Pahojakin vikoja?
Pahojakin vikoja?
Ostin muutama päivä sitten 9000i:n, -88, 240tkm.
Ikkunat höyrystyvät ja lämmityslaite pukkaa omenaiset tuoksut matkustamoon. Tämä esiintyy varsinkin säädettäessä ilmastoinnin venttiilejä.
Vaihdelaatikossa tuntuu väljää, kun löysää pienellä vaihteella kaasun.
Alkaa "pomppimaan" eteen ja taakse. Paikallaan moottorin ollessa sammuksissa, vaihdepäällä voi autoa liikuttaa edestakaisin muutamia senttejä.
Ohjauspyörän ollessa käännettynä ääriasentoon, kuuluu kompuralta ulinaa. Pitäisikö siinä olla yksi vai kaksi hihnaa? Toivottavasti ulina johtuu hihnasta, eikä laakerista.
Tyhjäkäynti seilaa välillä 800-900 rpm.
Teemu
Ikkunat höyrystyvät ja lämmityslaite pukkaa omenaiset tuoksut matkustamoon. Tämä esiintyy varsinkin säädettäessä ilmastoinnin venttiilejä.
Vaihdelaatikossa tuntuu väljää, kun löysää pienellä vaihteella kaasun.
Alkaa "pomppimaan" eteen ja taakse. Paikallaan moottorin ollessa sammuksissa, vaihdepäällä voi autoa liikuttaa edestakaisin muutamia senttejä.
Ohjauspyörän ollessa käännettynä ääriasentoon, kuuluu kompuralta ulinaa. Pitäisikö siinä olla yksi vai kaksi hihnaa? Toivottavasti ulina johtuu hihnasta, eikä laakerista.
Tyhjäkäynti seilaa välillä 800-900 rpm.
Teemu
Kyllöselle vinkkejä

1) toi vaihdelaatikon eläväisyys saattaa poistua, kun vaihtaa kytkinlevyn, ja liikkuminen lakkaa samalla, kun kytkinasetelma alkaa irroittamaan kunnolla.
2) kompuran ulina saattaa johtua siitä, että tehostajassa on nesteet vähissä.
3) Motonetistä saa ostaa Alfamer- kustantamon opusta" Saab 9000 korjausopas" hintaan 27 eskoa tai sinne päin, kantsii hankkia, ainakin jos on tee-itse korjaaja.
Hyvää kevättä länsi- Suomesta!
Kiitos, Mimmi!
Voiko kyseessä olla kenno, kun tätä höyrystymistä tapahtuu lähes ainoastaan ilmastointia säädettäessä.
Siis ei pukkaa koko aikaa tuoksua ja höyryä, vaikka pitäisi lämpöjä täysillä. Vain silloin, kun ilmastointiin koskee.
Onko tuo ylipaineventtiilin kunnostaminen kalliskin rupeama?
Tyhmä kysymys, mutta mistä löytyy tyhjäkäyntimoottori?
Ja kuinka se puhdistetaan?
Siis ei pukkaa koko aikaa tuoksua ja höyryä, vaikka pitäisi lämpöjä täysillä. Vain silloin, kun ilmastointiin koskee.
Onko tuo ylipaineventtiilin kunnostaminen kalliskin rupeama?
Tyhmä kysymys, mutta mistä löytyy tyhjäkäyntimoottori?
Ja kuinka se puhdistetaan?
Re: Kyllöselle vinkkejä
Kiitos vastauksista!worcmik kirjoitti:Voi olla että kahdesta viasta selkii melko vähällä.
1) toi vaihdelaatikon eläväisyys saattaa poistua, kun vaihtaa kytkinlevyn, ja liikkuminen lakkaa samalla, kun kytkinasetelma alkaa irroittamaan kunnolla.
2) kompuran ulina saattaa johtua siitä, että tehostajassa on nesteet vähissä.
3) Motonetistä saa ostaa Alfamer- kustantamon opusta" Saab 9000 korjausopas" hintaan 27 eskoa tai sinne päin, kantsii hankkia, ainakin jos on tee-itse korjaaja.
Hyvää kevättä länsi- Suomesta!
1) Niin juuri! Kytkin ottaa kiinni todella ylhäältä ja pelivaraa kytkimen kanssa on n.1cm. Kuinka kauan kytkinremontissa aikaa vierähtää?
2)Pitääpi tarkistaa.
3)Käyn hakemassa kirjastosta ja skannaan pdf:ksi...
Hyvää kevättä sinulle myös, worcmik!
Minkälainen kenno?
Näkeekö kennon purkamatta koko autoa ensin?
Pitäisi tietää, onko kyseessä pienempi vai isompi.
Motonet ainakin myy kahta erilaista...
Pitäisi tietää, onko kyseessä pienempi vai isompi.
Motonet ainakin myy kahta erilaista...
Ohjeita kennon vaihtamiseen?
Kävin hakemassa kirjastosta Alfamerin korjausoppaan, eikä siinä puhuta mitään kennon vaihtamisesta...
Jaksaisikohan joku antaa siihen ohjeita?
Jaksaisikohan joku antaa siihen ohjeita?
-
- "Tuplakaasari"
onko kalliskin homma toi moottorin kannakkeitten vaihto? minulla tonnarin keppi myös heilahtaa melkein takapenkille esim 3 pykälällä kun himmaan kaasua.
eli paljonko liikkeet ottaa kyseisestä vaihdosta, ja jos tekee itte ni mitä työkaluja/ osia tarvii?
eli paljonko liikkeet ottaa kyseisestä vaihdosta, ja jos tekee itte ni mitä työkaluja/ osia tarvii?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever

B202 koneessa tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti löytyy imusarjan päältä. Tunnistat sen helposti: noin 10cm pitkä, 4cm halk. oleva metellinvärinen "mötikkä", johon tulee 2 letkua ja sähköjohto.[/quote]
Missähän mun koneessa tuo tk-moottori luuraa. -92 2.3T. Ei pistä silmään niin sitten mistään. Hakenut olen sitä riittävästi... vai onko sitä, kun on elektroninen kaasuläpän ohjaus?
Missähän mun koneessa tuo tk-moottori luuraa. -92 2.3T. Ei pistä silmään niin sitten mistään. Hakenut olen sitä riittävästi... vai onko sitä, kun on elektroninen kaasuläpän ohjaus?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Se luuraa imusarjan alla B234 koneissa.
Katso:
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
Tuolla homma on vaan mielestäni tehty turhan vaikeasti. Sitä viimeistä kumikäppyrää ennen kaasuläppää ei tarvitse irrottaa. Jos haluaa tilaa niin kannattaa irrottaa ennemminkin akku.
Katso:
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
Tuolla homma on vaan mielestäni tehty turhan vaikeasti. Sitä viimeistä kumikäppyrää ennen kaasuläppää ei tarvitse irrottaa. Jos haluaa tilaa niin kannattaa irrottaa ennemminkin akku.
Kytkin vaihtoon?
Kytkin irrottaa n.1cm matkalla. Eli pitäisi saada kytkin vaihdettavaksi, jotta vaimokin autolla pystyisi ajamaan.
Olisiko teillä suositella jotakin tiettyä luotettavaa korjaamoa pk-seudulta?
Ja kuinka kauan aikaa kytkimenvaihtotyö vie?
Tänään rupean mahdottomaan hommaan. Eli vaihdan kennon. Autossani on siis ACC ja joidenkin ohjeiden mukaan sitä ei tarvitsisi kokonaan irrottaa. Pitääkö paikkansa?

Olisiko teillä suositella jotakin tiettyä luotettavaa korjaamoa pk-seudulta?
Ja kuinka kauan aikaa kytkimenvaihtotyö vie?
Tänään rupean mahdottomaan hommaan. Eli vaihdan kennon. Autossani on siis ACC ja joidenkin ohjeiden mukaan sitä ei tarvitsisi kokonaan irrottaa. Pitääkö paikkansa?
norttia palaa
jos oot tupakki miehiä voi olla että ei yks aski riitä jos vaihat kennon ja kytkimen tonnariin varsinkin kun on ilmastointi.kun teet sitä kytkintä
vaihda kaikki samalla eli levy,asetelma,laakeri,takapään stefa,työ syl,
laatikko öljyt. TYÖN ILOA !!
vaihda kaikki samalla eli levy,asetelma,laakeri,takapään stefa,työ syl,
laatikko öljyt. TYÖN ILOA !!
Sabo kirjoitti:
Jos sulla kerran on tuo elektroninen kaasuläppä, ei sulla ole tyhjäkäyntimoottoria siinä

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa kirjoitti:Sabo kirjoitti:
Jos sulla kerran on tuo elektroninen kaasuläppä, ei sulla ole tyhjäkäyntimoottoria siinä
Hyvä, KIITOS! Ajattelinkin jo että olen tullut sokeeks, kun ei moista mötikkää mistää löydy. Mikäs ajaa sen virkaa, eli tuohon tyhjäkäynnin seilailuun vaikuttava tekijä? Onko siellä edes sellaista lian kerjää mikä oireilee samalla lailla? Auttaako ruiskun räjäytys ja putsaus merkittävästi eli se kaasuläppä härdelli? ... saakohan sitä enään samallalailla takaisin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
tyhjäkäynti säädetään kaasuläpällä. Jos sulla toimii vaan kaikki, niin eipä taida kannattaa alkaa sitä sen suuremmin purkailemaan. omassa mulla on ja tuo elektroninen kaasuläppä, ja se pelaa ihan hyvin. Ainoa mikä kannattaa joskus katsella, ettei ole siinä mutkassa mikä tulee läppäkoteloon, murtumia. se voi aiheuttaa pientä hämminkiä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kenno vaihdettu, täytyykö ilmata?
Homma oli aika työläs ja vaikea.
Kenno olisi jäänyt vaihtamatta ilman "2,3T sportin" apua.
Suuret kiitokset hänelle!!!
Kuinka ilmaus suoritetaan?
Kenno olisi jäänyt vaihtamatta ilman "2,3T sportin" apua.
Suuret kiitokset hänelle!!!
Kuinka ilmaus suoritetaan?