Projektiautot
Projektiautot
Haluasin vaan tietää minkälaisia projekteja ihmisil, mibkälaisia ideoita ja toteus sunitelmii. Ittel ois unelmaa saada jostaki 96 josta rakentaa hirmunen raaceri. Madaltaa, chopata, iskee hirveen leveet renkaat, pistää turvakaaret ja tehä siit takaveto. Simmonen kilpa-auto jolla ei voi kisata missään mut vois pelleillä. Takeveto siks et ku kaikki ois karsittu kaikki paino ois edes ni se sutis hirveen helposti, vois vaan kokoajan suditella jotain peltoo ympäri.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Tällainen vasta mietintä asteella. Saab 99GL 5-speed M1984, 2.0 16V turbo (H-malli) 9000LPT-kannella ja turbolla, vv-suodatin, 3"-putkisto race-katilla + Maptuunin steg2 T5-boksi, 900 turbon kytkin ja T16S-vaihdelaatikko, 900 turbon jarrut ja punotut jarruletkut, mahd. kokonaan uudestaan tehty sähköjärjestelmä, Lesjön -35mm madaltavat jouset alustaan ja Bilsteinin Racing-iskarit, sitten muuten ihan alkuperäinen, niin päältä ku sisältäkin. No, ehkä Autovilla teetättäisin etupenkkeihin lisää sivutukia
P.S. Ihan kiva olis tuommoinen 230 hevosvoimainen 99
EDIT: Power/Superflexit unohtu alustasta

P.S. Ihan kiva olis tuommoinen 230 hevosvoimainen 99

EDIT: Power/Superflexit unohtu alustasta

Viimeksi muokannut dimebak, Ma Touko 24, 2004 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itsellä alkaa viikon päästä kesäloma. Tuleekin sitten vietettyä autotallissa varmaan koko aika. Houkuttelisi itselläkin kutitella konehuonetta, mutta ajattelin vähän parantaa tuota audio/kuva -puolta saabbiin. Tässä olisi tulevaa:
Pioneer AVH-P6500DVD soitin normaali DIN-paikalle
JBL Power sarjan 4" koxikaiuttimet "modatuille" vakiopaikoille
2 x 6,5" JBL Power sarjan erillissarjaa etuoviin (mdf+lasikuitu)
7" näyttö hansikaslokeron paikalle
Infinityn 6x9 kaiuttimet takasivupahveihin
7" näytöt selkänojiin
JBL BPX300.4 4-kanavainen vahvistin etupäälle
JBL BPX2200.1 subwoofereille
2 x JBL Power 15" subwooferia
1 faradin kondensaattori
Optiman akku konttiin
Etuoviin lasia + punaista neon-valoa
Takasivupahveihin lasia + punaista neon-valoa
.. jotain muuta kivaa
Voipi olla, että saan valmiiksi auton kun Oulussa on se isompi kokoontuminen. Toivottavasti. Työtähän tuossa riittää, mutta mikäs sen mukavampaa kuin viettää autotallissa laatuaikaa auton ja parin bissen parissa
Sitten joskus sitä konehuonetta tuunamaan..
Pioneer AVH-P6500DVD soitin normaali DIN-paikalle
JBL Power sarjan 4" koxikaiuttimet "modatuille" vakiopaikoille
2 x 6,5" JBL Power sarjan erillissarjaa etuoviin (mdf+lasikuitu)
7" näyttö hansikaslokeron paikalle
Infinityn 6x9 kaiuttimet takasivupahveihin
7" näytöt selkänojiin
JBL BPX300.4 4-kanavainen vahvistin etupäälle
JBL BPX2200.1 subwoofereille
2 x JBL Power 15" subwooferia
1 faradin kondensaattori
Optiman akku konttiin
Etuoviin lasia + punaista neon-valoa
Takasivupahveihin lasia + punaista neon-valoa
.. jotain muuta kivaa

Voipi olla, että saan valmiiksi auton kun Oulussa on se isompi kokoontuminen. Toivottavasti. Työtähän tuossa riittää, mutta mikäs sen mukavampaa kuin viettää autotallissa laatuaikaa auton ja parin bissen parissa

Sitten joskus sitä konehuonetta tuunamaan..

Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Mulle kanssa tollanen paitsi:teettäisin jäykät vakiokorkuiset jouset ja putken katkaisisin ennen aikojaan,ja takahelmaan virittäisin orginaali pätkän valeeseen.SLEEPER!dimebak kirjoitti:Tällainen vasta mietintä asteella. Saab 99GL 5-speed M1984, 2.0 16V turbo (H-malli) 9000LPT-kannella ja turbolla, vv-suodatin, 3"-putkisto race-katilla + Maptuunin steg2 T5-boksi, 900 turbon kytkin ja T16S-vaihdelaatikko, 900 turbon jarrut ja punotut jarruletkut, mahd. kokonaan uudestaan tehty sähköjärjestelmä, Lesjön -35mm madaltavat jouset alustaan ja Bilsteinin Racing-iskarit, sitten muuten ihan alkuperäinen, niin päältä ku sisältäkin. No, ehkä Autovilla teetättäisin etupenkkeihin lisää sivutukia![]()
P.S. Ihan kiva olis tuommoinen 230 hevosvoimainen 99
Tällainen idea, olisi ihan mielenkiintoista joskus toteuttaakin:
1. Haetaan hyväkuntoinen, musta CS Aero
2. Kiikutetaan auto Maptunille
3. Tällainen setti kiinni:
http://www.maptun.com/9000_225_7.php?link=9000_225_7
4. Ostetaan 18" ATP Inox SS vanteet
5. Viggenin takapuskuri ja helmat muokataan tonnariin sopivaksi
6. Etupuskuri uusiksi
7. Pientä laittoa muutenkin sekä sisältä että ulkoa
8. Kadotaan horisonttiin moottoritiellä
1. Haetaan hyväkuntoinen, musta CS Aero
2. Kiikutetaan auto Maptunille
3. Tällainen setti kiinni:
http://www.maptun.com/9000_225_7.php?link=9000_225_7
4. Ostetaan 18" ATP Inox SS vanteet
5. Viggenin takapuskuri ja helmat muokataan tonnariin sopivaksi
6. Etupuskuri uusiksi
7. Pientä laittoa muutenkin sekä sisältä että ulkoa
8. Kadotaan horisonttiin moottoritiellä
Omalla kohdalla haaveet osuvat omaan 9-5:n
Toteutumassa: etupuskuri tekeillä, hieman Hirsch tyylinen, mutta ei sinne päinkään
. 18" vanteet vahattuna tallissa odottavat renkaita päälleen.
Aeron helmat ja uusi kojetaulu odottavat myös tallissa väriä päälleen
Ehkä, 3" itse tehty putki kisakissalla!
Haaveissa: Maptun steg4:n , kaksi väriset nahka penkit, 7" näyttö navigaattorilla" ja kunnon rokki koneet

Toteutumassa: etupuskuri tekeillä, hieman Hirsch tyylinen, mutta ei sinne päinkään

Aeron helmat ja uusi kojetaulu odottavat myös tallissa väriä päälleen

Ehkä, 3" itse tehty putki kisakissalla!
Haaveissa: Maptun steg4:n , kaksi väriset nahka penkit, 7" näyttö navigaattorilla" ja kunnon rokki koneet

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tonttuun lisää voimaa (Schwitzer S2B), Konit alle, poikkituki konehuoneeseen, jokunen uretaanipusla lisää, jarrupäivitystä, Aeron helmat ja itsemuokatut puskurit (valmistuu hamassa tulevaisuudessa). Vielä kun lukon sais noiden kaikien lisäksi, niin vois ruveta haaveilemaan korkeista 13 sekunnin varttiajoista
.

Foxbody turbo
Eiks kellään oo sellasta tiehirmu unelmaa, jota sai romutella rauhas. Simmosta mis ois turvakaaret ja sudittais kokoajan. Simmonen mikä ei paljoo haittais vaikka hetittäs katolleen. Simmonen musta ja kaikki ikkunat ihan mustat simmonen mikä pelottais ihmisiin. Ite haluasin simmosen tappaja ysikuupan kokonaas ihan musta ja sit talliin piloon ja ku joku mummo ajaa meitin ohi ja sit vaan pelotteleen perään. Pelottaisiks ku ois täysin musta ysikuuppa jos ois kaikki ikkunat täysin mustat, kaikki valot punasii ja suorat putket ni pitäis vähän ääntä.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Aivan hauskinta mitä olla voi, jos mummojen kuolemat liikenne onnettomuuksis lisääntyy kesän alus Someron alueel tiedätte ketä syyttää
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Olihan noita romuja just kortinsaanena kaveripiirissä.Meni vaan niin oudoks,ku tahalleen ajettiin kolareita ja tönittiin toisia rinnakkaisilta kaistoilta.Kyllä nyt hävettää mutta kieltämättä hauskaahan se oli.jsuomi kirjoitti:Eiks kellään oo sellasta tiehirmu unelmaa, jota sai romutella rauhas. Simmosta mis ois turvakaaret ja sudittais kokoajan. Simmonen mikä ei paljoo haittais vaikka hetittäs katolleen. Simmonen musta ja kaikki ikkunat ihan mustat simmonen mikä pelottais ihmisiin. Ite haluasin simmosen tappaja ysikuupan kokonaas ihan musta ja sit talliin piloon ja ku joku mummo ajaa meitin ohi ja sit vaan pelotteleen perään. Pelottaisiks ku ois täysin musta ysikuuppa jos ois kaikki ikkunat täysin mustat, kaikki valot punasii ja suorat putket ni pitäis vähän ääntä.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Kajakki takavetoiseksi! "Helppoa" konehuoneeseen voidaan valita voimalähteeksi mikä tahansa kone esim 9000 2.0 Turbo. Vaihteistoksi mm. Porsche 944 ja 924:ssä käytetty VW konsernin vaihteisto, joka sijoitetaan takaluukkuun kuten Porschessa. Näin saadaan parempi painojakauma ja lisää tilaa konehuoneeseen, ja tietyti lisää painoa ja pitoa takapyörille. Koneena voisi tietysti käyttää myös 944 2.5 litran suoraa nelosta 163 hv tai S2 mallin 3.0 nelosta 211 hv jolloin saisi koko tekniikan Porschesta. Hintaa koneelle ja askille ei tule kauheasti kun Saksasta saa noita muutamalla tonnilla....
Eri juttu on saisko moista "tykkiä" ikinä kilpiin Suomessa!
Eri juttu on saisko moista "tykkiä" ikinä kilpiin Suomessa!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.