Vetarin suojagummin irrotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Vetarin suojagummin irrotus

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eli mikä kikka siinä on että saa vetarin ulomman gummin muljautettua irti? Klemmarit läks kyllä. Mutto uloin nivel istuu kun tauti. Miten se uloin nivel lähtee irti. Ulosvetäjää ei ole. joten tripodin puolelta se ei tahtonut onnistua.

Tnx.

EDIT:
Jotta nyt mua ei ihan RTRD:ina pidetä niin pientä tarkennusta:

Tarkotus vaihtaa gummi, varmaankin pitää irrottaa uloin nivel, mutta, miten se irtoo?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vetoakseli irti ja ruuvipenkkiin pystyyn kiinni. Lukkorengasta levitetään pihdeillä ja samalla lyödään akseli nivelen sisään, sitten tempaistaan ulos.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Käsittääkseni koko tripoidin irrotuksen pointti on se, että pääsee paremmin käsiksi koko toosaan, kun sitä lukkorengasta on peijakkaan vaikea irrollaa vetari paikallaan, kun ei näe mitä tekee. Sitten voi käydä tuuri kuten mulla, että lukkorenkaan irrotuksen jälkeen vetari irtoa melkein itsestään, ei tartte edes tempoa, saati vasaroida, puhumattakaan ruuvipenkistä.
Vastaa Viestiin