Sivupakoputki
Sivupakoputki
Onko tuo sivupakoputki sallittu ainoastaan kuskinpuolelta vai kelvanneeko myös hanttarinpuolelta tuleva putki?
			
			
									
									Kimmo #1373
						- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24793
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
en tiedä miten säännöt nykyään , mutta 90luvun puolivälis kaverin pikkucorolla ja siinä sivuputki kuskin puolella. ja syy :
ei työnnä pakokaasua jalankulkijoille,tosin tuo corolla ampui puolen metrin lieskaa moottorijarrutuksessa... ja sen puolen takasivuikkuna ei saa olla aukeava.
tosin nyt ne on löyhentänyt sääntöä siten että esim vaimentaja saa autossa olla korilinjan ulkopuolella..... ainakin kuplassa....heh
			
			
									
									ei työnnä pakokaasua jalankulkijoille,tosin tuo corolla ampui puolen metrin lieskaa moottorijarrutuksessa... ja sen puolen takasivuikkuna ei saa olla aukeava.
tosin nyt ne on löyhentänyt sääntöä siten että esim vaimentaja saa autossa olla korilinjan ulkopuolella..... ainakin kuplassa....heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
						leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 
				Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
- 
				Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Päätäni en laita pantiksi, mutta mun mielestä nykyään saa olla hantin sivuunkin. Ainakin noissa amerikan lava-autoissa, missä alunperinkin putki tulee niin, tosin taka-akselin takapuolelta, ei tarvitse enää muuttaa. Tosin siinä voi myös olla se alkuperäisyys/tehtaan varuste (esim. vanhemman corvetten sivuputket). Kannattaapi lähettää AKE:lle kysely, mulle ne on ainakin vastaillu sähköpostilla ihan asiallisesti, mm. ilmajousista  Mutta toisaalta jos se tulis kuskin puolelta äänet kuskin korvaan kuuluis paremmin.
 Mutta toisaalta jos se tulis kuskin puolelta äänet kuskin korvaan kuuluis paremmin.
			
			
									
									
						 Mutta toisaalta jos se tulis kuskin puolelta äänet kuskin korvaan kuuluis paremmin.
 Mutta toisaalta jos se tulis kuskin puolelta äänet kuskin korvaan kuuluis paremmin.Pitihän tuota kysyä ja tämmöinen vastaus tuli... ulostulopuolella ei
ilmeisestikkään ole sitten väliä.
Hei,
 
Laissa ei ole tarkkoja määritelmiä pakoputken pään paikasta, mutta perusperiaate on kuitenkin ajoneuvolain mukaan se että pakoputkistonkin tulee olla turvallinen. Yleensä on vaadittu että sivuputki osoittaa taakse- ja alaspäin n. 45 asteen kulmassa. Lisätietoja kuitenkin katsastuskonttorilta.
 
Terveisin,
Erik Asplund / AKE
			
			
									
									ilmeisestikkään ole sitten väliä.
Hei,
Laissa ei ole tarkkoja määritelmiä pakoputken pään paikasta, mutta perusperiaate on kuitenkin ajoneuvolain mukaan se että pakoputkistonkin tulee olla turvallinen. Yleensä on vaadittu että sivuputki osoittaa taakse- ja alaspäin n. 45 asteen kulmassa. Lisätietoja kuitenkin katsastuskonttorilta.
Terveisin,
Erik Asplund / AKE
Kimmo #1373
						- 
				Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Lattian alla on mulla 100 x 165 x 320 Simons pönttö, joka hiljensi äänet ihan kohtuullisiksi (kovathan ne on vieläkin). Ensin kokeilin 80 x 400 huilu Simonsia, mutta se oli reilusti liian kovaääninen!! Tuo ensinmainittu mahtuu olemaan tuolla alapuolella ihan hyvin, vaikka kuuppani onkin aika matala.
			
			
									
									Kimmo #1373
						Re: Sivupakoputki
tuplaputket saa laittaa molemmin puolinja 45 asteen kulmasääntöäkään ei enää ole  
 
suunnittelen omaan farkkuun myös joko perinteisiä tuplaputkia tai sitten raggarimaisia kylkiulostuloja
			
			
									
									 
 suunnittelen omaan farkkuun myös joko perinteisiä tuplaputkia tai sitten raggarimaisia kylkiulostuloja
99 VM.75 aut.
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
						900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
 
 

