miten erottee ruisku ja turbo kone.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

miten erottee ruisku ja turbo kone.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

miten erottaa irrallaan olevasta -88 ysitonnisen koneesta, että onko turbosta vai vaparista? minulla tälläinen moottori turhana niin olisi asiaa tietää jos myyn sen että mistä se on?


kyseessä siis pelkkä moottori ei imu eikä pakosarjaa kiinni.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

pystyisköhän jostain turbon öljynpaluuletkun reiästä päättelemään että onko koskaan ollut ahdinta kiinni.

Eli muistaakseni siinä pakosarjan alla pitäisi olla joko tulpattu reikä --> vapari tai sitten avonainen reikä/öljynpaluuputki --> turbokone.

Epäilen että kukaan olisi lähtenyt turbokoneesta tuota reikää tulppaamaan ahtimen ja pakosarjan poiston jälkeen.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täytyykin tarkastaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

en löytänyt kuin lohkolämppäri oikeata puolelta 2kpl pakkas suoja roppuja.
onko se tulppa kierteellä vai voisiko toinen noista pakkas suoja tulpista mennä öljy kanavaan?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Öljypohjasta löytyy se öljynpaluureikä.. Ei ole kierrettä vaan molemmin puolin pultinreiät.

Öljynsuodattimen luota voi myös etsiä paikkoja öljynjäähdyttimen letkujen lähdöille tai virranjakasta arpoa..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ei ole öljy pohjaa ei suodattimen jalkaa eikä jakajaa. kiinni koneessa. vain kansi, lohko ja venttiilikoppa
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onko imusarjan alta pääöljykanavasta ollut öljylähtöä ahtimelle, eli onko siellä kierteytetty reikä avoinna vai onko kys. reiässä umpinainen metallinen mutterikantainen tulppa?

Jos koneessa on paikallaan syttytulpat, niin tulpan irrottamalla ja tyypin katsomalla voi myös hakea informaatiota.. mut mikäänhän ei takaa, että koneessa on olleet oikeat tulpat.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täyyy tuo tulppa homma tarkastaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Onkos lohkossa sarjanumero näkyvissä?
Ainakin vanhemmissa numeron alku kertoo mallin:
B20X... jossa X:n kohdalla "I" tarkoittaa ruiskua ja "S" turboa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Turbo koneen kannesta menee jäähdytysvesi putki turbolle.
Kannen takapäädystä, oliskohan M14 kierre.

Kuva

Turbon kannake rauta.
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

9000CD23T kirjoitti:Turbo koneen kannesta menee jäähdytysvesi putki turbolle.
Kannen takapäädystä, oliskohan M14 kierre.
M88 -> vinolohko -> turbon vesi ei mene kanteen (tai tule sieltä) eikä tuollaista turbon tukirautaakaan ole niinkuin noissa kuvien lyhytlohkoisessa.

Kannesta voi tietty katsoa josko virranjakajan reikä olisi tukossa -> DI -> turbo. Nokistakin voi päätellä.

Itse olisin kyllä jo aikaa sitten kiskonut kannen irti jos ei muuten olisi keksinyt kumpi kone on..

Myrkyn ehdottamat tietysti kannattaa ensin katsoa ennenkuin alkaa availemaan konetta.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikös niissä tuo svc:n ehdottama koneen numero ole siinä termarinlähellä lohkossa, siitä se helpoiten kai selviää...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin