
Savutus
Savutus
Missä mahtaa ongelma piillä kun oireet ovat seuraavat: Rivakoissa kiihdytyksissä pöläyttää kunnon sinertävän savupilven vaihteenvaihdon yhteydessä, yleensä 4- tai 5-vaihteelle vaihdettaessa. Hitaammin kiihdytettäessä ongelmaa ei esiinny, vaikka kierrosten antaisi korkealle noustakin ennen vaihtoa. Samoin paikallaan kaasutellessa ei pöläyttele. Öljyä ei juurikaan kulu, luokkaa 1l/ 10000km jos sitäkään. Uudet öljyt ja suodattimet vastikään vaihdettu (5W-40, samalla kamalla ei ole aiemmin savutellut). Onko kuuluisa turbo sanomassa sopimuksensa irti vai lieneekö vika lystikkäämpi eli venttiilinvarren kumit? Nää oli valistuneimmat veikkaukset mitä autotietäjät ovat sanoneet. Vehje on 2,3t vm 98, sisäänajettu 330tkm 

-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Marras 04, 2006 21:25
noproblemo kirjoitti:Turbohuollossa kovasti haukkuivat Bilteman turboa, tiedä sitten mikä on totuus niiden kanssa?Sandman kirjoitti:Biltemaan turbo-ostoksille.
Eiköhän se GT17 ole samanlainen mistä tahansa sen ostaa. Siis mikäli biltemassakin myydään garretin tekeleitä eikä kiinakopioita? Tietääkö joku?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Savutus
nyt saattaa kuullostaa vähä vainoharhaiselta mutta.. Tuos kun isä tuli 9-5 töistä ja sammutti auton niin pöläytti pienen sinisen pilven putkesta
Saman ilmiön oli tehny jo sitä startates. Sitte menin itte laittamaan auton käyntiin ja pikkasen kengitin sitä siinä niin ei mitään normaalista poikkeavaa ollu havaittavis. Onko jostain viasta kymysys vai oliko tuo vain joku outo ilmiö. Alkaa vain vit....aa jos tuos on taas jotain häikkää

#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77