satkun bensapaineensäädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

satkun bensapaineensäädin

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Niin notta onkos ruiskun ja turbon paineensäätimillä paljonkii eroo?
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

turbon säädin nostaa pensapainetta suhteessan ahtopaineeseen. ruiskun ei
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei niissä mitään oleellista rakenteellista eroa ole, nimellispaine vaan saattaa olla eri, mutta riippuu autosta onko paine sama vai eri.

Karkeasti: ruiskusatkussa 86- on 3,0 bar paineensäädin, turbosatkussa 87- on 2,8 bar paineensäädin, turbosatkussa -86 on 2,5 bar paineensäädin. Kukin noista osaa kasvattaa bensanpainetta jos pikkuletkuun tuottaa ylipainetta.
Viimeksi muokannut jus, Ma Heinä 23, 2007 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

DIggItaLLr kirjoitti:turbon säädin nostaa pensapainetta suhteessan ahtopaineeseen. ruiskun ei
ihmettelinki ku ei menny mihinkä ton ruiskun säätimen kans :lol:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Paineensäädin pitää olla sen paineen mukainen, mille ruiskuboksi ja suuttimet (ja pumppu) on suunniteltu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

jus kirjoitti:Paineensäädin pitää olla sen paineen mukainen, mille ruiskuboksi ja suuttimet (ja pumppu) on suunniteltu.
Asiahan on nyt haravinaisen selevä.. luulin vaan joskus auton nykimisen johtuvan tost säätimestä niin vaihdoin sen tohon uuteen ruiskun säätimeen ja tuli sillo jotn muutaki tehtyy ja sen jälkee ei nykiny ni meinasin et tolla pelittää mut jotenki auto tuli laiskemmaks. nyt vaihdoin takas eikä nykiny, kulki vaan paremmi. jääny täysin epäselväks mistä se nykiminen sillo johtui. tulipaha sillo bensansuodatinki vaihdettuu..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jus kirjoitti:Ei niissä mitään oleellista rakenteellista eroa ole, nimellispaine vaan saattaa olla eri, mutta riippuu autosta onko paine sama vai eri.

Karkeasti: ruiskusatkussa 86- on 3,0 bar paineensäädin, turbosatkussa 87- on 2,8 bar paineensäädin, turbosatkussa -86 on 2,5 bar paineensäädin. Kukin noista osaa kasvattaa bensanpainetta jos pikkuletkuun tuottaa ylipainetta.

ja noihin vielä lisäys että lucasissa myös 3bar
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin