Rekisteröintitodistuksen tehomerkintä
Rekisteröintitodistuksen tehomerkintä
Mitä tarkoittaa iso A kirjain nykyisen rekisteröintitodistuksen teho sarakkeessa? Huomasin omasta rekisteriotteesta tämmöisen ilmaisun tehon kohdalla.
Minulla on sellainen käsitys että jos siinä on vaan se A merkitty niin silloin on niin sanotusti "ilman tehorajaa".
Itsellä on tuossa ääskortissa siinä kohdassa 51 A... Mutta autohan on 66kw jo tehtaalta tullessaan.. ja nyt hieman vielä lisää.
Ilmeisesti tuo A jättää teho rajan jotenkin avoimeksi.
Itsellä on tuossa ääskortissa siinä kohdassa 51 A... Mutta autohan on 66kw jo tehtaalta tullessaan.. ja nyt hieman vielä lisää.
Ilmeisesti tuo A jättää teho rajan jotenkin avoimeksi.

-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Ei jätä. Teho ei saa olla edelleenkään kuin sen 1.2 vai 1.25 kertaa mallisarjan tehokkaimmasta...menee aina sekaisin kumpi kerroin on tilavuuteen ja kumpi tehoon.
Tää on yleinen harha että A tarkoittaa jotakin rajatonta tehoa.
Tää on yleinen harha että A tarkoittaa jotakin rajatonta tehoa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Laissa on aina se tehoraja verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan automalliin.
Ei ole mitään "ei mitään rajaa" -merkintää olemassakaan.
Soitto konttorille auttaa.
Ei ole mitään "ei mitään rajaa" -merkintää olemassakaan.
Soitto konttorille auttaa.
Viimeksi muokannut Huikko, Ma Heinä 16, 2007 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Soitto konttorille auttaa. Mulla on ollut ns. A-papereilla olevia autoja ja laki on erittäin selkeä asian suhteen.
Konttorilla osaavat kertoa asian tarkemmin ja oikein.
Mulla ei lukenut Oldsin kohdalla tehossa mitään. Silti katsottiin aika tarkkaan koneeseen tehdyt muutokset.
Konttorilla osaavat kertoa asian tarkemmin ja oikein.
Mulla ei lukenut Oldsin kohdalla tehossa mitään. Silti katsottiin aika tarkkaan koneeseen tehdyt muutokset.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Jäi häiritsemään ja ajattelin sitten soittaa sinne konttorille. Saadaan tähänkin sitten tulevaisuudessa hakua käyttäville (moro vaan) oikeat vastaukset.
A=Ahdettu moottori
A55 tms. = Ahdettu moottori, jossa 55kW tehoa
Tehomuutoksen määrää AINA ja POIKKEUKSETTA mallisarjan tehokkain moottori, josta tehoa saa nostaa enintään 20%.
Jos nostaa enemmän voi anoa poikkeuslupaa AKElta jota ei käytännössä saa koskaan.
Että näin.
Tuo A-kirjain on kummitellut "tehovapaana" jokaisessa autoharrastuspiirissä missä olen liikkunut. Kummallista.
Ainoa "etu" jota A-kirjaimesta on saavutetaan sillä, että jos nyt jostakin syystä löytyy joku vanha volvo jossa on vaparitekniikka ja siinä on joskus ollut ahdin, niin otteessa voi olla A. Silloin siihen voi asentaa vapaavalintaisen ahtimen ja dynolapulla todistaa ettei teho ole muuttunut yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta. Tällaiseen olen joskus törmännyt.
Osassa otteistahan on merkittynä ahtimen tyyppi ja tuolla pelkällä A:lla ei ole sitä määritetty....jos ei ole lisätiedoissa.
Aika paljon saa tehdä kaikenlaista, kun tekee hyvässä hengesä yhteistyössä konttorin kanssa. Näin saa otteeseen merkinnät ja voi kutsua itseään rehelliseksi tuon asian suhteen.
Suhtautuminen konttorilla epämäärisiinkin projekteihin on ollut aina hyvä.
Esim. Lexuksen V6, Camryn kytkin ja Hiacen perä Corona II:ssa meni läpi kun aikansa esitteli tehomittauksia ja papereita
A=Ahdettu moottori
A55 tms. = Ahdettu moottori, jossa 55kW tehoa
Tehomuutoksen määrää AINA ja POIKKEUKSETTA mallisarjan tehokkain moottori, josta tehoa saa nostaa enintään 20%.
Jos nostaa enemmän voi anoa poikkeuslupaa AKElta jota ei käytännössä saa koskaan.
Että näin.
Tuo A-kirjain on kummitellut "tehovapaana" jokaisessa autoharrastuspiirissä missä olen liikkunut. Kummallista.
Ainoa "etu" jota A-kirjaimesta on saavutetaan sillä, että jos nyt jostakin syystä löytyy joku vanha volvo jossa on vaparitekniikka ja siinä on joskus ollut ahdin, niin otteessa voi olla A. Silloin siihen voi asentaa vapaavalintaisen ahtimen ja dynolapulla todistaa ettei teho ole muuttunut yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta. Tällaiseen olen joskus törmännyt.
Osassa otteistahan on merkittynä ahtimen tyyppi ja tuolla pelkällä A:lla ei ole sitä määritetty....jos ei ole lisätiedoissa.
Aika paljon saa tehdä kaikenlaista, kun tekee hyvässä hengesä yhteistyössä konttorin kanssa. Näin saa otteeseen merkinnät ja voi kutsua itseään rehelliseksi tuon asian suhteen.
Suhtautuminen konttorilla epämäärisiinkin projekteihin on ollut aina hyvä.
Esim. Lexuksen V6, Camryn kytkin ja Hiacen perä Corona II:ssa meni läpi kun aikansa esitteli tehomittauksia ja papereita

Viimeksi muokannut Huikko, Ma Heinä 16, 2007 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Eli kuten sanottiin jo ylläHuikko kirjoitti:Jäi häiritsemään ja ajattelin sitten soittaa sinne konttorille. Saadaan tähänkin sitten tulevaisuudessa hakua käyttäville (moro vaan) oikeat vastaukset.
A=Ahdettu moottori
A55 tms. = Ahdettu moottori, jossa 55kW tehoa
Tehomuutoksen määrää AINA ja POIKKEUKSETTA mallisarjan tehokkain moottori, josta tehoa saa nostaa enintään 20%.
Jos nostaa enemmän voi anoa poikkeuslupaa AKElta jota ei käytännössä saa koskaan.
Että näin.

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Ok, kiitoksia. Saatiinpahan ainakin tietoa että mitä tuo tarkoittaa. Kiitos huikolle soitosta. Nyt on kohtuuvakuuttavasti selvillä tuon A:n merkitys.
Kolmisen vuotta sitten kun ostin auton siinä oli orkkiscooleri ja APC asennettuna. Papereista löytyi Saab-Valmetin kuitti että moiset on asenneltu kun auto oli uusi. Ihmettelin kuitenkin että auton sarjanumero viittaa matalapaineturboon (täältä foorumilta silloin oppi että tässä tapauksessa auto täytyy muutoskatsastaa. Sarjanumeroltaan täysipaineiseen viittaavia ässiä ei tarvitse).
Ensimmäisessä katsastuksessa otin aiheen puheeksi ja näytin saabvalmetin kuittia, 900Aero.com:ista katsottua VIN numerotulkintaa matalapaineisuudesta ja viittausta täältä foorumilta löytyneeseen tietoon ässän muutoskatsastuksesta. Ihmettelin että miksi autoa ei ole muutoskatsastettu ja pitäisikö se nyt viimeistään tehdä kun auto siirtyi minun omistukseen. Katsastusmies sanoi että asia on kunnossa eikä mitään toimenpiteitä tarvita. En silloin huomannut katsoa että mitä alkuperäisessä rekisteriotteessa luki tehon kohdalla (täytyykin joskus katsoa). Uuteen rekisteröintitodistukseen tuli sitten tuo A.
Kolmisen vuotta sitten kun ostin auton siinä oli orkkiscooleri ja APC asennettuna. Papereista löytyi Saab-Valmetin kuitti että moiset on asenneltu kun auto oli uusi. Ihmettelin kuitenkin että auton sarjanumero viittaa matalapaineturboon (täältä foorumilta silloin oppi että tässä tapauksessa auto täytyy muutoskatsastaa. Sarjanumeroltaan täysipaineiseen viittaavia ässiä ei tarvitse).
Ensimmäisessä katsastuksessa otin aiheen puheeksi ja näytin saabvalmetin kuittia, 900Aero.com:ista katsottua VIN numerotulkintaa matalapaineisuudesta ja viittausta täältä foorumilta löytyneeseen tietoon ässän muutoskatsastuksesta. Ihmettelin että miksi autoa ei ole muutoskatsastettu ja pitäisikö se nyt viimeistään tehdä kun auto siirtyi minun omistukseen. Katsastusmies sanoi että asia on kunnossa eikä mitään toimenpiteitä tarvita. En silloin huomannut katsoa että mitä alkuperäisessä rekisteriotteessa luki tehon kohdalla (täytyykin joskus katsoa). Uuteen rekisteröintitodistukseen tuli sitten tuo A.
Muistaakseni Kuisma kertoili,että jonkun asian saako ässään asentaa välijäähyn vai ei.. Olikohan valmistenumerossa joku pieni kirjain tai vst. Perhana kun en enää muista asiastaSami kirjoitti:Ok, kiitoksia. Saatiinpahan ainakin tietoa että mitä tuo tarkoittaa. Kiitos huikolle soitosta. Nyt on kohtuuvakuuttavasti selvillä tuon A:n merkitys.
Kolmisen vuotta sitten kun ostin auton siinä oli orkkiscooleri ja APC asennettuna. Papereista löytyi Saab-Valmetin kuitti että moiset on asenneltu kun auto oli uusi. Ihmettelin kuitenkin että auton sarjanumero viittaa matalapaineturboon (täältä foorumilta silloin oppi että tässä tapauksessa auto täytyy muutoskatsastaa. Sarjanumeroltaan täysipaineiseen viittaavia ässiä ei tarvitse).
Ensimmäisessä katsastuksessa otin aiheen puheeksi ja näytin saabvalmetin kuittia, 900Aero.com:ista katsottua VIN numerotulkintaa matalapaineisuudesta ja viittausta täältä foorumilta löytyneeseen tietoon ässän muutoskatsastuksesta. Ihmettelin että miksi autoa ei ole muutoskatsastettu ja pitäisikö se nyt viimeistään tehdä kun auto siirtyi minun omistukseen. Katsastusmies sanoi että asia on kunnossa eikä mitään toimenpiteitä tarvita. En silloin huomannut katsoa että mitä alkuperäisessä rekisteriotteessa luki tehon kohdalla (täytyykin joskus katsoa). Uuteen rekisteröintitodistukseen tuli sitten tuo A.

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Osalista mitä vaihdettu / lisätty ja toinen verrokkilista mistä ilmenee täyspaineturbon moottorikokonaisuus kaikkine apulaitteineen.
Sitten vielä yksi paperi, jossa vakuuttaa että kokonaisuus vastaa täysin alkuperäistä täyspaineratkaisua.
Nimi alle ja konttorille.
Välijäähdyttimen asennushan rinnastetaan moottorinvaihtoon(?) ja vähäpäästöisissä kannattaa olla mielummin hiukan liian tarkka asian suhteen.
Minulla on ainakin riittänyt osalistat ja tarkat selostukset, otteet varaosanumeroista jne. muutoksiin vähäpäästöisissäkin.
Sitten vielä yksi paperi, jossa vakuuttaa että kokonaisuus vastaa täysin alkuperäistä täyspaineratkaisua.
Nimi alle ja konttorille.
Välijäähdyttimen asennushan rinnastetaan moottorinvaihtoon(?) ja vähäpäästöisissä kannattaa olla mielummin hiukan liian tarkka asian suhteen.
Minulla on ainakin riittänyt osalistat ja tarkat selostukset, otteet varaosanumeroista jne. muutoksiin vähäpäästöisissäkin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Välimerkkiä viilaten merkintä menee järjestyksessä numerot ja kirjaimet. Esim. mulla on merkintä 118A.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001