Juu, perustyhjäkäynnillä minäkin tarkoitan tilannetta jossa tyhjäkäyntimoottori on käsketty pois pelistä. Tonnarin ruiskukirjassa on ohje tyhjäkäyntimoottorillisen LH2.2 järjestelmän perustyhjäkäynnin säädöstä, letku lyttyyn (tai asentokytkin hyppylangalla pysyvästi tyhjäkäyntiasentoon ja testiliittimestä tyhjäkäyntimoottorin sammutus maadoittamalla) ja sitten säätö kaasuläpän stoppariruuvista niin että käynti 750-775.
Tuo ylläoleva ei sitten tonnarissakaan koske LH2.4 eikä LH2.4.X eikä LH2.2 lisäilmaluistilla olevia versioita, niissä läppälevy neuvotaan säätämään siihen "ruuvi auki ja kolmasosakierros takaisin".
LH2.4 ja 2.4.X:n ominaisuudeksi mainitaan ohjausyksikön kyky muistaa mikä avautuma tyhjäkäyntimoottorilla oli viimeisimmän joutokäyntivaiheen aikana, järjestelmä oppii itse sopivat säädöt.
Viite: Saab 9000 Korjaamon käsikirja 2:3 Polttoainejärjestelmä M 1985-93
Jossain vanhemmassa tonnarin polttoainekirjassa tuo perussäätö tehtiin vähän toisin, mitattiin tyhjäkäyntimoottorille menevän signaalin tahtisuhdetta tms.
Läppälevyn asentoanturi on B212:ssa sama kuin LH2.4.2 tonnarissa. Tuolla asentoanturin mittausarvoja:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 751#434751
Tyhjäkäynnin pitäisi tuossa muuten tonnarikirjan mukaan säätyä hiukan korkeammaksi kun auto liikkuu yli 6 -8 km/h ja laskea speksin mukaiseen tyhjäkäyntiarvoon vasta kun auton nopeus on tuon alle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00