Tämä kuulostaa hieman deja vu -jutulta omaan hommaani nähden, koetin neuvoa ettei niitä penkkejä pysty risteyttämään mitenkään järkevästi juurikin selkänojan ja kiskojen kiinnityksen vuoksi. Kiinnitys hitsaamalla penkin runkoon kannattaa melkein unohtaa, on millintarkkaa puuhaa ja metalli jotain ihme räkärautaa ( eli rätisee ja palaa puhki, silti puikolla hitsaten kiskojen takakiinnikkeet sai aika onnistuneesti kiinni).
Homma menee niin että rälläköit mäelle niiden uudempien penkkien takakorvat ja hitsaat ne uuteen paikkaan eli edemmäs.
Etukiinnitus käy suoraan siihen poikittaispalkkiin joka on penkin alla, tai jossei käy niin pitää porata vain palkin läpi reiät oikeaan kohtaan. Eli ensin tietty etupää kohdalleen ja sitten vasta merkaat takakoukkujen uudelleenhitsauskohdat. Itse en lähtisi kiskoja pienistämään, senverta huonosti toimivat jo alunperinkin, ja samaa laadutonta rautaa nekin lienevät

Ei herneitä mutta itse heippaisin roskalavalle nuo tupliksesi korkeanojaiset penkit, ovat paljon huonommat istua kuin uudemmat ja kangaskin on tosi surkeaa verrattuna paksuun plyyssiin.
Ja istuingeometria menee ihan poskelleen jos lähdet risteyttämään uudempaa istuinosaa ja vanhempaa selkänojaa. Suosittelisin että purat molemmista penkeistä kankaat ja pehmusteet irti ja tutkit niiden eroja, nojaosan runko-osa siihen poikittaispalkkiin asti on about samanlainen ainakin vm 1973 --> ng 900 mutta senkin korkeudessa ja muodossa on eroa, ja eroa on etupäässä sen jousituksen virityksessä, jousia on erimäärä, ne ovat eripituisia ja niiden sijaitipaikkakin on erilainen.
No anyway itse vaihtaisin edelleenkin priimakuntoiset mahdollisimman uudet penkit tilalle enkä lähtisi ranettelemaan (pilasin yhden nopan jakkaran ja -73:n jakkaran hitsauskokeiluilla) ja lopputulos oli sellainen että otin suoraan nopan penkin istuinosan kankaineen, viritin siihen päälle vain vihreän -73:n kankaan, ja lyhensin nopan selkänojaa ja hitsasin siihen kiinni wanhanmallisen niskatuen kiinitysraudan ja sitten viritin uudelleen ne selkänojan jouset ja lopuksi tungin päälle väkisin -73:n vihreän kankaan (oli kuin makkara liian pienessä kuoresssa. Penkistä tuli liian jämäkkä joka suuntaan, ei hyvä