Auto on CD Turbo -89, ja kytkimen kanssa on ongelmia. Itse en kovin paljoa näiden päälle ymmärrä, vakiokorjaamoni on kesälomilla, oma kesäloma alkaa maanantaina eikä auto toimi, joten nyt on paniikki päällä:
Eräänä aamuna töihin ajaessa kiihdytin normaalisti risteyksestä ja vaihtaessa 2:lta 3:lle kytkin yhtäkkiä lakkasi irrottamasta. Mitään enteilyä en huomannut, siihen asti kaikki oli toiminut kuten pitääkin. Tämän jälkeen joillain polkaisuilla kytkin saattoi irrottaa hieman, välillä ei ollenkaan. Huomasin että poljinta painaessa koko pääsylinteri liikkui, eli pelti, johon se on kiinnitetty, oli antanut periksi.
Nyt sain hitsautettua paikan kuntoon ja sylinteri on tukevasti paikoillaan, mutta kytkin ei toimi edelleenkään. Itse asiassa ei sitäkään vähää mitä ennen hitsausta, sillä korjaamolle ajaessani vielä saattoi jollain polkaisulla irrottaa, mutta nyt ei enää pätkääkään vaan veto on päällä koko ajan.
Kytkintä on ilmattu ylhäältä alas paineella ja nyt viimeksi alhaalta ylös, mutta siitä ei ole apua. Nestettä ei tunnu häviävän mihinkään ja letkut vaikuttavat päällepäin ehjältä.
Nyt menee sitten sille osiolle mistä ei oikein ole ymmärrystä, mutta koettakaapa saada selkoa selityksestä:
Kun ilmausruuvin suojamuovin irrottaa ja katsoo kytkimeen, niin se kiiltävä metallinen putki, joka pyörii moottorin ollessa käynnissä (painelaakeri?) tulee n. 1cm esiin kun kytkinpolkimen painaa pohjaan.
Kuinka paljon sen pitäisi liikkua? Se alkaa liikkua aika lailla heti poljinta painaessa eli polkimessa ei väljää juurikaan ole.. Mistä kannattaisi seuraavaksi etsiä vikaa? Voisiko se kuitenkin olla pääsylinterissä? Sillä vaan, että pääsylinterin tai sen tiivisteet uskoisin osaavani itsekin vaihtaa, mutta kytkinkoppaan päin mentäessä loppuu kyllä keinot ja välineet eli tiedossa olisi ilmeisen kallis korjaamokeikka. Olkaa kilttejä ja kertokaa mulle, että vaihdelaatikkoon ei tarvitse kajota

Kiitos jo etukäteen vastauksista, olen aika pulassa tämän kanssa...