kaasuläppä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Loppuuko ajaminen autolla täysin jos moottoriohjattu kaasuläppä sanoo työehtosopimuksen irti, kaveri jänkää päälle , että sen voi ohittaa, laittamalla siihen vaijeri systeemiin ohituksen, ettei se mene päätteen kautta???
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos oikein tiedän, niin vaijerin pitäs napsahtaa "automaattisesti" hollille, jolloinka kaasuläppä toimii vaijerilla, mutta ei kylläkään aukea ihan täysin, joten pääset nilkuttaa korjaamolle vajailla tehoilla. Sitä en muista mitenkä hyvin käy tyhjäkäyntiä, mutta varpaallisella luulisi pysyvän käynnissä.
Tätä tilaa kutsutaan "limb home" tilaksi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Justiinsa tämän tilanteen voi ohittaa jos on käypänimen mies ja osaa kytkeä ohivirtaus systeeminen??? minä en kyllä hängaa mukana.?
tasapainoakselin ketju rapisee kummasti aina välillä?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vaijeri on varalla eikä tee mitään. Jos sähköiseen kaasuläppään tule vika, niin muistini mukaan vaijeri kytkeytyy automaattisesti ohjaamaan läppää ja matka jatkuu vajaatehoisena vikakoodin saattelemana käyden hieman onnettomasti tyhjäkäyntiä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Tuhanneksn kiitokset, epävarmaan kotiin linkkaanalla siis palavia ohituskeinoja ei löyjä ei löyläjä.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

On käynny tuokin, kiesi menee Limp-home tilaan ja ohjaat kaasuläppää vaijerilla...ei oikein toimi mutta etenee lähimmälle korjaamolle. Läppä pitää tämän jälkeen "virittää" uudelleen. Ja vikakoodit tsekata mistä moinen johtuu, kuteen hook totesi
9-3.1972
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

läppävika

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Kiitos edellisestä, viellä pieni häiritsevä, ehkä läpiintunkeutuva kysymys, onko mahdollista, että läppä vaihdetaan ilman testitulosta esim. Saabin merkkikorjaamossa, on ollut monta samanlaista, mutta tuskin vika on ollut läppä moottorissa. se vaihdetaan joka tapauksessa, mitähän se maksaa, about 500 rahaa, turhaan. vastaa tähän, ehkä hieman ajateltavaa? itse kyttäilen M-pyörää kyllästynyt ajamaan saabilla, V-Max ainoa vaihtoehto!!!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: läppävika

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

kalle-ivar kirjoitti:Kiitos edellisestä, viellä pieni häiritsevä, ehkä läpiintunkeutuva kysymys, onko mahdollista, että läppä vaihdetaan ilman testitulosta esim. Saabin merkkikorjaamossa, on ollut monta samanlaista, mutta tuskin vika on ollut läppä moottorissa. se vaihdetaan joka tapauksessa, mitähän se maksaa, about 500 rahaa, turhaan. vastaa tähän, ehkä hieman ajateltavaa? itse kyttäilen M-pyörää kyllästynyt ajamaan saabilla, V-Max ainoa vaihtoehto!!!
Tota noin...mites toi sun autos käyttäytyy? Kysympähän vaan vaix en välttämättä mitää tiedäkkään.
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hook kirjoitti:Vaijeri on varalla eikä tee mitään. Jos sähköiseen kaasuläppään tule vika, niin muistini mukaan vaijeri kytkeytyy automaattisesti ohjaamaan läppää ja matka jatkuu vajaatehoisena vikakoodin saattelemana käyden hieman onnettomasti tyhjäkäyntiä.
Normi tilassa vijeri kääntää kaasuläppäkotelon kyjessä olevaa potikkaa joka on samalla akselilla kuin läppä, mutta irrallaan siitä, sillä askelmoottori ohjaa läppä muidenkin inputtien kuin vain pedaalin mukaan.
Kun limp home solenoidi vetää kytkeytyy osat toisiinsa jonka jälkeen pedaali on suoraan yhteydessä läppään.
#1730
500whp.net member
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

kaasutus ilmaläppä

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Niinpä niin tämä helvetti, pysähtyi välilillä kaks osaa kaupunkia, helvata uskomatonta, mihinkä meet, konkursi edessä.
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

sytystulppa

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Hieman nykytti mutta vaihdoin sitten asemalla missä velipoika sen kyrvän niisti hengiltä äkkipika sanoi tuomari, sen jälkeen kyllä on hyvin vääntökäyrä minun mielestä ohitustilsnteissa hyvin vääntäny!
tasapainoakselin ketju rapisee kummasti aina välillä?
9-3Sport
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 16:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja 9-3Sport »

Mulla sama vika. TECH ilmoittaa syyksi, että kaasuläpän asentoanturien 1 ja 2 summajännite raja-arvon ulkopuolella. Syy on siis siinä, että kun toisen anturin antama jännite menee ylös läppää avatessa ja toisen alas (normaalitilassa anturien summajännite n. 5 V), niin välillä jostain tulee jännitepiikki jommasta kummasta anturista ja sitten se summajännite on yli tehtaan asettaman raja-arvon. Autossa ei siis ole mitään vikaa varsinaisesti, mutta softa klikkaa sen limb home tilaan tilapäisestä jännitepiikistä. Ainut mitä saab tekee on, että haluaisivat myydä 930 euron arvoisen kokonaan uuden kaasuläppäsysteemin. Tolle on olemassa kyl ohjelmointipäivitys saabilla jo muutaman vuoden takaa, mutta se ei onnistu saabilla virisoftaan. Jos itse pääsisin ohjelmaan käsiksi, niin nostaisin raja-arvoa ja laittaisin siihen valvonta-aikaa tai sitten jos siinä on valvonta-aika jo olemassa, niin pidentäisin sitä, että saisi poistettua noi turhat limb home tilat moisen jännitepiikin takia pois. Viimeksi kaasuläppäkotelon rööri putsattiin FORTE air intake cleanerillä, vaikka ei siellä röörissä kovin paljon huohotinöljystä tullutta karstaakaan ollut. Karsta kaasuläppäkotelossa saattaa myös aiheuttaa moisen ongelman.

Onneksi mulla on nordic steg 2 ja meen huomenna päivittämään sen Kiikalaan. Pitäs kuulemma tuokin vika poistua samalla.

T: Markku
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

Re: kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Kauhea tapaus nykimisen jälkeen, läppävika taas keskellä aamuruuhkaa, kaasuläppä vaihdettu merkkiverstaalla, veti taas kotiin linkatenen päälle,
mitäs teet? tietokone näyttää alan yhdiköillä liittymiin omaavilla käyttävillä missä vika on, vaihda läppä! halpa homma 400e!
Vastaa Viestiin