Kaasuvaijerikysymys
Kaasuvaijerikysymys
Haulla olen yrittänyt etsiä, tuloksetta. Onko todellakin niin että muilla kaasuvaijerit ovat ikuisia, en ainakaan löytänyt yhtäkään juttua jossa joku olisi kertonut vaihtaneensa vaijerin, saatikka että kuinka se tapahtuu, paljonko tarvitsee purkaa autoa jne.
Olen jo alustavasti tiedustellut kyseistä vaijeria monestakin varaosaketjusta, ja nyt todellakin näyttää siltä että eipä löydy kuin Saapin tiskiltä.. Onko kenelläkään suuntaa-antavaa kokemusta siitä montako kymmentä tai sataa €:tä tämä mitä ilmeisimmin monopolituote tiskillä saattaisi maksaa?
Myös jos jollakulla olisi kokemusta siitä kuinka työläs vaihto on, niin kiitollisena otan neuvoja vastaan.
Nyt mennään enää parin säikeen varassa takerrellen, ja autohan oli 2,3T ja Automaatti.
Olen jo alustavasti tiedustellut kyseistä vaijeria monestakin varaosaketjusta, ja nyt todellakin näyttää siltä että eipä löydy kuin Saapin tiskiltä.. Onko kenelläkään suuntaa-antavaa kokemusta siitä montako kymmentä tai sataa €:tä tämä mitä ilmeisimmin monopolituote tiskillä saattaisi maksaa?
Myös jos jollakulla olisi kokemusta siitä kuinka työläs vaihto on, niin kiitollisena otan neuvoja vastaan.
Nyt mennään enää parin säikeen varassa takerrellen, ja autohan oli 2,3T ja Automaatti.
Hinta lienee 50-70 eur. vrt http://www.thesaabsite.com/9000/9000eng ... ernal).htm
Omassani vaijeri yritti vähän takerrella, mutta läppäkotelon ja lopulta vaijerinkin voiteleminen auttoi, jäykkyys polkimesta on toistaiseksi pysynyt poissa.
Trollhättanista tarttui mukaan otollisen oloinen vaijeri, mutta ilman osanumeroa, pitää jossain välissä sovitella tarkemmin sopisiko minun autooni.
Omassani vaijeri yritti vähän takerrella, mutta läppäkotelon ja lopulta vaijerinkin voiteleminen auttoi, jäykkyys polkimesta on toistaiseksi pysynyt poissa.
Trollhättanista tarttui mukaan otollisen oloinen vaijeri, mutta ilman osanumeroa, pitää jossain välissä sovitella tarkemmin sopisiko minun autooni.
Heps,
Meinasin just laittaa topicin 400.000 km huollosta, mutta täähän tuli sopivasti. Eli kaasupoljin on ollut tahmea pitkään, aiheuttaa välillä vähän kenguru-oireita... no, eilen irroitin vaijerin pään moottorin puolelta, nostin pystyyn ja ujuttelin CRC:n teflonvoiteluainetta sisään. Kiersin myös sitä sisintä muovikuorta 180 astetta ympäri, jolloin sisäkurvien puolelle tulee uusi kulumaton pinta.
Aijai kun oli kiva ajella töihin pitkästä aikaa Saabilla. On ollut joutilaana kolme kuukautta kun ilmastoinnista tuli mehut ulos ja laiskuuttani sain korjautettua senkin vasta eilen. Kiitos siitä taas Autotekniikka Finlandille Espoon Juvanmalmilla!
Tapsa
Meinasin just laittaa topicin 400.000 km huollosta, mutta täähän tuli sopivasti. Eli kaasupoljin on ollut tahmea pitkään, aiheuttaa välillä vähän kenguru-oireita... no, eilen irroitin vaijerin pään moottorin puolelta, nostin pystyyn ja ujuttelin CRC:n teflonvoiteluainetta sisään. Kiersin myös sitä sisintä muovikuorta 180 astetta ympäri, jolloin sisäkurvien puolelle tulee uusi kulumaton pinta.
Aijai kun oli kiva ajella töihin pitkästä aikaa Saabilla. On ollut joutilaana kolme kuukautta kun ilmastoinnista tuli mehut ulos ja laiskuuttani sain korjautettua senkin vasta eilen. Kiitos siitä taas Autotekniikka Finlandille Espoon Juvanmalmilla!
Tapsa
No hyvä jonsei tuon enempää maksa. Vielä kun saisi vaihtokokemuksia niin avot
Täällä on myös muutaman kerran hirttänyt täyskaasuasentoon kiihdytyksessä, ja se on metka juttu että vaikka auto on mopo 200-kaakkinen automaatti, niin silloin kun ei haluaisi enää kiihdyttää mutta auto tekee sen täydellä kaasulla ja automaatti kelaa pykäliä niin jopas vakiopelikin tuntuu karmivan tehokkaalta
Täällä on myös muutaman kerran hirttänyt täyskaasuasentoon kiihdytyksessä, ja se on metka juttu että vaikka auto on mopo 200-kaakkinen automaatti, niin silloin kun ei haluaisi enää kiihdyttää mutta auto tekee sen täydellä kaasulla ja automaatti kelaa pykäliä niin jopas vakiopelikin tuntuu karmivan tehokkaalta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
itse vaihdoin 2kk takaperin kaasuvaijerin ja oli ihan ok homma. ainut paha oli se kuskin jalkatila kun tahtoo olla ahdas paikka :/ mutta en ostanut uutta vaijeria, sillä suojamuovi oli ehjä. joten otin töistä (moottoripyörä/pyörä myynti/huolto) pyörän vaihdevaijeria ja pari erinlaista nippaa jotka sai ruuvattua vaijeriin kiinni, ja ainakin on tähän päivään asti toiminut moitteetta
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Vanhemmasta 88 mallista napsahti vaijeri poikki lennosta. Ihmeteltiin hetken aikaa että mitä nyt tehdään tien poskessa. Vartin päästä sain leimauksen että kaikki takas autoon ja kuskille että laita D asentoon..
Loppu kilometrit iloisesti pyöräteitä kahtakymppiä.
Vaijeri oli 70€ ja sen survominen entisestä reijästä läpi.. ei ikinä enää.. Vakkarin helmet vaan samoin kiinni kun ne oli.
Loppu kilometrit iloisesti pyöräteitä kahtakymppiä.
Vaijeri oli 70€ ja sen survominen entisestä reijästä läpi.. ei ikinä enää.. Vakkarin helmet vaan samoin kiinni kun ne oli.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k