!! Kansipahvi on nyt varmasti rikki. Pöläytti kunno valkoset savut ku pisti käyntiin ja sitä tulee todella reippaasti. Ei voi olla kondensoitunutta vettä. Kun polkasi kaasua, höyry pilvi nousi. Paisarista oli hävinnyt hieman nestettä. Huomasin myös että maassa oli läikkä jäähytysnestettä kun auto oli seisonut siinä yön yli.
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...
Pitää olla momenttiavain josset omaa harvinaislaatuisen tarkkaa käsimomenttiaJoni900 kirjoitti:Voi prkl!!! Kansipahvi on nyt varmasti rikki. Pöläytti kunno valkoset savut ku pisti käyntiin ja sitä tulee todella reippaasti. Ei voi olla kondensoitunutta vettä. Kun polkasi kaasua, höyry pilvi nousi. Paisarista oli hävinnyt hieman nestettä. Huomasin myös että maassa oli läikkä jäähytysnestettä kun auto oli seisonut siinä yön yli.
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...

Kansipahvi muutaman kympin, momenttiavain saman verran, sitten tietty jos haluaa hifistellä niin uudet tiivisteet imusarjaan ja pakosarjaan. Imusarja tulee tiiviiksi liimallakin, tosin eipä sen tiiviste maksa monta euroa.
Tokihan kansi voi olla kiero, etenkin jos kysymyksessä 8-venttiilinen sellainen, 16V-kannet harvemmin menevät kieroiksi, vaan halki mieluuumminkin. Oikaisu maksanee jotain 40e.
Eli itse tehden pitäisi pärjätä about satasen budjetilla, korjaamoilla velottavat kait jotain 400-1000e (mitä olen lukenut tältä palstalta, ei omakohtaisia kokemuksia tästä).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pitää olla momenttiavain josset omaa harvinaislaatuisen tarkkaa käsimomenttiaJoni900 kirjoitti:Voi prkl!!! Kansipahvi on nyt varmasti rikki. Pöläytti kunno valkoset savut ku pisti käyntiin ja sitä tulee todella reippaasti. Ei voi olla kondensoitunutta vettä. Kun polkasi kaasua, höyry pilvi nousi. Paisarista oli hävinnyt hieman nestettä. Huomasin myös että maassa oli läikkä jäähytysnestettä kun auto oli seisonut siinä yön yli.
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...

Kansipahvi muutaman kympin, momenttiavain saman verran, sitten tietty jos haluaa hifistellä niin uudet tiivisteet imusarjaan ja pakosarjaan. Imusarja tulee tiiviiksi liimallakin, tosin eipä sen tiiviste maksa monta euroa.
Tokihan kansi voi olla kiero, etenkin jos kysymyksessä 8-venttiilinen sellainen, 16V-kannet harvemmin menevät kieroiksi, vaan halki mieluuumminkin. Oikaisu maksanee jotain 40e.
Eli itse tehden pitäisi pärjätä about satasen budjetilla, korjaamoilla velottavat kait jotain 400-1000e (mitä olen lukenut tältä palstalta, ei omakohtaisia kokemuksia tästä).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98