9k:n ilmansuodatin kotelon modaus?
9k:n ilmansuodatin kotelon modaus?
Olen koettanut haulla etsiä vinkkejä miten tonnarin ilmansuodatin koteloa muokataan paremmin virtaavaksi, mutta ei ole tietoa löytynyt. Tuolla STCS:n sivuilta asiasta on ollut puhetta, mutta en ole kuvia löytänyt.
Olen suodatinkotelosta poistanut jo joskus aikaisemmin sen sisälokarista löytyvän snorkkelin. Tuon poistamalla auton imuäänistä tuli ehkä kuuluvammat ja kaasua päästäessä "aivastuskin" kuuluu...
Ja nyt meinasin porata lisäreikiä koteloon. Mutta kummalle puolelle? Ja minkä kokoisella terällä. Aioin käyttää ihan normaalia paperifiltteriä. Eli ilmansuodattimen paikka ja muoto pysyy samana. Kannattaako reiät porata kotelon takapuolelle vai suoraan eteenpäin? Jos asiasta löytyy oikein faktaa niin olisin kiinnostunut. Jos löydän tuon snorkkelin niin mittaan sen sisähalkaisijan, niin saadaan imupuolen nykyiset mitat.
Niin ja auto on tuo -95 tonnari....
Olen suodatinkotelosta poistanut jo joskus aikaisemmin sen sisälokarista löytyvän snorkkelin. Tuon poistamalla auton imuäänistä tuli ehkä kuuluvammat ja kaasua päästäessä "aivastuskin" kuuluu...
Ja nyt meinasin porata lisäreikiä koteloon. Mutta kummalle puolelle? Ja minkä kokoisella terällä. Aioin käyttää ihan normaalia paperifiltteriä. Eli ilmansuodattimen paikka ja muoto pysyy samana. Kannattaako reiät porata kotelon takapuolelle vai suoraan eteenpäin? Jos asiasta löytyy oikein faktaa niin olisin kiinnostunut. Jos löydän tuon snorkkelin niin mittaan sen sisähalkaisijan, niin saadaan imupuolen nykyiset mitat.
Niin ja auto on tuo -95 tonnari....
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Nyt en tonnareita ihan niin hyvin tunne osataakseni sanoa onko -95 vm. tonnarissa tällaista purkkia mutta yksi kuva löytyi ainakin svedupalstalta:
http://www.geting.se/viewimage.php?image=luftburk.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?image=luftburk.JPG
Olipas nopeasti haettu. EPC:n kuvan mukaan tuo taitaa olla samanlainen.
http://s145.photobucket.com/albums/r240 ... kotelo.jpg
Kannattaakohan tuota ihan noin porailla...? Onko kokemuksia kenelläkään? Tuossa kuvassa näkyy myös se snorkkeli jonka olen poistanut.
http://s145.photobucket.com/albums/r240 ... kotelo.jpg
Kannattaakohan tuota ihan noin porailla...? Onko kokemuksia kenelläkään? Tuossa kuvassa näkyy myös se snorkkeli jonka olen poistanut.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
En tiedä onko 9k konehuone kovin erilainen, kuin 9-5:n, mutta 9-5:n konehuoneen lämmöt kesällä luokkaa 70-90°C. Joku varmaan löytää käyrästön paljonko teho putoaa per aste imulämpötilan noustesa. Uudessa GTI-Magazinessakin (s. 18 ) on mm. Mazda RX-7, minkä konehuoneeseen tungetettu kakasi vapaavirtaussuodatinta 

9-5 2.3 MY2008
Tämä on SE pointti jota en todellakaan tajua tuossa " tunetuksessa" . Jotkut vatipäät jopa laittaa sen vaparisuodattimen suoraan turbon imupuoleen kiinni . Ei varmaan ole kuumaa ilmaa tarjolla, eeeeiiiiSairas95 kirjoitti:En tiedä onko 9k konehuone kovin erilainen, kuin 9-5:n, mutta 9-5:n konehuoneen lämmöt kesällä luokkaa 70-90°C. Joku varmaan löytää käyrästön paljonko teho putoaa per aste imulämpötilan noustesa. Uudessa GTI-Magazinessakin (s. 18 ) on mm. Mazda RX-7, minkä konehuoneeseen tungetettu kakasi vapaavirtaussuodatinta



Fiksuinta lienee modata se snorkkeli niin että ulkoa tulee mahdollisimman tuoretta ilmaa sinne linnunpönttöön ja jättää se porailu sikseen. Ei varmaan ala ahdistamaan ihan ekana ja nekin porailut voi säästää vaikka kevennysreikien tekemiseen tukivarsiin tms älytömään
Eikös tonnarissa ja ysifemmassa suodatin ole etulokarissa tai puskurin takana joten tuo reikien poraaminen tuksin pahemmin haittaa.Sairas95 kirjoitti:En tiedä onko 9k konehuone kovin erilainen, kuin 9-5:n, mutta 9-5:n konehuoneen lämmöt kesällä luokkaa 70-90°C. Joku varmaan löytää käyrästön paljonko teho putoaa per aste imulämpötilan noustesa. Uudessa GTI-Magazinessakin (s. 18 ) on mm. Mazda RX-7, minkä konehuoneeseen tungetettu kakasi vapaavirtaussuodatinta
Ng900/og9-3 ei kannata varmasti lähteä porailemaan suodatinkoteloa, siitä ei ole muuta kuin haittaa..
Myöskään nämä tunnettuiden viripajojen myymät opti-flow setit viim.mainittuun saabiin ovat yhtä tyhjän kanssa, jos ei ne imuäänet siis ole ainoa kriteeri sellaisen hankkimiseen

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari