Pikakyssäri keskuslukosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mikäli Saabin ovimoottorit noudattavat standardivärejä, niin sininen ja vihreä ohjaavat avaamista ja sulkemista. Samat värit pätevät myös takaovien moottoreissa.

Sinisen ja vihreän voi yleensä kytkeä myös ristiin, jos halutaan jonkun moottorin toiminta käänteiseksi muihin nähden.

Ohjaavassa moottorissa punaiseen tulee jatkuva +12V, ruskeasta lähtee avauspulssi ohjausyksikölle ja valkoisesta sulkeminen. Sininen ja vihreä kuten takaovien moottoreissa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Defa 800-sarjan hälyissä on 25 A sulake päävirtajohdossa sekä 7,5 A automaattisulakkeet vilkuille menevissä johdoissa.

Harmaa-valkoinen on juuri se virta lukon ajoasennon johto.
Punaiseen tulee jännite jo siinä "P" asennossa (radion yms. ohjaus)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Breadfan kirjoitti: Juu, eli ajonestoa varten kyselin tuota ajoasennon johtoa, mut se ei siinä harmaavalkosessa piuhassa toiminu. Kokeilin sitten tätä ajoasento/starttausjohtoa (vihreevalkonen napa 15), niin siinä toimi.

Nyt Pitäisi olla kaikki tieto tuon projektin lopppuunsaattamiseen.
Pieni tarkennus termeihin, että puhutaan samoista asioista :D

Ajonestolla tarkoitetaan yleensä laajempaa systeemiä, kuin käynnistyksenestolla.

"Ajonesto" sulkee autosta yleensä kaksi tai kolme välttämätöntä laitteistoa: Esim. bensapumpun, sytytyksen ja moottorin ECU:n.

"Käynnistyksenesto" estää ainoastaan käynnistämisen vaikka virtalukon saisi murrettua ja virran siten päälle. Auton saa edelleen käyntiin vaikkapa mäkistartilla.

Defan asennusohje käskee laittamaan katkaisun startille menevään johtoon, mutta mielestäni olisi tehokkaampaa laittaa se katkaisemaan bensapumpun virta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

ACC eli accessory. Hyvin todennäköisesti kytketään siihen punaiseen.

En sanoisi, että julkinen keskustelu johtojen kytkennästä auttaa vielä ketään. Auton johtojen värit saa tietoonsa, kun hakee kirjastosta Haynesin.

Olennaisempaa on pitää johtojen kytkentäpisteet ja etenkin keskusyksikön sijainti omana tietonaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mimmi kirjoitti:Pieniä huomioita:
Näitä käynnistykseneston tietoja EI kannata huudella julkisesti, näitä kun lukee kaikenlaiset ihmiset.
ei noita huudella uusienkaan autojen tietoja julkisesti mut alan ihmiset vie nekin :?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin