auton tunnusmerkit
auton tunnusmerkit
Onko muuten sallittua laittaa autoon esim. suurempaa koneen merkintää kuin on. Esim. 1.8t-2.0t. Mitä huollossa sanotaan vaikka kyllähän niiden pitäisi huoltokirjaa katsoa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
siis meinaatko niinku takakonttiin merkintää?
Saathan sä sinne laittaa vaikka 20.8 V29 Quad turbo uber scheisse jos haluut
Saathan sä sinne laittaa vaikka 20.8 V29 Quad turbo uber scheisse jos haluut
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tässä vähän mallia ruotsalaisten "isojen poikien" kovan luokan tuunauksesta. Tuskin menisi enää Suomessa leimaan.
Masentavaa kun tekee meidän mittapuulla "kovan luokan tuunauksen" eli laittaa "2.3T Griffin Aero Viggen V6" lätkät peräkonttiin, niin aina joku svedupelle on pistänyt viisi kertaa paremmaksi. Meillä sitten kaikki kiva aina kielletään.
Itse suunnittelin joskus laittavani turbo-Tonnariin 1.4i -lätkän, ettei karkaisi käsistä moottoritiellä, mutta jäi sitten laittamatta.
Masentavaa kun tekee meidän mittapuulla "kovan luokan tuunauksen" eli laittaa "2.3T Griffin Aero Viggen V6" lätkät peräkonttiin, niin aina joku svedupelle on pistänyt viisi kertaa paremmaksi. Meillä sitten kaikki kiva aina kielletään.

Itse suunnittelin joskus laittavani turbo-Tonnariin 1.4i -lätkän, ettei karkaisi käsistä moottoritiellä, mutta jäi sitten laittamatta.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Millähän perusteella tuo EI menisi suomessa leimaan?puu kirjoitti:Tässä vähän mallia ruotsalaisten "isojen poikien" kovan luokan tuunauksesta. Tuskin menisi enää Suomessa leimaan.
Itse en näe mitään syytä miksei saisi leimattua, vaikka skoda onkin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ihan pelleilyä merkkilätkien kanssa feikkaaminen. 
Sitä mieltä että käytetään alkuperäisiä merkkejä tai sitten ei ollenkaan. Varsinkin erikoismallien merkkilätkien käyttö jossain karvalakkivessassa.
Myös siinäkin tapauksessa jos auto sattuu jälkeenpäin tehdyillä muutoksilla vastaamaan samanlaista alkuperäistä autoa. Esim aero/viggen-lookit ei mielestäni "oikeuta" näiden merkkien käyttöön.
edit: kuten alla jo mainittiin, yksi lysti mitä kukin liimaa autonsa perään, mutta pistää vähän hymyilyttämään

Sitä mieltä että käytetään alkuperäisiä merkkejä tai sitten ei ollenkaan. Varsinkin erikoismallien merkkilätkien käyttö jossain karvalakkivessassa.
Myös siinäkin tapauksessa jos auto sattuu jälkeenpäin tehdyillä muutoksilla vastaamaan samanlaista alkuperäistä autoa. Esim aero/viggen-lookit ei mielestäni "oikeuta" näiden merkkien käyttöön.
edit: kuten alla jo mainittiin, yksi lysti mitä kukin liimaa autonsa perään, mutta pistää vähän hymyilyttämään

Viimeksi muokannut NG900T, Ma Heinä 30, 2007 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Kyllä tuosta tulee jo liikaa muutosprosentteja. Näkeehän katsastusmies jo konepeltiä avaamatta, että siitä on kone vaihdettu ainakin viiteen kertaan ja samoin korikin. Huomaa, että jopa auton merkki on vaihtunut tuunatessa.Tobbana kirjoitti:Millähän perusteella tuo EI menisi suomessa leimaan?puu kirjoitti:Tässä vähän mallia ruotsalaisten "isojen poikien" kovan luokan tuunauksesta. Tuskin menisi enää Suomessa leimaan.
Itse en näe mitään syytä miksei saisi leimattua, vaikka skoda onkin.
-Sami
Korosta vielä, että takaluukun merkithän kertovat absoluuttisen totuuden auton tekniikasta.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Minusta kanssa oma asia mitä sinne liimataan, mutta toisaalta olen kuitenkin noiden "spesiaalien" kanssa samaa mieltä kuin NG900T.NG900T kirjoitti:
Myös siinäkin tapauksessa jos auto sattuu jälkeenpäin tehdyillä muutoksilla vastaamaan samanlaista alkuperäistä autoa. Esim aero/viggen-lookit ei mielestäni "oikeuta" näiden merkkien käyttöön.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jos sitä 1.8:a häpeää, niin mikäänhän ei estä sitä merkkiä vaihtamasta. Tosin sitten saat pitää huolta, että kukaan ei tiedä asian todellista laitaa, tai saavutettu "rispekti" katoaa aika nopeasti.
Parempi tosiaan ottaa kokonaan pois, jos häiritsee, kuten tuolla edellä jo mainittiinkin.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Tarratuunaaminen on mukavaa ja kyllä mun työauto on saanut oikeat öljytkin
Mulla taisi olla ihan näitä ekoja, nyttemmin kyllä näkyy joka nurkassa ja mulla on siipi lehdessä...


Mulla taisi olla ihan näitä ekoja, nyttemmin kyllä näkyy joka nurkassa ja mulla on siipi lehdessä...

-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.