Kulutusgalluppia
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Tuota miettinyt, että mistä asti se laskee keskiarvoa. Toisaalta arvon tallentuminen ei vie tilaa paljoakaan, jos se vain merkitsee muistiin ajetun matkan nollauksesta ja suhteuttaa aina keskiarvoon vastaavalla painotuksella uudet arvot. Aika nopeaa kuitenkin reagoi, jos miettii että laskisi 5000km(tai muuta lukua, mutta juuri tämä minun kohdallani) kohti ja polkaisen 5km lujempaa niin nousee jo arvot deseissä. ehkä joku 500-1000km olisi uskottava? Saisi olla tuo hetkellinenkin kulutuskin erikseen. sillä voisi reagoida nopeammin kulutukseen. toisaalta se taas vie huomioita ja tappaa nautintoa (kuka käskee seurata).
Tuli tuolla aikaisemmin mainittua että keskikulutus on SID:n mukaan 5,4l.
Nyt tuli sitten mitattua kulutus ihan normaalilla ajotavalla edelleen suhteessa 70% matka-ajoa ja 30% kaupukiajoa.
658,2km ja 37,03l =5,6l/100km.
Voihan tietysti olla että nyt trippimittari valehtelee.
Nyt tuli sitten mitattua kulutus ihan normaalilla ajotavalla edelleen suhteessa 70% matka-ajoa ja 30% kaupukiajoa.
658,2km ja 37,03l =5,6l/100km.
Voihan tietysti olla että nyt trippimittari valehtelee.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Näin vähän ajattelinkin. Laitoin kysymyksen jotta muillekin selviäisi kulutuslukeman olevan mahdollinen.Aivan, oleellinen jäi mainitsematta ja sikäli ymmärrän hämmästyksen. Kyseessä on 2,2 TID jolla tuo 5,6l/100km on saavutettu eikä taida tällä koneella olla edes ihmeellistä.
Naantali-Porvoo välillä näyttäisi menevän 1.8t koneella 6,8-7,5 l/100km riippuen liikenteen (ohitettavien) määrästä 225/45/17 renkailla. Talvirenkailla 15" pääsee jatkuvasti 6,8l/100km pintaan.
matka-ajotesti tehty. eilen Oulusta Vaasaan. kokoajan ns. sakkorajoilla ja kohtuullisesti ohittelua hitaammista , kulutus oli 6.8-7.0. SID muistaakseni näytti hotellin parkissa 6.9l/100km, joka on kyllä vähän noilla nopeuksilla.
mikään aikasemmista autoistani ei ole mennyt samaan ja mukana on ollut tehokasta ja vähemmän tehokasta menijää, tosin Saab on ensimmäinen turbo.
mikään aikasemmista autoistani ei ole mennyt samaan ja mukana on ollut tehokasta ja vähemmän tehokasta menijää, tosin Saab on ensimmäinen turbo.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Rengastuksena on NRHi 215/55-16 ja paluumatkan lukema oli 6.8l/100kmmiSa kirjoitti:Mikäs rengastus alla? Renkailla, rengaspaineilla ja tietysti renkaiden koolla olen huomannut olevan melkoisesti merkitystä. Edelliset 10-spoke 16" veivät noin 0,2l vähemmän satasella kuin nämä 17".
EDIT: paineet 2.8
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Kesälomamatkat on nyt tehty. Viimeisin tankkaus oli 52,3 litraa tripin näyttäessä 967 kilsaa => melko tasan 5,4 l/100 km. Auto oli varsin täyteen lastattu eikä varmasti oltu kenenkään tukkeena
Auto on siis SC TidS Contin 225-45/17 tassuilla.
Auto on siis SC TidS Contin 225-45/17 tassuilla.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Juuri tuli ajettua n. 1100km SC:llä kolme aikuista + kaksi koiraa kyydissä ja kattotelineessä yksi maastopyörä. Reissun kulutus 7,8l/100km ilman pyörää kulutus olisi ollut 7,0-7,3l/100km luokkaa. Eli nuo kattotelineet ja pyörä nostivat kulutusta n. reilut puoli litraa. Okei, ei paha.
Verrattuna kahtena edellisvuotena tismalleen sama reissu, mutta kyydissä 2 aikuista + koira sekä sama pyörä katolla. Ensin 9000 Aero, kulutus nousi normaalista 7,7-8,0 kulutuksesta tasan 9l lukemaan ja toinen kerta og900 i16 5d:llä kulutus n.8l -> 9,2l/100km.
Jokainen tankkaus on tullut kirjailtua ylös joten tuo oli helppo verrata. Eli vaikka lukemissa varmaan on heittoa jne vaikuttaa silti siltä, että uusi 1,8t on hieman tunnottomampi ilmanvastuksen vaikutuksesta kasvavalle kuormalle kulutuksen kannalta.
Satku aerolla menee pers tuntumalla myös 9l pintaan matka-ajossa. Tästä vain ei ole tarpeeksi "dokumenttia" että osaisi varmaksi sanoa.
Onko muilla kokemuksia pyörien kuskaamisesta katolla? Onko hyötyä/etua telineestä jossa eturenkaat irroitetaan ja pyörä kiinnitetään suoraan haarukasta?
Verrattuna kahtena edellisvuotena tismalleen sama reissu, mutta kyydissä 2 aikuista + koira sekä sama pyörä katolla. Ensin 9000 Aero, kulutus nousi normaalista 7,7-8,0 kulutuksesta tasan 9l lukemaan ja toinen kerta og900 i16 5d:llä kulutus n.8l -> 9,2l/100km.
Jokainen tankkaus on tullut kirjailtua ylös joten tuo oli helppo verrata. Eli vaikka lukemissa varmaan on heittoa jne vaikuttaa silti siltä, että uusi 1,8t on hieman tunnottomampi ilmanvastuksen vaikutuksesta kasvavalle kuormalle kulutuksen kannalta.
Satku aerolla menee pers tuntumalla myös 9l pintaan matka-ajossa. Tästä vain ei ole tarpeeksi "dokumenttia" että osaisi varmaksi sanoa.
Onko muilla kokemuksia pyörien kuskaamisesta katolla? Onko hyötyä/etua telineestä jossa eturenkaat irroitetaan ja pyörä kiinnitetään suoraan haarukasta?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red