Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viesti:
Ei saada vielä tulille tällä viikolla, tänään sato pois yks asennuspäivä ja olis tossa yhen käyttiksen katastushommat edessä.
Pakkohan sitä on tiimiä mainostaa
Ei vaan kyllä mulla nyt jo on kaulukset kaulassa, käyntikortissakin lukee oikeen oma nimi, eikä ne ole edes niitä Radiolinjan kortteja kun joskus sai.. paha vaan että niissä lukee myös BMW Service
Just tilasin N2O painemittarin ja jakotukin ja muita (täysin tarpeettomia elvistely) osia..
Pakkohan sitä on tiimiä mainostaa

Just tilasin N2O painemittarin ja jakotukin ja muita (täysin tarpeettomia elvistely) osia..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
Ei ..tanan ..tana se poikki oleva pultti ei lähe helvatti millään, pitää kai huomenna koittaa jengata siihen isompi reikä, mutta se pultti on pikkusen kovaa ainetta kun ei tahdo pora purra siihen, ja noi hienot irroitussydeemit mistä tuolla aikasemmin oli kuvia niin kaksi neljästä nöyrtyi.. mahtaskohan pitää vedet poissa pytystä vaikka jättäs ton pultin pois ?? Alkaa käpy palamaan nyt oikeesti..
Nossuttaa
Nossuttaa
Hitsaa katkenneeseen pulttiin mutteri kiinni. Sitten vaan kierrät pultin pois. Lämpö auttaa irtoamaan ja alumiinikannessa ei ole edes vaaraa, että tuhoat kierteen tai hitsaat pultin pysyvästi kiinni.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Viggen"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:

Eli tosta lähettiin liikkeelle ja tosiaan ei ole tuolla noita hitsausvehkeitä eikä voimavirtaa niin eipä kokeiltu hitsata

Lyötiin merkki tohon pultinkantaan

Ja tolla porattiin pulttiin..

Ja tossa sitten ..tana lopputulos
Nossuttaa
Nossuttaa
Siinä yläpuolella on se pensa pumpun paikka! Tee sellainen "käpälä" joka on kiinni siinä pensapumpun paikkalla mutta painaa sitä imusarjaa kohilleen jos sitä tynkää ei saa irti.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
Hyvin kävi 
Pikkusen jälkijunassa laahaa nää kuvat ja srtoori mutta näin jatkettiin. Hommahan on tehty tuolla meillä töissä ja tähän asti ainakin kaikki menny ihan okei, kun on muistanut luntata noista kuvista että kaikki mahtuu paikalleen ja suunnitella niiden mukaan, ja kokoajan saatu konsultaatioapua partboysin Illikaiselta..muutama ihan ok pointti tullu tuolta mitä en olis ite välttämättä edes tullu ajatelleeksi, kuten että tiivisteaineena ei voi käyttää ihan mitä tahansa vaan sen kylmäkeston on oltava -60 celsiusta...

Eli noista piti alkaa tekemään Ameeriikan tunikia

Suuttimet kiristettiin noihin tehtyihin jenkoihin kunnolla, ja siten että ne tulivat oikeaan asentoon.. Kun noissahan on tietty suunta jonka tulee olla imusarjaan päin..

Tollaseen asentoon päädyin laittamaan noi suuttimet jolloin jokainen suutin suihkuttaa imukanavansa keskelle ja kanavan suuntaisesti.

Aika suoraan linjaan tulivat tohon imusarjaan vaikka ne on laitettu noiden tasaisten kohtien keskelle.

Tollasilla ihan perus jarruputkipihdeillä alettiin taivuttamaan noita putkia suuttimille, on muuten aika paljon kovempaa kuin kuparinen jarruputki, sai vääntää ihan tosissaan.

Tossahan on eri "tiukkuiset" kurvit eripuolilla pihtejä, ihan vedin ruuvipenkkiin kiinni ton putken ja aloin taivuttaan, varoin kuitenkin kokoajan noita päitä kun tulee suuttimiin tai noihin jakotukkeihin jottei ne puristu lyttyyn tai ettei niihin tule naarmuja.

Ekat putket alkaa hahmottua pikkuhiljaa. Katoin eka paikat noille jakopalikoille ja sitten vedin eka sisemmäiset putket ja sitten ulommat niin sai vähän suunniteltua tolla jakotukin asennolla että miten putket kulkee.

Tollasella katkoin noita putkia, ja kuten tuolla aikaisemmin mainitsin ne on pikkusen paljon kovempia kun noi jarruputket joten toi putkenkatkaisin tuli tän prokkiksen aikana tiensä päähän..

Tossa on toinen jakotukki jo paikalla ja oikeassa kohtaa.

Tosta pitäis vielä mahtua kaikki tarvittavat letkut menemään mutta jos ei mahdu niin sitten pitää muokata niitä letkuja, noita ei enää muokata..

Ihan siisti tulikin vaikka ite tein ja säästin taas.

Sitten toi toinen puoli, eli samalla lailla alotus kahella putkella. Tosin nyt ulommaisilla jotta saa ton alipaine nipan mahtumaan tonne alle.

Tossa toinenkin puoli valmiina, voin sanoa että tuli väännettyä muutama tovi noita putkia tonne..

On meinaan muutama mutka matkassa.

Kyllä se nippa tohon alle mahtuu ainakin mun mittauksien perusteella.

Vielä kun saa ton kiinni autoon niin avot sitten mennään hetken aikaa tosi kovin.. Aika hiljasta tuntuu olevan täällä, tuolla overdriven puolella jengi uskaltaa neuvoa ja kommentoida.. Heittäkää nyt jotain ajatuksia ja neuvoja, uskoisin meinaan että melkeen kaikki teistä on tehny näitä asennuksia saman verran kun mä...

Pikkusen jälkijunassa laahaa nää kuvat ja srtoori mutta näin jatkettiin. Hommahan on tehty tuolla meillä töissä ja tähän asti ainakin kaikki menny ihan okei, kun on muistanut luntata noista kuvista että kaikki mahtuu paikalleen ja suunnitella niiden mukaan, ja kokoajan saatu konsultaatioapua partboysin Illikaiselta..muutama ihan ok pointti tullu tuolta mitä en olis ite välttämättä edes tullu ajatelleeksi, kuten että tiivisteaineena ei voi käyttää ihan mitä tahansa vaan sen kylmäkeston on oltava -60 celsiusta...

Eli noista piti alkaa tekemään Ameeriikan tunikia

Suuttimet kiristettiin noihin tehtyihin jenkoihin kunnolla, ja siten että ne tulivat oikeaan asentoon.. Kun noissahan on tietty suunta jonka tulee olla imusarjaan päin..

Tollaseen asentoon päädyin laittamaan noi suuttimet jolloin jokainen suutin suihkuttaa imukanavansa keskelle ja kanavan suuntaisesti.

Aika suoraan linjaan tulivat tohon imusarjaan vaikka ne on laitettu noiden tasaisten kohtien keskelle.

Tollasilla ihan perus jarruputkipihdeillä alettiin taivuttamaan noita putkia suuttimille, on muuten aika paljon kovempaa kuin kuparinen jarruputki, sai vääntää ihan tosissaan.

Tossahan on eri "tiukkuiset" kurvit eripuolilla pihtejä, ihan vedin ruuvipenkkiin kiinni ton putken ja aloin taivuttaan, varoin kuitenkin kokoajan noita päitä kun tulee suuttimiin tai noihin jakotukkeihin jottei ne puristu lyttyyn tai ettei niihin tule naarmuja.

Ekat putket alkaa hahmottua pikkuhiljaa. Katoin eka paikat noille jakopalikoille ja sitten vedin eka sisemmäiset putket ja sitten ulommat niin sai vähän suunniteltua tolla jakotukin asennolla että miten putket kulkee.

Tollasella katkoin noita putkia, ja kuten tuolla aikaisemmin mainitsin ne on pikkusen paljon kovempia kun noi jarruputket joten toi putkenkatkaisin tuli tän prokkiksen aikana tiensä päähän..

Tossa on toinen jakotukki jo paikalla ja oikeassa kohtaa.

Tosta pitäis vielä mahtua kaikki tarvittavat letkut menemään mutta jos ei mahdu niin sitten pitää muokata niitä letkuja, noita ei enää muokata..

Ihan siisti tulikin vaikka ite tein ja säästin taas.

Sitten toi toinen puoli, eli samalla lailla alotus kahella putkella. Tosin nyt ulommaisilla jotta saa ton alipaine nipan mahtumaan tonne alle.

Tossa toinenkin puoli valmiina, voin sanoa että tuli väännettyä muutama tovi noita putkia tonne..

On meinaan muutama mutka matkassa.

Kyllä se nippa tohon alle mahtuu ainakin mun mittauksien perusteella.

Vielä kun saa ton kiinni autoon niin avot sitten mennään hetken aikaa tosi kovin.. Aika hiljasta tuntuu olevan täällä, tuolla overdriven puolella jengi uskaltaa neuvoa ja kommentoida.. Heittäkää nyt jotain ajatuksia ja neuvoja, uskoisin meinaan että melkeen kaikki teistä on tehny näitä asennuksia saman verran kun mä...
Nossuttaa
Nossuttaa
kyllä aika hiljaista on!!
luulen että 100m auto kulkee ja sit kuuluu poks

en usko että kovin moni rupee tekee tollasta ainakaan sun paskaan!!!!

ei mulla mitään sua vastaan, mut olen kuullu vaan niin paljon paskaa susta! ja aina selittämässä ja valittamassa muiden autoista, vaikka itellä ei asiat niin hyvin ole! mut tsemppiä vaan!

en usko että kovin moni rupee tekee tollasta ainakaan sun paskaan!!!!

ei mulla mitään sua vastaan, mut olen kuullu vaan niin paljon paskaa susta! ja aina selittämässä ja valittamassa muiden autoista, vaikka itellä ei asiat niin hyvin ole! mut tsemppiä vaan!

-
- "Viggen"
- Viesti:
Re: kyllä aika hiljaista on!!
Sehän tossa on tarkotuskin kokeilla mitä toi kestää. Ja teen kyllä ite omaan autoon mieluiten. Tunnut tuntevan meikäläisen aika hyvinbmw kirjoitti:luulen että 100m auto kulkee ja sit kuuluu poks![]()
![]()
![]()
en usko että kovin moni rupee tekee tollasta ainakaan sun paskaan!!!!![]()
![]()
![]()

Ja olen nyt jo sen verran autoja nähny ja nään jatkuvasti töissäkin että en kyllä jaksa kenenkään autoista vaahdota, keskityn näihin omiin vehkeisiin ja niiden kanssa hosumiseen ja niistä kirjotteluun..
Nossuttaa
Nossuttaa
Re: kyllä aika hiljaista on!!
Eikö tälläset jutut kuulu ns. "Saunan taakse"bmw kirjoitti:luulen että 100m auto kulkee ja sit kuuluu poks![]()
![]()
![]()
en usko että kovin moni rupee tekee tollasta ainakaan sun paskaan!!!!![]()
![]()
![]()

Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*