kommentteja 900 i16 vm88?
kommentteja 900 i16 vm88?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1312687
tuollainen alkoi kiinnostamaan kun isän vanhasta satkusta alkaa loppua leima ja kunto ja tämä myyntikohde on osuvasti kotikylällä.
en tiennytkään että vaparia sai i16 mallina jo 88. mitä kannattaa huomioida jos menee koeajamaan moista? en ole ikinä ajanut 16v koneella enkä tiedä siitä mitään. maltillinen hinta selittynee sillä että tuostakin on leima loppumassa. ruostetilanteen osaan katsoa, mutta entäs tekniikkapuolen jipot?
tuollainen alkoi kiinnostamaan kun isän vanhasta satkusta alkaa loppua leima ja kunto ja tämä myyntikohde on osuvasti kotikylällä.
en tiennytkään että vaparia sai i16 mallina jo 88. mitä kannattaa huomioida jos menee koeajamaan moista? en ole ikinä ajanut 16v koneella enkä tiedä siitä mitään. maltillinen hinta selittynee sillä että tuostakin on leima loppumassa. ruostetilanteen osaan katsoa, mutta entäs tekniikkapuolen jipot?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ilmeisesti mallivuotta 1989, koska rekisteröity 10/88. Noita sai sekä katilla että ilman (128 / 133 hv). Katiton varmaan ongelmattomampi. Siistin näköinen peli, kaksi omistajaa, penkeissä ilmeisesti istuinsuojat.
Nuo ekat 16-venttiiliset olivat selvästi paremmin varusteltuja kuin 8-v sekä myöhemmät 16-v. Etu- ja takaspoilerit olivat vakiona, samoin kallistuksenvaimentimet, takapenkin keskikyynärnoja, sävylasit, tuo 3-puolainen ratti yms.
Suurin osa tarkastettavasta tosiaan samaa kuin 99:ssä. Koneesta voisi halutessaan ottaa pakokaasutestin pikahuollossa sen lisäksi että varmistuu käynnin tasaisuudesta ja tehokkaasta vedosta. Startatessa hieman pitempi vieteri kuin 8-venttiilisissä kuuluu asiaan.
Lisäys: Vaikka siistin näköinen auto, kannattaa myyjältä tiukata, miksi ei ole tehty 2007 katsastusta, onko jossain ongelmia? Käsittääkseni lokakuussa ensirekisteröidyn auton olisi saanut leimata kesäkuusta alkaen.
Nuo ekat 16-venttiiliset olivat selvästi paremmin varusteltuja kuin 8-v sekä myöhemmät 16-v. Etu- ja takaspoilerit olivat vakiona, samoin kallistuksenvaimentimet, takapenkin keskikyynärnoja, sävylasit, tuo 3-puolainen ratti yms.
Suurin osa tarkastettavasta tosiaan samaa kuin 99:ssä. Koneesta voisi halutessaan ottaa pakokaasutestin pikahuollossa sen lisäksi että varmistuu käynnin tasaisuudesta ja tehokkaasta vedosta. Startatessa hieman pitempi vieteri kuin 8-venttiilisissä kuuluu asiaan.
Lisäys: Vaikka siistin näköinen auto, kannattaa myyjältä tiukata, miksi ei ole tehty 2007 katsastusta, onko jossain ongelmia? Käsittääkseni lokakuussa ensirekisteröidyn auton olisi saanut leimata kesäkuusta alkaen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ihan fiksun näköinen peli ja värikin komia. Kannen kunto nyt kannattaa tarkistaa. Eli että nesteet/öljyt oikean väriset, käy heti kaikilla 4 pytyllä kun käynnistää ja ylävesiletku on normaalin näköinen.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Eipähän tuossa juuri eroa oo 8-venasen tarkistukseen, kattoo että että CE-valo palaa ennen starttausta ja tietty sammuu käynnistyksen jälkeen.
Tietty jos saa ajettua koneen kylmästä kuumaksi niin hyvä.
Pakokaasutestin vois käydä tekees, saahan sen lapun sit käytettyy katsastuksessa hyväksi jos auto on muuten asiallinen.
Eihän tuo turbo ole mutta paljon mukavempi mitä k-jet-vermeet.
Tietty jos saa ajettua koneen kylmästä kuumaksi niin hyvä.
Pakokaasutestin vois käydä tekees, saahan sen lapun sit käytettyy katsastuksessa hyväksi jos auto on muuten asiallinen.
Eihän tuo turbo ole mutta paljon mukavempi mitä k-jet-vermeet.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Bensapumppu noissa on kaasutinpeleihin verrattuna kalliimpi, työläämpi vaihtaa ja lisäksi sanoo sopimuksen yleensä irti kerrasta. Kannattaa siis tsekata kuittikansiosta / huoltokirjasta, koska viimeksi vaihdettu, että tietää varautua. Toiminta-aika karkeasti ~200 tkm.
Vielä harrastajanäkökulmasta hehkuttaisin, että virkistävästi alkuperäisen oloinen peli. Varustelu näyttäisi olevan juuri sellainen, millaisena Scan-Auto näitä aikanaan kauppasi, muita lisäyksiä ei erotu kuin istuinsuojat.
Vielä harrastajanäkökulmasta hehkuttaisin, että virkistävästi alkuperäisen oloinen peli. Varustelu näyttäisi olevan juuri sellainen, millaisena Scan-Auto näitä aikanaan kauppasi, muita lisäyksiä ei erotu kuin istuinsuojat.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mielestäni tuossa on selvä yhteys: autoliike myy, leima lopussa, halpa hinta.
eli ed. omistaja on ajanut ehkä leiman loppuun ja vaihtanut uudempaan. autoliike ei ehkä viitsi tuon ikäistä enää lähteä katsastamaan. tai sitten syy löytyy tosiaan sieltä ruostetilanteesta.
onko tuo hinta edes halpa? jotenkin tuo vain "näyttää halvalta" mutta meinaan jatkuvasti unohtaa että tuo on 80-luvun satku eikä 90-luvun. ja vieläpä yli 300tkm ajettu.
eli ed. omistaja on ajanut ehkä leiman loppuun ja vaihtanut uudempaan. autoliike ei ehkä viitsi tuon ikäistä enää lähteä katsastamaan. tai sitten syy löytyy tosiaan sieltä ruostetilanteesta.
onko tuo hinta edes halpa? jotenkin tuo vain "näyttää halvalta" mutta meinaan jatkuvasti unohtaa että tuo on 80-luvun satku eikä 90-luvun. ja vieläpä yli 300tkm ajettu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Halpuus on suhteellista? Kolme viikkoa sitten joku kerkisi käydä kristiinankaupungista juuri katsastetun metallinsinisen vm. 91:n komiovisen ässän. Pyyntihinta siinä oli 1300e. Pyyntihinta on aina vain pyyntihinta.
Varusteina sähköluukku, sähköpeilit, sähköikkunat, ABS, kaksi sarjaa saabin aluja. Ajettu alle 300tkm.
En tiedä että kuinka kauan tämä ilmoitus oli ollut mutta kerkisi hävitä pari tuntia sen jälkeen kun huomasin ilmoituksen. Olin lomalla ja hyppäämässä autoon sitä hakemaan. Onneksi jäi välistä, kun nyt on tuo 99 hankittuna.
ID: 1420464 olisi entinen poliisiauto ja sen vuoksi kiinnostava... Ilmoitustekstissä:
Varusteina sähköluukku, sähköpeilit, sähköikkunat, ABS, kaksi sarjaa saabin aluja. Ajettu alle 300tkm.
En tiedä että kuinka kauan tämä ilmoitus oli ollut mutta kerkisi hävitä pari tuntia sen jälkeen kun huomasin ilmoituksen. Olin lomalla ja hyppäämässä autoon sitä hakemaan. Onneksi jäi välistä, kun nyt on tuo 99 hankittuna.
ID: 1420464 olisi entinen poliisiauto ja sen vuoksi kiinnostava... Ilmoitustekstissä:
Ainoat viat mitä pitäis korjata katsastusta varten:
- Jarruvalot ei toimi
- Käsijarru ei pidä
- Vilkku viiksi ei pysy ylhäällä oikealle vilkuttaessa
Myydään ajanpuutteen vuoksi. Pellit on hyvässä kunnossa minkä voi kuvistakin nähdä.
Tosi ostaja soittaa ja tinkii..